مرکل: ما فرض می‌گیریم که انگلیس همچنان به بریگزیت پایبند است



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,صدراعظم آلمان

صدراعظم آلمان در پی مشخص شدن نتیجه انتخابات زودهنگام پارلمانی انگلیس گفت، برلین بنا را بر این می‌گذارد که انگلیس همچنان به طرحش برای خروج از اتحادیه اروپا پایبند خواهد ماند و خواهان شروع هرچه سریع‌تر مذاکرات بر سر بریگزیت است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بعد از آن مطرح شد که رای دهندگان انگلیسی در انتخاباتی پارلمانی این کشور اکثریت لازم را به حزب محافظه کار ترزا می، نخست وزیر این کشور به منظور ورود به مذاکرات بریگزیت، ندادند.

 

مرکل در اظهاراتی در شهر مکزیکو سیتی گفت: آلمان آمادگی کامل برای مذاکرات بریگزیت که بنا به گفته ترزا می قرار است در تاریخ 19 ژوئن آغاز شود، دارد.

 

این در حالی است که ترزا می اکنون با خطر مخالفت‌های بیشتر علیه طرح خروجش از اتحادیه اروپا از داخل و خارج حزب خود روبرو است.

 

مرکل گفت: من با توجه به صحبت‌هایی که از نخست وزیر انگلیس شنیده‌ام فرض می‌گیرم این کشور همچنان می‌خواهد به طرح مذاکراتش برای بریگزیت پایبند باشد.

 

او ادامه داد: ما می‌خواهیم هرچه سریع‌تر مذاکره کنیم و می‌خواهیم به چارچوب زمانی پایبند باشیم و در مقطع فعلی فکر نمی‌کنم بهانه‌ای برای آنکه نتوان این مذاکرات را طبق توافق آغاز کرد، وجود داشته باشد.

 

ترزا می که مطمئن بود در انتخابات پارلمانی زودهنگام حزب محافظه کارش اکثریت خود را تقویت خواهد کرد در نهایت اکثریت سابق خود را نیز از دست داد و اکنون پیشنهاد رهبری یک دولت اقلیت با ائتلاف با یک حزب ایرلند شمالی را داده است.

 

رهبران اتحادیه اروپا اظهار نگرانی کردند که این شکست ترزا می خطر به شکست کشیدن مذاکرات بریگزیت و ایجاد یک خلا قانونی برای مردم و بازرگانان را در پی داشته باشد.

 

مرکل گفت: بریتانیا صرف نظر از بریگزیت همچنان بخشی از اروپا است و ما می‌خواهیم که شریک خوبی برای آلمان باشد.

 

وی تاکید کرد: انگلیس یکی از اعضای ناتو محسوب می‌شود و ما چالش‌های مشترک فراوانی برای برخورد داریم و می‌خواهیم روح مذاکرات ما نیز به همین شکل باشد. اما در عین حال می‌خواهیم بر منافع 27 کشوری که در آینده اتحادیه اروپا را تشکیل خواهند داد، تاکید کنیم. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------