کاخ سفید: اوباما و اردوغان تلفنی گفت وگو کردند



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , اوباما و اردوغان

کاخ سفید اعلام کرد «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا، روز سه شنبه در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه درباره انفجارهای تروریستی اخیر در این کشور با وی ابزار همدردی و از تلاش و اقدامات آنکارا برای برقراری صلح در سوریه استقبال کرد.

 به گزارش ایرنا، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در این باره نوشت: «کاخ سفید اعلام کرد که اوباما در این تماس تلفنی، به خاطر حوادث تروریستی اخیر در ترکیه به خصوص حمله به باشگاه شبانه در استانبول در شب سال نو، با اردوغان ابراز همدردی کرد. همچنین دو طرف موافقت کردند که دو کشور در مبارزه با تروریسم باید با هم متحد باشند و کنار هم بایستند.»

 

نیویورک تایمز در این باره افزود: «اوباما درباره حادثه تروریستی 27 آذر ماه در شهر «قیصری» ترکیه نیز ابراز تاسف کرد. همچنین اوباما از اقدامات ترکیه برای اجرای آتش بس سراسری در سوریه و از سرگیری مذاکرات بین دولت سوریه و مخالفان استقبال کرد.»

 

ترکیه در سال گذشته میلادی شاهد 27 مورد حمله تروریستی در شهرهای بزرگ خود بود که در جریان آنها 337 کشته و یک هزار و 418 تن زخمی شدند. در حمله انتحاری صبح روز شنبه 27 آذر ماه در شهر «قیصری» این کشور، سربازانی که برای مرخصی از پادگان خارج شده بودند، هدف قرار گرفته و 13 تن کشته و 55 تن زخمی شدند. حتی نخستین دقایق سال 2017 نیز با اقدام تروریستی در شهر استانبول ترکیه آغاز شد و طی این حمله که در یک باشگاه شبانه روی داد، دست کم 39 کشته و 69 تن زخمی شدند.

 

بررسی آرشیو اخبار رویدادهای تروریستی در سال گذشته میلادی نشان می دهد که حملات تروریستی در ترکیه اغلب توسط گروه پ.ک.ک و داعش انجام شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------