آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

نماینده اصلاح‌طلب به رئیسی؛ تتلو نمی‌تواند به شما ارزش دهد/ از انتخابات درس بگیرید



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,علیرضا رحیمی

علیرضا رحیمی نماینده مجلس به سخنان اخیر حجت الاسلام رئیسی واکنش نشان داد.

به گزارش انتخاب؛ عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی گفت: با توجه به شرایطی که در کشور وجود داشت، این انتخابات کاملا رقابتی و پر شور بود و علاوه بر اصل انتخابات، مشارکت مردم هم برای کشور و هم نظام امتیاز بزرگی بود.

 

بعد از اتمام انتخابات نیز نگاهی که ما داریم، رو به آینده است و قانون انتخابات هم همه مسائل و برآیند ها را مشخص کرده که اگر احیانا کسی ادعای تخلف دارد ادعا را از کدام مسیر دنبال کند و مراجع قانونی برای رسیدگی به اعتراضات و ادعاها مراجع مشخص اند. لذا اینکه در قانون انتخابات زمان بندی لازم هم پیش بینی شده است.

 

وی ادامه داد: اینکه بعد از یک انتخابات رقابتی، سالم و پرشور، ادعاهای مختلفی مطرح شود، اعم ازاینکه این ادعا از طرف کاندیداها یا طرفدارانشان باشد، قاعدتا، نمی‌تواند سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد. علاوه بر اینکه سلامت انتخابات هم در مراجع قانونی مورد تایید قرار گرفت و هم رهبری معظم انقلاب در صحبت هایشان صراحتا از سلامت کلی انتخابات اسم بردند و تاکید کردند اگر هم تخلفاتی به صورت جزئی صورت گرفته مراجع مربوط به این تخلفات رسیدگی کنند.

 

این نماینده مجلس در پاسخ به سخنان رئیسی مبنی بر تبلیغ صدا و سیما برای روحانی گفت: مسئله تبلیغ وجود ندارد. در همه دوره های ریاست جمهوری این ادعا به ویژه در ماه های آخر منتهی به انتخابات وجود داشته است.

 

فعالیت های رئیس جمهور مستقر را که خودش کاندیدای ریاست جمهوری به پای تبلیغات می‌گذارند و این نکته ای است که در همه ادوار انتخابات مطرح میشود. مهم این است که قصد تبلیغات وجود نداشته باشد. چنین قصدی نه از جانب آقای روحانی و نه از جانب صدا و سیما وجود نداشته است. صدا و سیما مکلف است اخبار حوزه ریاست جمهوری را پوشش دهد، همچنین که موظف است اخبار روسای دیگر قوا را پوشش دهد.

 

رحیمی افزود: این اتهام به هیچ وجه نمیتواند نه به آقای روحانی نه به صدا و سیما وارد باشد. طبیعی است که در هفته های انتخابات هم مردم ادامه فعالیت دولت را شاهد باشند و معنای این ادامه فعالیت تبلیغ نیست و صدا و سیما هم نمیتواند پخش فعالیت های دولت را در آستانه انتخابات متوقف کند. ما از مجلس در صدا و سیما ناظر داشتیم و اتفاقا بر تقسیم زمان برای کاندیدا ها نظارت کامل وجود داشت و گزارش تبلیغ به هیچ وجه به ما ارائه نشده است.

 

این نماینده اصلاح طلب همچنین با اشاره به سخنان رئیسی در حمایت حمایت از خواننده زیر زمینی گفت: به هر حال نه آقای تتلو میتواند به آقای رئیسی ارزش دهد و نه آقای رئیسی میتوانست ارزشی به این آقا دهد. این دیدار اساسا هیچ ارزشی را به صورت متقابل میان طرفین منتقل نکرد و فکر میکنم همه افراد از انتخابات درس های لازم را گرفته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------