طباطبایی‌نژاد: اگر موازین اخلاقی در مسابقات فوتبال رعایت شود حضور بانوان مانعی ندارد



اخبار,اخبار سیاسی,طباطبایی‌نژاد

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی در ورزشگاه‌های فوتبال مسائل اخلاقی رعایت نمی‌شود که حضور تماشاگران مرد نیز در مخاطره قرار می‌گیرد. وقتی جَو ورزشگاه‌ها به این شکل است حضور بانوان در این مکان‌ها مشکل پیدا می‌کند.

سید صادق طباطبایی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ممنوعیت ورود بانوان به برخی ورزشگاه‌ها مانند مسابقات فوتبال، اظهار کرد: اکنون نیز بانوان در بسیاری از ورزشگاه‌های کشور حضور پیدا می‌کنند و اگر مانعی وجود دارد موانع فرهنگی و اجتماعی است نه مانع خاص دیگری. اگر در ورزشگاه فرهنگ اجتماعی، عرف جامعه و مسائل شرعی رعایت شود هیچ مانعی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد، پس آنچه مانع حضور بانوان در مسابقات فوتبال آقایان می‌شود همین رعایت نکردن اخلاق در ورزشگاه‌ها است.

 

وی افزود: گاهی در همین ورزشگاه‌های فوتبال آن‌قدر مسائل اخلاقی رعایت نمی‌شود که حضور تماشاگران مرد نیز در مخاطره قرار می‌گیرد. در جلسه‌ای که با وزیر ورزش داشتم وزیر می‌گفت "وقتی فرزند کوچکم را به ورزشگاه بردم آن‌قدر فضا بد بود که خجالت کشیدم که پسرم در ورزشگاه بوده است". بنابراین باید در ورزشگاه‌ها فرهنگ‌سازی شود که دیگر این موارد رخ ندهد. مسلم است وقتی جَو ورزشگاه‌ها به این شکل است حضور بانوان در این مکان‌ها مشکل پیدا می‌کند.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به هر حال اگر این حواشی و موارد غیراخلاقی در ورزشگاه‌ها رخ ندهد هیچ مانعی برای حضور بانوان نیست. در ورزش‌هایی هم که مربوط به بانوان است آقایان هم نمی‌توانند حضور پیدا کنند چرا که از نظر شرعی اشکال دارد. البته در بعضی از رشته‌های ورزشی که مربوط به آقایان است بانوان به‌عنوان تماشاگر می‌توانند به سالن بروند، اما در ورزشی مانند فوتبال که هیجانات زیادی دارد و گاهی شعارهای غیراخلاقی داده می‌شود و موازین اجتماعی رعایت نمی‌شود حضور بانوان صحیح نیست.

 

طباطبایی نژاد افزود: موضوع حضور نیافتن بانوان در برخی ورزشگاه‌ها مطلبی نیست که زیاد حساسیت ایجاد کند. دسترسی به ورزشگاه‌ها محصور در یک ورزش خاص نیست. در برخی زمینه‌ها مانع شرعی وجود دارد. مثلاً در ورزش شنای آقایان طبیعی است که بانوان نتوانند به سالن بیایند، اما در تنیس به‌راحتی بانوان می‌توانند به ورزشگاه بروند و مسابقات آقایان را تماشا کنند.

 

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین آن چیزی که مهم است رعایت موازین شرعی و اخلاقی است که سبب می‌شود بانوان نتوانند در برخی ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند. اگر این موارد رعایت شود بانوان به راحتی می‌توانند در ورزشگاه‌ها حاضر شوند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید در آینده بانوان بتوانند به ورزشگاه‌های فوتبال بروند، گفت: این امکان وجود دارد به شرطی که موازین اخلاقی در ورزشگاه‌ها رعایت شود. برای مثال تماشا و حضور بانوان در مسابقات فوتبال چه اشکالی دارد؟ فقط باید موازین اخلاقی رعایت شود و هم‌اکنون اگر حضور بانوان را در ورزشگاه‌های فوتبال داشته باشیم ممکن است سبب وهن و بی‌اخلاقی گری شود، اما اگر روزی به این نتیجه برسند که حضور بانوان مانعی ندارد و عرف جامعه در ورزشگاه‌ها رعایت شود این مشکل هم برطرف می‌شود.

 

طباطبایی نژاد یادآور شد: پس اگر این موازین رعایت شود با تصمیمی که قانون‌گذار می‌گیرد بانوان می‌توانند در مسابقات فوتبال آقایان حضور پیدا کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------