آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

عضو جامعه روحانیت مبارز: باید حرف مردم شنیده شود/ مجموعه نظام باید با مهربانی و محبت به مردم پاسخ دهند



اخبار,اخبار سیاسی,حسین ابراهیمی

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اعتراضات اخیر در کشور تاکید کرد: باید حرف مردم نیز شنیده شود و دولت باید تا جایی که توان دارد؛ پاسخگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره ناآرامی های به وجود آمده در برخی شهرها طی روزهای اخیر گفت: این اعتراضات را باید تفکیک کرد زیرا بخشی از معترضین کسانی هستند که به دلیل طرح برخی شعارها و وعده هایی که در انتخابات اخیر، برای حل مشکلات مردم داده شد توقع بالایی پیدا کردند. متاسفانه بیان آن وعده ها، منجر به بالارفتن انتظارات عمومی شد.

 

وی در ادامه افزود: لذا بخشی از اعتراضات اخیر که بیشتر جنبه های معیشتی دارند به این گروه از مردم برمی گردد چرا که وضعیت موجود را مغایر با انتظارات شان می بینند. اما گروه دوم در زمره فرصت طلبانی قرار می گیرند که از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام استفاده می کنند.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مردم باید هوشیار باشند گفت: دشمنان انقلاب و نظام، سرمایه گذاری کردند و از میان افرادی که به نحوی از این نظام ضربه خوردند جهت پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند. آنها در تلاشند تا به نحوی انتقام گیری کنند. در همین حال، این بخش از اعتراضات همان بخشی است که باید با آن برخورد شود و نظام نباید بگذارد تا آنها به امنیت مردم و وحدت میان مردم و نظام ضربه زنند.

 

وی افزود: درحالی که باید جلوی این دسته از معترضین گرفته شود اما باید حرف مردم نیز شنیده شود و دولت باید تا جایی که توان دارد؛ پاسخگو باشد. ممکن است بخش عمده ای از این اعتراضات به اصل نظام و ارکان آن یا به دولت برگردد که مجموعه نظام باید با مهربانی و محبت، درحد توان خود به مردم پاسخ دهند و فضایی باز ایجاد کنند تا مردم حرف های خود را مطرح کنند. علل این اعتراضات مشخص است چرا که اگر زمینه معیشتی نباشد دلیلی ندارد ملت به خیابانها بریزد و معترض شود.

 

ابراهیمی تصریح کرد: من معتقدم باید صحن هایی برای تنفس و اعتراضات مردم ایجاد شود که آنها بتوانند در آنجا لب به اعتراض بگشایند؛ منتها انجام چنین کاری نیاز به بررسی های کارشناسانه دارد و باید دید چه کاری می توان انجام داد تا به واسطه آن هم بتوان حرف ها و انتقادات مردم را شنید و هم مانع سوءاستفاده ها شد. این راهکار دشواری هایی دارد و باید کارشناسی شود. باید بررسی کرد که نظام می تواند چه شرایطی را به وجود آورد که مردم بتوانند حرف خود را بزنند و نظام اعم از تمامی قوا و ارکان آن پاسخگو باشند.

 

وی با بیان اینکه این طرح می تواند در قالب یک پیشنهاد مطرح شود، گفت: حرف مردم فصل الخطاب است زیرا ما با همین آرای مردم، روی کار آمدیم. لذا کشوری که متکی بر آرای مردم است باید حرف مردم را گوش دهد و پاسخ لازم را به آنها دهد. باب اعتماد میان مردم و نظام باید به گونه ای باز شود که موجب سوءاستفاده قرار نگیرد از سوی دیگر نیز باید با محبت با مردم رفتار شود.

 

وی با اشاره به سخنان شب گذشته حسن روحانی که گفته بود: نباید تنها دستگاه اجرایی مورد نقد رسانه ها قرار گیرد بلکه سایر دستگاه ها نیز نیازمند نقد است گفت: رئیس جمهور حرف درستی مطرح کرد. مردم ممکن است نسبت به دستگاه قضا، قوه قانونگذاری یا سایر دستگاه ها انتقاداتی داشته باشند؛ لذا سران سه قوه باید زمینه ای را فراهم کنند تا هرکس بتواند به نسبت مسوولیتی که دارد به مردم پاسخگو باشد.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: ما در مسائل قضایی مشکل داریم و در مجلس نیز مشکلاتی وجود دارد چرا که مردم توقع دارند تا نمایندگان حضور و نظارت بیشتری داشته باشند. این حرف درستی است که اعتراض باید نسبت به تمامی قوا صورت گیرد. اما امروزه مشکل اصلی مردم معیشت است که آن در دست دولت است.

 

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به وعده هایی که دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم در انتخابات داد. بیشتر اعتراض های امروز به دلیل مشکلات اقتصادی و وضعیت معیشتی است. البته این بدان معنا نیست که مردم به «قوه قضاییه» یا مجلس اعتراضی نداشته باشند. از این رو، کل نظام باید با مردم برخوردی کند که حل کننده مشکلات آنها باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------