آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

رحیمی: قرار گرفتن CFT در دستور کار مجلس، پالس مثبتی به بازار داد/ رأی شورای امنیت در کاهش نرخ ارز تاثیرگذار بود



اخبار,اخبار سیاسی,علیرضا رحیمی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره پائین آمدن نرخ ارز در روزهای گذشته گفت: قرار گرفتن CFT در دستور کار مجلس پیام‌های مثبتی به همراه دارد و پیش‌بینی می‌شود تصویب این لایحه باز هم تاثیر مثبتی بر ثابت شدن نرخ ارز داشته باشد.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره پائین آمدن قیمت ارز طی روزهای گذشته و این‌که برخی از کارشناسان عنوان می‌کنند این سیر نزولی موقتی است و با شروع تحریم‌ها در آبان ماه باز افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: سیر صعودی و نزولی ارز تجربه اول ایران نبوده است و در باراز تهران هم این اتفاق برای نخستین بار نیست که اتفاق می‌افتد.

 

وی خاطرنشان کرد:‌ آن‌چه که در کاهش نرخ ارز تاثیرگذار است رأی شورای امنیت به حفظ برجام بود. با این رأی آمریکا منزوی شد و تلاش این کشور برای برهم زدن این توافق به صورت کلی و اساسی ناکام ماند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که عوامل موثر دیگر در این سیر نزولی چیست،‌ بیان کرد: یکی دیگر از این عوامل مذاکرات ایران با اتحادیه اروپا بود که امروز این اتحادیه نظر کاملا مثبتی برای حفظ برجام دارد و حمایت کاملی هم برای حفظ این توافق به کار برده است.

 

وی خاطرنشان کرد:‌ حرف ما این است که حمایت اروپا تنها نباید سیاسی باشد و باید حمایت اقتصادی و عملی از برجام داشته باشد. 

 

رحیمی ادامه داد: در کنار تصمیم شورای امنیت اثر مثبت دستور کار قرار گرفتن لایحه CFT موسوم FATF پالس مثبتی را به بازار داد. علیرغم این‌که مطبوعات و مخالفان در تلاش بودند گرای منفی به بازار دهند اما بازار پیامش را از مجلس گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن CFT در دستور کار مجلس پیام‌های مثبتی به همراه دارد و پیش‌بینی می‌شود تصویب این لایحه باز هم تاثیر مثبتی بر ثابت شدن نرخ ارز داشته باشد.

 

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی دیگر درباره این‌که گفته می‌شود در کنار عوامل خارجی عوامل داخلی هم نقش داشته‌اند، گفت: شبکه‌هایی بودند در داخل مبادرت به جمع‌آوری ارز می‌کردند و جلوی عرضه‌اش را می‌گرفتند و تقاضا را بالا می‌بردند؛ این‌ها شبکه‌هایی بودند که اخیرا هم دستگیر شدند و قوه قضائیه هم هویت برخی از آنها را اعلام کرده است. 

 

وی درباره نقش کشورهای همسایه در بی‌ثباتی بازار ارز در داخل کشور بیان کرد:‌ گمان بر این بود که این کشورها در تقویت مالی این شبکه‌ها دخیل هستند تا بتوانند در بازار ارز ایران تاثیر بگذارند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------