آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

فلاحت‌پیشه: منتقدان CFT و نمایندگان دولت در مجموع یک ساعت برای بیان نظرات‌ زمان دارند



اخبار,اخبار سیاسی,فلاحت‌پیشه

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این که جلسه صبح فردا (یک‌شنبه) این کمیسیون در محل صحن مجلس جهت توضیح درباره کنوانسیون‌های مرتبط با FAFT و مشخصا لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) با رعایت بی‌طرفی برگزار خواهد شد، گفت: قرار است در این جلسه دو ساعته منتقدان در طول نیم ساعت به بیان انتقادات و سوالات‌شان بپردازند و دولت نیز در مدت نیم ساعت پاسخ‌های لازم را ارائه کند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی جهت هماهنگی برگزاری جلسه  فردا صبح این کمیسیون با موضوع بررسی لایحه CFT در مجلس گفت: پیرو نامه شماری از نمایندگان مجلس آن هم عمدتا مخالفان کنوانسیون‌های مرتبط با FATF و مشخصا لایحه CFT کمیسیون امنیت ملی از ساعت ۶ تا ۸ صبح در محل صحن مجلس جلسه‌ای را برگزار کرد. از آنجا که درخواست نمایندگان برگزاری این جلسه از سوی کمیسیون بود، قرار شد که این جلسه در محل صحن برگزار شود. حتی به نمایندگان از طریق پیامک هم اطلاع‌رسانی شده است.

 

وی با تاکید بر این که تلاش کمیسیون امنیت ملی رعایت بی‌طرفی در این جلسه است، گفت: ما برای رسیدن به سازوکاری جهت برگزاری جلسه فردا، امروز در کمیسیون جلسه‌ای را تشکیل دادیم. در نهایت مقرر شد که نیم ساعت به منتقدان و کسانی که سوال و شائبه‌ای دارند وقت داده شود. این که در این مدت صرفا نمایندگان منتقد صحبت کنند یا این که صاحب‌نظرانی خارج از مجلس دعوت شوند، در اختیار نمایندگان منتقد است و آن‌ها می‌توانند از این نیم ساعت برای بیان دیدگاه‌های خود استفاده کنند.

 

فلاحت‌پیشه ادامه داد: نیم ساعت هم به دولت اختصاص داده شده است که قرار است از دولت خانم جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهور و وزرای خارجه و اطلاعات، سرپرست وزارت اقتصاد و رییس بانک مرکزی و نماینده‌ای از اتاق بازرگانی و مرکز پژوهش‌ها حضور پیدا کرده و توضیحات خود را ارائه کنند. البته دولت برای بیان دیدگاه‌هایش تنها نیم ساعت وقت دارد.

 

به گفته وی، از فراکسیون سه‌گانه سیاسی مجلس نیز به تناسب وقت نمایندگان موافق و مخالف صحبت می‌کنند. او ادامه داد: ما به شدت به دنبال آن بودیم که خبرنگاران در این جلسه حضور پیدا کنند. اگر این امکان فراهم نشد قرار است که بعد از این جلسه در نشست خبری نتایج جلسه برای خبرنگاران شرح داده شود.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس درباره اینکه آیا نمایندگان فراکسیون ولایی در جلسه فردا حضور پیدا می‌کنند، گفت: اعضای فراکسیون ولایی مطلبی دال بر اینکه در این جلسه حضور پیدا نمی‌کنند را مطرح نکردند اما ذکر این نکته ضروری است که اکثر امضا کنندگان نامه برگزاری جلسه کمیسیون امنیت ملی از نمایندگان ولایی بودند. آن‌ها گلایه‌ای مبنی بر دلیل تغییر دستور مجلس در روز چهارشنبه هفته گذشته داشتند که امیدوارم این تغییر دستور بر روی بررسی لایحه CFT تاثیر نگذارد.

 

فلاحت‌پیشه یادآور شد: طبق درخواست نمایندگان قرار بود جلسه ساعت ۱۶ روز یکشنبه (۱۵ مهر) تشکیل شود که با توجه به وارد دانستن اخطار یکی از نمایندگان و رای مجلس برای ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی دستور تغییر پیدا کرد و به همین دلیل قرار شد که جلسه ما ساعت ۶ صبح برگزار شود.

 

وی در پایان گفت: بنده از رییس مجلس خواستم که جلسه را ایشان برگزار کند اما چون نامه خطاب به کمیسیون امنیت بود آقای لاریجانی هم تاکید داشت که خود کمیسیون این جلسه را برگزار کند. قطعا ما فردا در کمال بی‌طرفی جلسه را اداره خواهیم کرد.

 

لایحه CFT یکی از لوایح چهارگانه مورد تاکید گروه ویژه اقدام مالی (FATF) است که کمتر از ۱۰ روز از پایان مهلت سه ماهه این گروه برای ایران جهت تصویب کنوانسیون‌های چهار گانه باقی مانده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------