اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

خطر مصرف غذاهای پرکالری برای زنان لاغر



  اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی, غذاهای پرکالری

پزشکان هشدار دادند: زنانی که مقادیر زیادی مواد غذایی پرکالری مصرف می‌کنند، حتی اگر لاغر باشند نیز خود را در معرض ابتلا به سرطان‌های مرتبط با چاقی قرار می‌دهند. 

به گزارش ایسنا، نتایج یک مطالعه جدید روی بیش از ۹۲ هزار زن در آمریکا نشان داد زنانی که علاقه زیادی به خوردن غذاهای پرکالری با ارزش غذایی پایین دارند، ۱۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان‌های مرتبط با چاقی هستند.

 

فهرست این سرطان‌ها که با چاقی ارتباط دارند شامل سرطان پستان، روده، تخمدان، کلیه و سرطان مخاط رحم می‌شود. در واقع چاقی یکی از چندین عوامل خطرزای این سرطان‌ها به شمار می‌رود.

 

به گزارش یونایتدپرس، پروفسور «سینتیا تامسون» استاد کالج بهداشت عمومی "زوکرمن" در دانشگاه آریزونا در این باره می‌گوید: تصور می‌کنم وقتی می‌گوییم سرطان‌های خاص مرتبط با چاقی افرادی که وزن نرمال دارند با خود می‌گویند "خوب پس من مشکلی ندارم"، در حالی که این باور صحیح نیست.

 

وی تاکید کرد: لاغر بودن بدین معنی نیست که به لحاظ متابولیکی یعنی برای مثال از نظر طبیعی بودن سطح قند خون، کلسترول و تری‌گلیسرید در بدن فرد سالمی هستیم.

 

متخصصان می‌گویند: در واقع افرادی که بیشتر از غذاهای پرکالری مصرف می‌کنند تمایل کمتری به خوردن مواد غذایی سالم نظیر انواع میوه و سبزی، دانه‌ها و غلات دارند. همین امر موجب کمبود فیبر، ویتامین‌ها و انواع ریزمغذی‌ها و املاح ضروری در بدن این افراد می‌شود و این کمبودها به نوبه خود خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان‌ها را تشدید می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------