اخبار پزشکی

نوشیدن آب پیاز ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

آب پیاز بدنتان را بازسازی می‌کند

بدون پیاز، هیچ غذایی خوشمزه نیست؛ لذا وقتی در وعده‌های غذایی گنجانده نشود، احساس کمبود می‌کنیم. پیاز در غذا هم معجزه می‌کند…

گرما جان یک کودک خوزستانی را گرفت/ بستری شدن 16 نفر در شوش



گرمازدگی در خوزستان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مرگ یک کودک دو و نیم ساله بر اثر گرما خبر داد.

به گزارش فارس، دکتر حبیب حی‌بر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز در جمع خبرنگاران از گرمازدگی ۲۷ نفر و مراجعه به مراکز درمانی در شبانه‌روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه از این تعداد همگی به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده‌اند.

 

وی افزود: اطفال و بزرگسالان در شرایط بد آب و هوایی و گرمای زیاد به شدت آسیب‌پذیر هستند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: گرما باعث بالا رفتن دمای بدن و بر هم خوردن تعادل آب و الکترولیت بدن می‌شود که منجر به اختلال در عملکرد کلیه، قلب، مغز و سایر ارگان‌های حیاتی می‌شود.

 

معاون درمان دانشگاه با اشاره به اینکه گرما حتی در مواردی می‌تواند منجر به فوت شخص گرمازده شود، گفت: متاسفانه پیشتر در یکی از شهرهای استان موردی داشته‌ایم که کودکی دو و نیم ساله بعد از آن که حدود 2 ساعت در خودرو تنها مانده بود، دچار عوارض گرمازدگی شد و جان خود را از دست داد.

 

گرمای هوا، ۱۶ نفر را در شوش روانه بیمارستان کرد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶ نفر با علائم گرمازدگی به بخش اورژانس بیمارستان‌ نطام مافی این شهرستان مراجعه کردند.

 

یحیی میثم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۴ نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان و ۲ نفر در اورژانس به صورت موقت بستری شدند.

 

وی ادامه داد: نیروهای اورژانس به دلیل گرمای هوا و افزایش مخاطرات گرمازدگی شهروندان در حالت آماده باش هستند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش گفت: حدود ۵۰ نیروی اورژانس پایگاه‌های شهری و جاده‌ای شوش برای خدمت رسانی به مردم در روزهای گرم و امدادرسانی به گرمازدگان در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

 

وی افزود: مردم در روزهای بسیار گرم پیش رو از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان بین ساعت ۱۰ تا ۱۶ از خانه خارج نشوند.

 

میثم با تاکید بر نوشیدن کافی آب، مایعات و قرار گرفتن در مکان‌های خنک برای پیشگیری از گرمازدگی از مردم خواست در صورت بروز علائم شدید گرمازدگی به اورژانس مراکز درمانی و پزشک مراجعه کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------