برنامۀ سری ترامپ برای داعش ... دو طرح 30 و 90 روزه



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل,ترامپ

روزنامه نیویورک تایمز نوشت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از پنتاگون خواهد خواسته است که طرحی برای حملات سنگین تر به داعش در سوریه و طرحی دیگر برای ایجاد مناطق امن در این کشور آماده کند.

 به نوشتۀ نیویورک تایمز، گفته می شد که ترامپ به عنوان فرماندۀ کل نیروهای مسلح آمریکا امروز جمعه درپی مراسم تحلیف جیمز متیس وزیر دفاع دولت خود دستورات جدیدی به وی ابلاغ خواهد کرد .

 

مسئولان دولت جدید آمریکا می گویند که طرح ترامپ در سوریه شامل استقرار توپخانه در خاک این کشور یا پشتیبانی بالگردهای جنگی آمریکائی از نیروهای زمینی در عملیات حمله به پایگاه داعش در شهر رقه است.

 

مسئولان دولت جدید می گویند که ترامپ از پنتاگون خواهد خواست که طرح جدیدی ظرف 30 روز درباره بحران سوریه آماده کند. ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود همیشه می گفت که "طرحی محرمانه" درباره مبارزه با داعش دارد و به فرماندهان ارتش یک ماه مهلت خواهد داد که پیشنهادهای جدیدی را درباره مبارزه با تروریسم در خاورمیانه ارائه بدهند. 

 

شاید "استفادۀ بیشتر از نیروهای عملیات ویژه، افزایش تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در عراق و سوریه و اعطای اختیارات بیشتر به پنتاگون و فرماندهان میدانی برای اتخاذ سریعتر تصمیمات" جزء پیشنهادهای جدید باشد.

 

یکی از سخت ترین تصمیماتی که دولت آمریکا خواهد گرفت، ادامه دادن یا ندادن به حمایت های خود از کُردهای سوریه و تأثیر این حمایت ها در روابط واشنگتن و آنکارا خواهد بود. آمریکا درخصوص حمایت یا عدم حمایت خود از کردهای سوریه دو گزینه های پیش رو دارد: یا باید به مسلح کردن کُردها برای مشارکت در عملیات آزادسازی رقه ادامه بدهد یا تشکیلات مسلح جدیدی را با همکاری ترکیه و مخالفان سوری مسلح ایجاد کند.  

 

نیویورک تایمز همچنین پیشنویس یکی از حکم های اجرایی ترامپ را به دست آورده است که در این حکم وزیر دفاع و رِکس تیلرسون وزیرامور خارجه مکلف به آماده کردن طرحی دیگر در مهلتی 90 روزه درباره ایجاد مناطق امن در سوریه شده اند. این در حالیست که مسئولان پنتاگون پیشتر هشدار داده بود که ایجاد چنین مناطقی پای آمریکا را بیش از پیش به بحران سوریه خواهد کشاند.

 

ترامپ قبلاً سخنانی درباره لزوم افزایش تعداد نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و تفنگداران دریایی گفته بود.

 

نیویورک تایمز در همین راستا نوشت: «پیشنویس دستورات ترامپ به پنتاگون شامل لزوم افزایش توانمندی های نیروهای ارتش برای مشارکت فوری در عملیات جنگی است».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------