كاهش سن ابتلا به اختلالات اسكلتي – عضلاني



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,اختلالات اسكلتي – عضلاني

دبير اجرايي بيست و هفتمين كنگره ساليانه انجمن فيزيوتراپي ايران به كاهش سن ابتلا به اختلالات اسكلتي – عضلاني هشدار داد و گفت : بهترين درمان براي اختلالات اسكلتي – عضلاني پيشگيري است .

به گزارش  ايرنا از انجمن فيزيوتراپي ايران، احمد مؤذن زاده افزود:با توجه به پايين آمدن سن ابتلا به اختلالات اسكلتي - عضلاني از سنين سالمندي به سنين نوجواني و جواني و افزايش ابتلا به مشكلاتي مانند گردن درد، شانه درد ، كمردرد كه ريشه در بي تحركي و عادتهاي غلط دارد و رعايت نكردن مسائل ارگونوميك ، بهترين درمان ، پيشگيري است.


وي اضافه كرد: فيزيوتراپيست ها مي توانند آموزش هاي لازم را در ارتباط با پيشگيري از بيماري ها دهند به خصوص در دوران دبستان ، دبيرستان ارايه كنند.


موذن زاده گفت :حضور فيزيوتراپيست ها درمدارس جهت آموزشهاي لازم به نوجوانان و كودكان در جهت پيشگيري از اختلالات اسكلتي – عضلاتي و نحوه صحيح انجام فعاليت هاي روزمره شامل مطالعه كردن ، طرز نشستن ، خوابيدن و فعاليت هاي مشابه مي تواند در كاهش اين بيماري موثر باشد.


اين فيزيوتراپيست عنوان كرد: قرار گرفتن در وضعيت هاي ثابت به مدت طولاني يكي از دلايل اصلي در بروز مشكلات است مثلا فرد عادت داشته باشد چند ساعت به طور متوالي به صورت نشسته پشت ميز قرار گيرد.


وي ادامه داد: ضروري است ورزشهاي لازم جهت تقويت عضلات به خصوص در ستون فقرات و مفاصل مانند شانه ، لگن ، زانو ، مچ پا داده شود و در شرايط ميانسالي و پيري ورزش ها با توجه به شرايط فرد بايد تجويز شود و فيزيوتراپيست ها بهترين مراجع ، ورزش درماني براي بيماران هستند زيرا هم جنبه پيشگيري و هم جنبه درماني را در نظر مي گيرند.


موذن زاده اظهاركرد : مردم بايد توجه كنند كه اگر پيشگيري لازم و درمان مناسب از اينگونه ضايعات صورت نگيرد مشكلات حاد و سنگيني را براي فرد ايجاد مي كند و حتي مي تواند دامنه عمر و زندگي فرد را تحت تاثير قرار دهد .


بيست و هفتمين كنگره فيزيوتراپي ايران با حضور بيش از 1000 فيزيوتراپيست از سراسر كشور از 15 تا 17 ارديبهشت ماه جاري در هتل المپيك تهران برگزار مي شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------