اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

افزایش طول عمر بیماران مبتلا به ویروس اچ آی وی



  اخبارپزشکی,خبرهای  پزشکی, ویروس اچ آی وی

محققان معتقدند که پیشرفت داروهای ضد رتروویروسی و پایبندی بیماران در استفاده از آن، طول عمر بیماران مبتلا به اچ آی وی را در آمریکا و اروپا حدود 10 سال افزایش داده است.

 به گزارش ایرنا از تلگراف، محققان این موفقیت را مدیون گزینه های دارویی بیشتر برای ویروس‌های مقاوم به دارو، ترکیبات دارویی که کمتر سمی هستند و پایبندی بیشتر به درمان می‌دانند.

 

درمان‌های ضد رتروویروسی یا (ART) در اواسط دهه 1990 میلادی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. این درمان شامل ترکیب حداقل سه دارو است که از تکثیر ویروس HIV جلوگیری می‌کند. این فرآیند از آسیب HIV به سیستم ایمنی و گسترش بیماری جلوگیری می‌کند.

 

سازمان جهانی بهداشت استفاده از درمان ضد رتروویروسی را به محض تشخیص ویروس لازم می‌داند. محققان دانشگاه بریستول با بررسی 88 هزار و 504 بیمار اروپایی و آمریکایی مبتلا به ویروس HIV، بین سال‌های 1996 تا 2010 میلادی، که درمان ضد رتروویروسی دریافت می‌کردند، دریافتند این درمان عمر بیماران را تا 10 سال افزایش می‌دهد و نتیجه امیدبخشی در درمان این بیماریست.

 

HIV نوعی ویروس نقص ایمنی است که سبب عفونت سلول های سیستم ایمنی و اختلال در عملکرد آنان می شود. با پیشرفت عفونت، سیستم ایمنی ضعیف تر می شود و در نهایت به سندرم نقص ایمنی پیشرفته (AIDS) منجر می شود. 10 تا 15 سال طول می کشد تا فرد آلوده به ویروس HIV به ایدز مبتلا شود. هیچ درمانی برای این بیماری کشنده وجود ندارد و داروهای ضد ویروسی فقط قادرند روند سرعت بیماری را کند کنند.

 

رابطه جنسی محافظت نشده، انتقال خون آلوده، به اشتراک گذاشتن سرنگ آلوده، انتقال از مادر به جنین و زایمان و شیردهی، مهمترین علل انتقال بیماری هستند.

 

نتایج این تحقیقات در نشریه Lancet منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------