آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

تعویض درّغلتان با ساندویچ مک دونالد!



اخبار,اخبار اجتماعی,مک دونالد!

توافق هسته اي با تمام عظمتي كه داشت ميان ايران وكشورهاي 1+5 به پايان رسيد و نتيجه اي را به دنبال داشت. اين مذاكرات و در اصل توافق هسته اي از ابتدا مخالفان و منتقداني داشت كه به هر وسيله‌اي تلاش‌مي‌كردند به آن ضربه وارد كنند.بعد از اتمام مذاكرات عده‌ای در کنار دشمنان خارجی قرار می‌گیرند و با انتشار و ترویج خبرهای کذب سعی در تشویش اذهان عمومی دارند تا شیرینی این توافق را در کام مردم تلخ کنند. در روزهای بعد از توافق خبرهایی مبنی بر ورود مک‌دونالد به بازار ایران منتشر شد و با عناوینی همچون هسته‌ای می‌دهیم مک دونالد تحویل می‌گیریم و غیره به دنبال اهداف تعیین شده خود در پشت این خبر‌ها بودند. چرا مک دونالد؟ چه دلیلی برای گسترش این خبر وجود دارد.

درخواست براي‌شركتي‌كه نيست!
شايعات و ادعاي واهي عده‌اي سبب شده تا برخي مسئولان نيز بدون مبنا يك مسئله را تا حدي پيش ببرند كه مقامات بالاي نظامي نيز از اين روند انتقاد كنند.درهمين راستا سايت‌ها و رسانه‌هايي كه خود از اصلي‌ترين مقصران انتشار ادعاي حضور مك دونالد در ايران هستند با مراجعه به مقامات مختلف تلاش مي‌كنند به گونه اي القا كنند كه روند اجرايي حضور اين شركت غذايي در ايران جدي است.

 

براي مثال يكي از اين رسانه ها به سراغ رئیس اتاق اصناف ایران رفته و به گونه اي با وي مصاحبه مي‌كند كه او نيز با بیان اینکه مک‌دونالد درخواستی برای فعالیت در ایران نداشته است، بگويد: قرار نیست که برای فعالیت چنین بنگاه‌هایی در ایران مجوز صادر شود.

 

علی فاضلی با اعلام این خبر افزود: هیچ مجوزی برای تأسیس مک‌دونالد در ایران صادر نشده و تمام مواردی که در خصوص تأسیس این شرکت در ایران مطرح می‌شود صرفاً هیاهوی فضای مجازی است.

 

وی درباره شرایط ورود رستوران مک‌دونالد به ایران ادامه داد: برای ورود چنین بنگاه‌هایی باید جریان سیاست گذاری نظام تصمیم بگیرد که اصلاً این گونه مسائل و صدور مجوز برای فعالیت آن‌ها مطرح نیست. ایشان اظهار داشت: از طرفی نیز هیچ‌ گونه درخواستی از کمپانی مک‌دونالد برای تأسیس شعبه و فعالیت به دست ما نرسیده است.

 

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پس از توافق هسته‌اي باید فرهنگ کار و تلاش و تولید در کشور نهادینه شود چنانچه اسلام کار را مقدس و عامل سعادت ملت‌ها می‌داند.

 

مبادا رسانه‌ها انتظارات کاذبی مانند افتتاح مک دونالد و فرهنگ آسایش و خور و خواب را ترویج کنند. برخی دیگر نیز گفتند فکر می‌کردیم تکنولوژی موتور بوئینگ را می‌آورند اما مک دونالد را آوردند!


  تقليل‌توافق تا اندازه‌ساندويچي
مطرح کردن ورود رستوران زنجیره‌ای مک دونالد و آزاد شدن مقدار قلیلی از پول‌های بلوکه شده ایران بعد از توافق با چه هدفی پیش می‌رود؟ مک دونالد یک شرکت مواد غذایی آمریکایی است که سیب زمینی سرخ کرده و همبرگر معروف‌ترین محصولات آن است. مک دونالد یکی از اصلی‌ترین نمادهای سبک زندگی آمریکایی به شمار می‌رود.

 

عده‌ای در تلاش هستند تا دستاوردهای هسته‌ای و عمل بزرگ دیپلمات‌های کشورمان را در مذاکرات هسته‌ای محقر جلوه دهند و آن را در حد و اندازه یک رستوران یا مغازه ساندویچ‌فروشی تقلیل دهند.

 

فضاسازی و هیاهوی یک جریان کم تعداد اما پر سر و صدا درباره یک شرکت تولید‌کننده همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده نشان می‌دهد موضوع هسته‌ای، تحریم‌ها و پرونده‌های ملی برای آنان اهمیتی نداشته و در پی این هستند که با این توافق تنها دستاورد کشورمان رسیدن به چیزهای پوچ و بی‌ارزش بوده است.

 

رستوران مک دونالد را نیز به عنوان نماد و سمبل یک دستاورد کوچک در یک توافق بزرگ نمایش می‌دهند. تنزل دادن گشایش اقتصادی به حضور چند برند مشهور و لوکس جهانی در کشور خطی است که جریان فوق در حال فضاسازی درباره آن است.

 

تمام این‌ها می‌تواند در‌‌‌ همان فاصله خیالبافی تا واقعیت، ناامیدی و سرخوردگی تازه ایجاد کند و افکار عمومی را دچار تشویش کند. این جریان به شکلی متفاوت نیز نقدهایی از حضور مک‌دونالد در ایران می‌نویسند و تبلیغاتی منفی در جهت تقلیل دستاوردهای هسته‌ای انجام می‌دهند.

 

مثلاً ادعا می‌کنند که مک‌دونالد یک نهاد صهیونیستی تمام‌عیار است و این رستوران در کنار استارباکس، عملاً یک رصدخانه‌ فوق پیشرفته‌ تحولات اجتماعی در سراسر جهان است. برای این جریان حضور یا عدم حضور مک‌دونالد در کشورمان اهمیت ندارد بلکه چنین نقدهایی در جهت فضاسازی‌‌ همان خط پیش می‌رود تا واقعیت را وارونه جلوه دهند.

اخبارسیاسی - قانون

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------