آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

محمود صادقی: پنهان‌کاری‌ها و سرپوش گذاشتن‌ها بر روی تخلفات از دلایل رشد فساد در کشور است



اخبار,اخبار سیاسی,محمود صادقی

محمود صادقی رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس تاکید کرد: بعضی از اشخاص و دستگاه‌ها از شفافیت گریزان هستند و مردم را محرم نمی‌دانند. این در حالی است که در دنیای کنونی یکی از ابزارهای مهم پیشگیری و مقابله با فساد، آگاهی‌های عمومی و نقش و مشارکت افکار عمومی در مبارزه با فساد است.

محمود صادقی رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس شورای اسلامی درباره واکنش‌های تند برخی نسبت به اعلام گزارش شهردار تهران به «اعتمادآنلاین» گفت: به عقیده من آقای نجفی شهردار تهران اتفاقاً خیلی محافظه‌کاری می‌کند.

 

عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه با تاکید بر این موضوع که ازنظر او شورای شهر و شهردار جدید برای شفاف‌سازی وضعیت گذشته خیلی در لاک احتیاط فرورفته‌اند و محافظه‌کاری می‌کنند، درباره هجمه‌ها به شهردار عنوان کرد: البته آقای دکتر نجفی در حضور اعضای شورای شهر به شورای شهر گزارش داده است و به نظر می‌آید این دقیقاً آن کاری است که شهردار وظیفه دارد انجام دهد.

 

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس تاکید کرد: بعضی از اشخاص و دستگاه‌ها از شفافیت گریزان هستند و مردم را محرم نمی‌دانند. این در حالی است که در دنیای کنونی یکی از ابزارهای مهم پیشگیری و مقابله با فساد آگاهی‌های عمومی و نقش و مشارکت افکار عمومی در مبارزه با فساد است.

 

او درباره دلایل رشد فساد اقتصادی به «اعتمادآنلاین» گفت: یکی از دلایل رشد فساد در جامعه ما همین پنهان‌کاری‌ها و سرپوش گذاشتن‌ها بر روی تخلفات به بهانه‌های مختلف مانند حفظ آبروی افراد، جلوگیری از اشاعه فحشا و از این قبیل عناوین است. 

 

او در ادامه تأکید کرد: این نوع موضوعات است که مانع روشنگری می‌شود و این بیشترین ضربه را به‌نظام اداری کشور می‌زند، فضای تاریک ایجاد می‌کند و فساد در تاریکی رشد می‌کند.

 

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس همچنین با تاکید بر این موضوع که اعتقاد دارم اتفاقاً شهرداری باید یک گزارش کامل، تفضیلی و جامع ازآنچه تحویل گرفته به افکارعمومی ارائه کند، بیان کرد: شورای شهر منتخب مردم هستند و شهردار منتخب شورای شهر انتخاب‌شده به‌وسیله مردم است. مردم، موکلان ما هم در مجلس شورای اسلامی و هم در شورای شهر تهران هستند و حق‌دارند از اتفاقات آگاه باشند.

 

صادقی در ادامه و در واکنش به برخی هجمه‌هایی که شهردار تهران را به سیاه نمایی متهم کردند، گفت: آقای نجفی در حال انجام‌وظیفه قانونی خودشان هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------