آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

زنان، درصد قابل توجهی از نمایندگان مجلس دهم باشند



اخبار,اخبار سیاسی,نمایندگان مجلس

نماینده مردم مشهد و کلات در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید در انتخابات پیش‌رو درصد قابل توجهی نماینده زن در مجلس داشته باشیم.

عفت شریعتی با اشاره به اینکه حدود 50درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: باید یک نگاه خاصی به امور ویژه زنان صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد نمایندگان زن در مجلس بسیار کم است و چیزی که در مجلس تعیین برنامه می‌کند رای است و تعداد کم نمایندگان زن نمی تواند تاثیر چندانی در مجلس داشته باشد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه جایگاه مجلس شورای اسلامی بسیارحساس است و همچنین عملکرد مجلس در همه امور کشورتعیین کننده، خاطرنشان کرد: گاهی ممکن است فراز و نشیب‌ها امور مجلس را تحت شعاع قرار دهد، در حالی که هر نماینده باید به دور از تندروی‌ها و کندروی‌ها به وظیفه خود عمل کند.

مشاور استاندار خراسان در امور بانوان با بیان اینکه عملکرد نمایندگان زن در مجلس می‌توانست بهتر از این باشد، گفت: هرچه که هم‌افزایی، همدلی و هم زبانی نمایندگان با مسوولان و خودشان بیشتر شود شاهد اثر بخشی‌های خوبی خواهیم بود.

شریعتی افزود: برای ورود زنان در عرصه های دولتی و... زمینه نامساعد نیست اما باید یکسری امکانات هم فراهم باشد.

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ورود زنان به مجلس؛ تشویق اذهان عمومی و رسانه‌ها خیلی می توانند تاثیر گذار باشند تا یک حضور سالم و پر رنگ در پرتو یک رقابت سالم و مطمئن را رقم بزند.

وی با بیان اینکه به همان میزان که در امور اجرایی نقش زنان پر رنگ باشد در مجلس هم حضور آنان پر رنگ‌تر خواهد بود، ادامه داد: در امورعلمی، فرهنگی و دانشگاهی اصلا زنان در اقلیت نیستند، اما در زمینه اجرایی و دولت حضور زنان کم رنگ است و باید مسوولان توجهی ویژه به این موضوع داشته باشند.

وی تاکید کرد: هیچ گاه نباید نگاه به حضور زنان در مجلس یک نگاه جنسیتی باشد، اگر زنان ببینند که در مسایل مهم کشور خودشان نقش آفرین و تعیین کننده هستند طبیعتا شور و شوق کاری هم در آن‌ها افزایش پیدا می کند.

شریعتی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه بخواهیم راه و روشی مبتنی بر عقلانیت و دور بودن از تجمل‌ها و یک نگاه همه جانبه‌نگر داشته باشیم، باید نیمی از جمعیت که زنان هستند را در عرصه فعال ببینیم.

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به زنان که 50 درصد جامعه را تشکیل می دهند توجهی نشود بار زنان هم بر دوش آقایان خواهد افتاد و آن‌ها هم نمی‌توانند این بار را بر دوش بکشند.

وی تاکید کرد: اگر به زنان توجه نشود خطراتی از قبیل تجمل گرایی، مصرف زدگی و مسایلی از این قبیل به وجود خواهد آمد که باید جلوی این کار گرفته شود.

شریعتی گفت: برای ورود زنان به عرصه انتخابات ابزارهای معنوی، اجتماعی و پشتوانه‌هایی لازم است، عدم تبلیغ برای حضور زنان در انتخابات باعث عدم اعتماد به نفس در زنان برای حضور در انتخابات شده در حالی که تربیون‌های مختلفی برای تبلیغ حضور زنان در انتخابات وجود دارد.

اخبار سیاسی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------