سیگار عامل خستگی و ضعف جسمی



  اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی, سیگار

کارشناسان سلامت معتقدند افراد مسنی که سیگار ‌می‌کشند نسبت به همسالان غیرسیگاریِ خود بیشتر به لحاظ جسمی ضعیف و کم‌بنیه هستند. 

به گزارش ایسنا، پزشکان انگلیسی اظهار داشتند: افراد مسنی که سیگاری هستند در مقایسه با همسالان خود که در گذشته سیگار می‌کشیده و اکنون آن را ترک کرده یا هرگز از محصولات دخانی استفاده نکرده‌اند از نظر جسمی ضعیف‌تر هستند.

 

در این بررسی پزشکان انگلیسی به مطالعه روی افراد ۶۰ سال به بالا پرداختند که پس از مدت چهار سال مشخص شد سیگاری‌ها ۶۰ درصد ضعیف‌تر از افرادی هستند که سیگار نمی‌کشند.

 

به گفته متخصصان دانشگاه کالج لندن افرادی که در گذشته سیگار را ترک کرده‌اند با افزایش مشابه خطر ضعف و سستی روبه‌رو نیستند و این یافته نشان می‌دهد ترک سیگار حتی در اواخر دوران زندگی هم مفید است.

 

آنها تاکید کردند: ترک سیگار به طور بالقوه می تواند از میزان ضعف و سستی در سنین بالاتر بکاهد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ضعف و کم‌بنیه شدن با بالا رفتن سن همراه بوده و اجتناب‌ناپذیر است. علائم آن نیز شامل کاهش وزن، خستگی، کاهش سرعت راه رفتن و پایین آمدن سطح فعالیت جسمی می‌شود. همچنین افراد مسن کم بنیه بیشتر احتمال دارد با مشکلاتی چون شکستگی استخوان، افت شناختی و بستری شدن در بیمارستان دچار شوند که البته سیگار کشیدن به این مشکلات دامن می‌زند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------