ترامپ فرمان توقف ویزای کار را صادر کرد/ هزاران کارگر ماهر در آستانه اخراج قرار گرفتند



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل ,نیروی کار

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فرمان بازنگری در برنامه ویزای موقت نیروی کار ماهر را صادر کرد. این اقدام با واکنش هاو انتقادهای گسترده بویژه از سوی شرکت های فناوری که برپایه نیروهای ماهر کار می چرخند روبرو شده است

 به گزارش ایران آنلاین ؛او این دستور با عنوان "آمریکایی بخرید، آمریکایی استخدام کنید" را در جریان دیداری از یک کارخانه ابزارسازی در ایالت ویسکانسین امضا کرد.

 

این اقدام در راستای قول های انتخاباتی با شعار "آمریکا اول" صورت می گیرد.

 

با این حال او برخلاف قول انتخاباتی اش به برنامه ویزای اچ-۱بی پایان نمی دهد.

 

ترامپ از دستگاه های دولتی مثل وزارت دادگستری، خارجه و کار می خواهد اصلاحاتی را برای برنامه ویزای کار برای کارگران ماهر خارجی ارائه کنند.

 

این دستگاه ها ظرف ۲۲۰ روز توصیه های خود را ارائه خواهند کرد.

 

او در جریان این مراسم گفت: "با این اقدام به جهان می گوییم که از کارگران خود دفاع خواهیم کرد، از مشاغل خود حفاظت خواهیم کرد و بالاخره آمریکا را اول قرار می دهیم."

 

گری اوداناهیو خبرنگار بی بی سی در واشنگتن می گوید که ویزای اچ-۱بی همان نوع ویزایی است که ملانیا همسر ترامپ سال ها پیش با استفاده از آن به عنوان یک مدل در آمریکا شروع به کار کرد.

 

هدف دولت ترامپ این است که این ویزاها فقط برای واجد شرایط ترین افراد یا کسانی که بیشترین حقوق را در حرفه خود دریافت می کنند صادر شود.

 

شرکت دیزنی سال گذشته متهم شد که با سوءاستفاده از ویزای اچ-۱بی کارمندان آمریکایی خود در بخش فنی را پس از آنکه همین افراد به نیروهای خارجی آموزش داده بودند بیکار کرده است.

 

دولت براساس این برنامه هر سال ۸۵ هزار ویزا صادر می کند که برای "مشاغل تخصصی" به شهروندان خارجی داده می شود.

 

دولت همچنین سالانه براساس قرعه کشی به ۶۵ هزار نفر ویزا می دهد و ۲۰ هزار ویزای دانشجویی دیگر را برای مقطع فوق لیسانس توزیع می کند.

 

براساس آمار اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا سال گذشته شمار درخواست کنندگان ویزای اچ-۱بی از ۲۳۶ هزار نفر به ۱۹۹ هزار نفر افت کرد.

 

یک مقام دولت ترامپ روز دوشنبه گفته بود که ویزاهای اچ-۱بی باید به افراد ماهر اعطا شوند اما اغلب از آن برای آوردن نیروی کار ارزان استفاده می شود.

 

این مقام افزود براساس دستور تازه ویزای اچ۱-بی دیگر راهی آسان و ارزان برای جایگزین کردن نیروی کار آمریکایی نخواهد بود.

 

هندی ها بزرگترین گروه دریافت کننده این ویزا هستند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------