اعتراض رسمی ژاپن تقدیم کره شمالی شد



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل ,کره شمالی

ژاپن روز شنبه اعلام کرد که در پی آزمایش موشکی بامداد امروز کره شمالی، اعتراض رسمی خود را تسلیم مقامات پیونگ یانگ کرده است.

 به گزارش ایرنا، در حال حاضر هیچ روابط رسمی میان دو کشور حاکم نیست و مشخص نشده که این اعتراض چگونه و به شکلی برای مقام های کره شمالی ارسال شده است.

 

با این وصف «یوشیهیدا سوگا» سخنگوی ارشد دولت ژاپن امروز در مصاحبه با خبرنگاران به شدت از آزمایش یک فروند موشک میان برد بالستیک «کی ان ۱۵» کره شمالی ابراز نگرانی کرد و گفت که در این باره یادداشت اعتراض رسمی تسلیم پیونگ یانگ شده است.

 

وی افزود که بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که موشک پس از طی یک مسافت ۷۱ کیلومتر، بی آنکه از مرزهای کره شمالی خارج شود سقوط کرده است.

 

سوگا گفت که آزمایش کره شمالی اقدامی بر علیه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است که توکیو نمی تواند آن را تحمل کند.

 

او تصریح کرد که جزییات مربوط به مساله آزمایش موشکی امروز کره شمالی فورا به اطلاع شینزو آبه نخست وزیر ژاپن که به انگلیس سفر کرده، رسیده است.

 

همزمان تارنمای «یی سی» چین نیز امروز از قول «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه این کشور آورده است که پکن مخالف فشارها و تحریم های بیشتر بر کره شمالی است و اتخاذ چنین راههای را باعث حل مساله نمی داند.

 

وی خاطر نشان کرد که اگر بر اساس درخواست برخی کشورها فشارهای بیشتری بر کره شمالی وارد شود همه بخت ها و فرصت ها برای حل صلح آمیز مساله از دست خواهد رفت.

او افزود: وانگ یی وزیر خارجه چین هم به دنبال حل مسالمت آمیز مساله بوده و به همین سبب دیدگاه های چین با روسیه در حل صلح آمیز مساله نزدیک است و دو کشور به دنبال ترسیم یک نقشه راه برای پایان دادن به این بحران هستند.

 

«وانگ یی» وزیر خارجه چین یک بار دیگر از کره جنوبی و آمریکا خواسته است که در قبال توقف پرتاب های موشکی کره شمالی، رزمایش مشترک خود را در منطقه پایان دهند.

 

توقف متروی توکیو در پی آزمایش موشکی کره شمالی

همچنین در پی آزمایش موشکی امروز کره شمالی، شبکه مترو توکیو برای مدت 10 دقیقه از حرکت باز ایستاد و به همین دلیل تردد نزدیک به ۱۳ هزار نفر در این مدت در این شهر مختل شد.

 

یک ماه قبل، مسئولان و دست اندرکاران شهر توکیو تصویب کرده بودند که در صورت انتشار اخباری مربوط به موضوعاتی چون پرتاب موشک از سوی کره شمالی خط مترو برای ۱۰ دقیقه به منظور حراست از امنیت مردم در صورت بروز حادثه متوقف می شود.

 

حرکت قطارها در برخی از نقاط دیگر ژاپن هم برای مدت ۱۰ دقیقه متوقف شده است و امروز شورای امنیت ملی ژاپن هم برای رسیدگی به مساله نشست فوق العاده تشکیل داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------