آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

نماینده مجلس: مردم هم حق دارند مشکلاتشان را به گوش مسئولان برسانند



اخبار,اخبار سیاسی,اصغر سلیمی

یک نماینده مجلس اظهارداشت: اختلاف نظرات در گرایشات مختلف وجود دارد اما نباید این اختلافات باعث شود که جامعه نا امید و کسب و کار، اشتغال و آزادی هایی که قانون اساسی تاکید کرده خدشه دار شود.

اصغر سلیمی نماینده سمیرم و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با  اعتمادآنلاین با اشاره به اعتراضات مردم و راهکار حل مشکلات کشور، گفت: بخشی از تجمعات نشان‌دهنده واقعیت‌های جامعه ما است از جمله معیشت، بیکاری و مسائل و مشکلاتی است که در بحث‌های مدیریتی در کشور وجود دارد. یک بحث هم اختلافاتی است که میان گرایش‌های سیاسی وجود دارد این موارد باعث ایجاد شکاف میان مردم و مسئولین می‌شود.

 

وی تصریح کرد: اختلاف میان مسئولین و افراد تصمیم‌گیر کشور با قشر جوان و نسل‌های سوم و چهارم ما وجود دارد و این اختلافات زیاد است. مردم هم حق دارند که بخواهند این مسائل و مشکلاتشان را به گوش مسئولان برسانند. بنابراین این تجمعات بستری بود که برخی آمدند و اعتراضات خود را اعلام کردند.

 

این نماینده مجلس با اشاره به حضور فرصت‌طلبان در تجمعات مردم، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه دشمن همیشه منتظر این قضایا هست که از هر فرصتی به نفع خود استفاده کند و فضای جامعه را به سمت خشونت و تنش پیش ببرد. رژیم صهیونیستی، کشورهایی مانند عربستان، امارات و همچنین آمریکای جهانخوار یک مثلث را تشکیل دادند که ما به آن عربی، عبری و غربی می‌گوییم که این‌ها می‌خواستند در سوریه، عراق و یمن ایران را تحت‌الشعاع قرار دهند و در صحنه بین‌المللی منزوی‌اش کنند تا تأثیرش در فضای بین‌المللی کاهش یابد.

 

سلیمی ادامه داد: اما به برکت جوانان، رزمندگان، مدافعان حرم و مستشارانی که داشتیم نتوانستند در عراق و سوریه به پیروزی برسند و الان مانند یک مار زخمی هستند که می‌خواهند به کشور ما ضربه بزنند.

 

آن‌ها از یک عده که به خاطر مسائل اقتصادی اعتراضاتی داشتند استفاده کردند و یکسری اغتشاشات را انجام دادند بنابراین ساختارشکنی‌هایی وجود داشت. همچنین به بیت‌المال و اموال مردم صدمه وارد کردند.

 

وی ادامه داد: قطعاً حضور مردم باعث شد که این‌ها ناامید شوند. اما این موضوع باعث نمی‌شود که ما مسائل را فراموش کنیم و بخواهیم مقطعی آن‌ها را حل کنیم. قطعاً باید راهکارهای پایدار و دائمی را برای حل مسائل و مشکلات مردم داشته باشیم. لذا دولت، مجلس، قوه قضاییه و سایر نهادها باید دست‌به‌دست هم دهند و برای حل مسائل و مشکلات کلان کشور با هم گفت‌وگو کنند و راهکار ارائه دهند. 

 

این عضو کمیسیون شوراها اظهار داشت: مسائل و اختلافاتی که در کشور وجود دارد طبیعی است. اختلاف نظرات در گرایش‌های مختلف وجود دارد اما نباید این اختلافات باعث شود که جامعه ناامید و کسب‌وکار، اشتغال و آزادی‌هایی که قانون اساسی تأکید کرده خدشه‌دار شود. 

 

سلیمی با اشاره به لزوم گفت‌وگوی سران قوا در خصوص مشکلات کشور، گفت: امیدواریم بزرگان جریانات سیاسی کشور و روسای سه فراکسیون سیاسی در مجلس بنشینند و برای حل مشکلات کشور راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدتی را ارائه دهند و آن اختلافات و رقابت‌هایی که دارند برای زمان انتخابات نگهدارند.

 

وی افزود: نباید این‌طور باشد که از چهار سال قبل فضا را انتخاباتی کنیم و به تخریب رقیب بپردازیم. همین‌طور که مقام معظم رهبری دولت‌های مستقر را حمایت و کمک می‌کردند جناح‌ها و گرایش‌هایی که رأی مردم را نمی‌توانند کسب کنند باید به دولت کمک کنند و خودشان را با کار و فعالیت و حسن نیتی که دارند برای دوره‌های بعدی انتخابات آماده کنند تا خود را در معرض رأی مردم قرار دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------