اوباما: برنامه هسته ای کره شمالی عامل بی ثباتی منطقه است/ اختلافات آمریکا و چین بر سر ژاپن



اخبار,اخبار بین الملل,اختلافات آمریکا و چین


اخبار بین الملل - اوباما: برنامه هسته ای کره شمالی عامل بی ثباتی منطقه است/ اختلافات آمریکا و چین بر سر ژاپن

رئیس جمهوری آمریکا برنامه هسته ای کره شمالی را از جمه دلایل بی ثباتی در منطقه آسیا-اقیانوسیه برشمرد و حاکمیت جزایر مورد مناقشه توکیو و پکن را از آن ژاپن خواند.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتد پرس، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن برنامه هسته ای کره شمالی را از جمه دلایل بی ثباتی در منطقه آسیا-اقیانوسیه خواند و با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد رهبران کره شمالی در عین حال در این باره ابراز بدبینی کرد.

اوباما با اشاره به افزایش فشارهای ژاپن، کره جنوبی و شمار دیگری از هم پیمانان آمریکا علیه کره شمالی خواستار همکاری چین برای توقف برنامه هسته ای پیونگ یانگ شد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه درباره روابط پکن و توکیو و مناقشات ارضی بر سر شماری از جزایر در دریای چین شرقی معاهده امنیتی میان‌ آمریکا و ژاپن را شامل جزایر این کشور خواند و گفت از لحاظ تاریخی حاکمیت این جزایر متعلق به ژاپن است و فکر نمی کنم که این حاکمیت را می توان به صورت یک جانبه تغییر داد.

اظهارات اوباما در این باره و تاکید رئیس جمهوری آمریکا بر تعهداتش در قبال ژاپن، خشم چین را برانگیخت. پکن در واکنش به اظهارات اوباما در این باره که افزایش تنش ها بر سر مناقشات ارضی کاملا اشتباه است، گفت: ائتلاف آمریکا و ژاپن نمی‌ تواند تغییری در حق چین در این جزایر ایجاد کند.

رسانه های چینی نیز ضمن ابراز نگرانی درباره سفر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به چهار کشور آسیایی، منازعات ژاپن، کره جنوبی، فیلیپین و مالزی با چین و راه های محدود کردن پکن را از محورهای گفتگوی اوباما با رهبران کشورهای آسیایی اعلام کرده و گزارش دادند که اوباما در این سفر در پی نشان دادن تعهدات خود به کره جنوبی و ژاپن در قبال چین و فزایش قدرت خود در شرق آسیا است.
اخبار بین الملل - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------