آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

روایت حاشیه‌های دعوت نوه امام (ره) به قائمشهر; «به جون هر چی مرده، احمدی برمی‌گرده»



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,سید علی خمینی

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی درباره حاشیه‌های حضور نوه امام(ره) در این شهرستان به روزنامه «ایران» گفت: هر چند بعد از این مراسم سعی شد جوسازی‌هایی در شهرستان صورت بگیرد اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و الان شرایط کاملاً آرام است. عبدالله رضیان افزود: به هر حال در آن مراسم حرفی پیش آمد و جواب آن هم داده شد و بهتر است که موضوع را تمام شده ببینیم. به هر حال وقتی کسی چیزی می‌گوید، باید منتظر پاسخ آن هم باشد. وی ادامه داد: البته اصل تأسف ما از این است که نباید چنین اتفاقی می‌افتاد. مسئولان و مردم قائمشهر همگی دوستدار بیت مکرم حضرت امام(ره) هستند و یادگاران امام(ره) افراد معمولی نیستند که هر طور دل‌مان بخواهد، با آنها برخورد کنیم. این نماینده مجلس همچنین گفت: مسئولان و مردم قائمشهر حقیقتاً دوست داشتند که بسیار بهتر از این از نوه حضرت امام(ره) میزبانی کنند و اتفاق رخ داده را نباید به پای کل شهرستان نوشت.

حاشیه مراسم سالگرد شهادت امام صادق(ع) و سالگرد آیت‌الله صالحی مازندرانی در شهرستان قائمشهر به روز شنبه محدود نماند. یک روز بعد از آنکه اظهارات حجت‌الاسلام علی معلمی امام جمعه قائمشهر در این مراسم با واکنش حجت‌الاسلام سید علی خمینی، نوه بنیانگذار انقلاب مواجه شد، جمعی از طرفداران امام جمعه قائمشهر در حمایت از مواضع شنبه  او در خصوص بیت امام راحل، از ساعت 16 یکشنبه  مقابل دفتر نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در قائمشهر تجمع کردند. بر اساس برخی گزارش‌ها این تجمع با دعوت مجازی از شهروندان انجام شده بود.


با این حال منابع محلی و از جمله سایت «تابناک مازندران» در گزارش‌های خود تعداد افراد تجمع‌کننده را حدود 30نفر برآورد کردند. ساعتی قبل از شروع این تجمع، کانال تلگرام دفتر امام جمعه قائمشهر طی اطلاعیه‌ای، از هواداران وی خواسته بود از  حضور در این تجمع خودداری کنند. حجت‌الاسلام معلمی نیز در جریان این تجمع با حضور در بین حامیان خود، آنها را برای پایان دادن به این حرکت به حضور در دفتر خود دعوت کرد.


روایت یکی از همراهان نوه امام
روز شنبه و در جریان برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) و سالگرد آیت‌الله صالحی مازندرانی در قائمشهر، امام جمعه این شهرستان به بیان انتقادات صریحی از بیت حضرت امام(ره) و حجت‌الاسلام سید حسن خمینی پرداخت. دقایقی بعد از این سخنان نیز حجت‌الاسلام سید علی خمینی در واکنش به این اظهارات،  در سخنرانی خود گلایه‌های متعددی مطرح کرد.


یک منبع آگاه که در این مراسم سید علی خمینی را همراهی می‌کرد، در گفت‌وگو با «ایران»، توضیحات بیشتری درباره جزئیات اتفاقات رخ داده در این مراسم بیان کرد. به گفته وی، نوه امام پیش از حضور در این مراسم در بازدید از حوزه علمیه «کوتنا»، مورد استقبال وسیع مردم قرار گرفته بود.


در این بازدید مقامات دولتی و رسمی شهرستان حضور نداشته‌اند. به گفته این فرد مطلع، در مراسم اصلی که در مصلای شهر قائمشهر برگزار شده بود، از مقامات دولتی و رسمی استان و شهرستان چهره‌هایی چون معاون سیاسی- امنیتی استاندار، رئیس دفتر استاندار، فرماندار و نمایندگان قائمشهر در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.


بر اساس روایت این شاهد عینی، زمان ورود حجت‌الاسلام سید علی خمینی به مصلای شهرستان، مردم حاضر در دو دسته جداگانه شعارهایی در حمایت از دولت و همین طور حمایت از طیف‌های منتقد دولت و اصولگرایان سر می‌دادند. از جمله شعارهای طیف‌های منتقد دولت در این مراسم می‌توان به شعارهای «به جون هر چی مرده، احمدی برمی‌گرده» و «مرگ بر فتنه‌گر، جانم فدای رهبر» اشاره کرد.


این شاهد عینی عده منتقدان دولت در این مراسم را حدود 20 درصد از جمعیت حاضر در مراسم عنوان کرد.


به گفته وی، با شروع سخنرانی حجت‌الاسلام معلمی و آغاز انتقادات وی نسبت به بیت امام(ره)، ابتدا برخی از مقامات دولتی همچون معاون سیاسی- امنیتی استانداری مازندران و همین طور نمایندگان مجلس، مراسم را ترک کردند و این در حالی بود که فضای جلسه نیز به حالت التهاب رسیده بود. وی افزود: 20 دقیقه بعد از شروع سخنرانی امام جمعه قائمشهر، شعارها علیه بیت حضرت امام(ره) توسط جمعیت معترضان دولت که در جلسه بودند شروع شد و در این میان هم عده‌ای از مردم حاضر نیز جلسه را ترک کردند.


به گفته این شاهد عینی، با ادامه سخنان حجت‌الاسلام معلمی و تندتر شدن انتقادات وی، فضا نیز قدری ملتهب‌تر و شعارها نیز جدی‌تر شد. این در حالی بود که حامیان بیت حضرت امام(ره) در این لحظات به طور کامل سکوت کرده بودند تا اینکه در دقایق پایانی سخنرانی امام جمعه قائمشهر، شعارهای حامیان امام(ره) نیز شروع شد. این عده در این دقایق شعارهایی نظیر «خامنه‌ای زنده باد، سید حسن پاینده باد» و «خمینی، خمینی، راهت ادامه دارد» سر می‌دادند.


این فرد حاضر در مراسم روز شنبه ادامه داد: با پایان سخنرانی حجت‌الاسلام معلمی و آغاز سخنان نوه امام(ره)، شعارها در حمایت از بیت بنیانگذار انقلاب شروع شد و صدای معترضان به حاشیه رفت. پس از پایان سخنرانی ایشان نیز قسمت اعظم جمعیت حاضر در حمایت از اظهارات حجت‌الاسلام سید علی خمینی شعار می‌دادند.


براساس روایت این منبع آگاه در میانه مراسم نیز برخی از شهروندان از طریق شبکه‌های اجتماعی از اتفاقات رخ داده در مصلای قائمشهر مطلع شده بودند و همین موضوع نیز باعث شد تا در پایان سخنرانی نوه حضرت امام(ره) جمعیت به مراتب زیادتری در مصلای قائمشهر و اطراف آن محل به حمایت از وی تجمع کنند.


به گفته وی، نکته جالب توجه این بود که نوه حضرت امام(ره) که سخنرانی خود را با گلایه از میزبان خود در این مراسم به پایان رسانده بود، بعد از اتمام سخنانش بدون اینکه به سمت مسئولین حاضر در مراسم برود، مستقیم به سمت مردم رفت تا از همان جا مراسم را ترک کند.


این منبع مطلع همچنین گفت: به دلیل استقبال بسیار زیاد مردم و فشار جمعیت، خروج حجت‌الاسلام سید علی خمینی از محل دقایقی طولانی به طول انجامید. وی تأکید کرد که خود دیده در این بین فشار مردم باعث شده تا دو بار عمامه و یک بار هم عینک نوه حضرت امام(ره) بیفتد. این شاهد عینی همچنین افزود: بعد از مراسم معاون سیاسی- امنیتی استانداری و همچنین فرماندار قائمشهر مستقیماً با نوه حضرت امام(ره) تماس گرفتند و مراتب ناخرسندی خود از سخنان امام جمعه و همین طور عذرخواهی از اتفاق روی داده را عنوان کردند، اما حجت‌الاسلام سید علی خمینی این عذرخواهی را قبول نکرده است.


 بازتاب حواشی در رسانه‌های منطقه

با این وجود فضای رسانه‌ای استان مازندران هنوز تحت تأثیر سخنان روز شنبه امام جمعه قائمشهر و واکنش نوه حضرت امام(ره) قرار دارد. در این میان روابط عمومی دفتر امام جمعه قائمشهر طی اطلاعیه‌ای، مطالب بیان شده توسط وی را «بازتابی از مطالبات واقعی مردم ولایتمدار» خوانده، از سوی دیگر سایت خبری «بلاغ» مازندران هم از رسانه‌های نزدیک به جریان منتقد دولت در استان این سخنان را مواضعی «به‌حق و انقلابی» خواند که «به مذاق جریان فتنه خوش نیامد.»


در همین حال رسانه‌های حامی دولت با تیترهایی نظیر «مازنداران بوی خمینی گرفت» از این اتفاقات یاد کرده‌اند. این در حالی است که گفته می‌شود اصلاح‌طلبان استان مازندران نیز یک روز بعد از این اتفاقات در پی آن بودند تا با موضعگیری جمعی نسبت به مراسم یاد شده واکنش نشان دهند اما در نهایت برای حفظ آرامش فضای استان از این اقدام منصرف شده‌‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------