آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود

«موضوعات دیگری که مطرح است موضوع تزلزل اعتماد مردم را نسبت به مسئولین و به طور خاص نهاد نماز جمعه و ستاد امربه معروف و نهی از منکر فراهم…

مومنی: دانشگاه را تبدیل به خانه اموات کرده اند! |جنایتها، ناجوانمردیهای روس را در تاریخ 200 ساله اخیر تا امروز نمی بینید!



مومنی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
استاد دانشگاه علامه طباطبایی: به نهاد دانشگاه استقلال بخشید و سعی کرد از دست اندازی قدرت مصون بماند. اکنون دانشگاه را از جهاتی تبدیل به خانه اموات کرده اند و نفسی از آن بیرون نمی آید.

به گزارش جماران، دکتر فرشاد مومنی، با بیان اینکه برخی از دولتمردان ما حرفهایی می زنند که شرم آور است، گویی آنها یک روز تاریخ را نخوانده اند، گفت: تمام کارکردهایی که روس و انگلیس در دوره قاجار و آمریکا و انگلیس در دوره پهلوی علیه شکل گیری بنیه تولید ملی در ایران به کار گرفتند، به صورت قاعده در چارچوب برنامه تعدیل ساختاری آمده است. تلخ و غم انگیز است که تمام عوارضش علیه توسعه ایران، عریان شده است.

 

فرشاد مومنی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس موسسه مطالعات دین و اقتصاد که در نشست «ملی شدن نفت و توسعه ملی» سخن می گفت، خاطرنشان کرد: میراث اندیشه ای دکتر مصدق، در زمینه نرم افزارهای مورد نیاز برای توسعه، اگر اهمیتی فراتر از ملی شدن نفت نداشته باشد، کمتر از آن هم نیست. این هوشمندی ها دستاوردهای مقطعی بزرگ داشت و دشمنان استقلال، آزادی و توسعه ایران، بدنامی کودتا را به جان خریدند تا استمرار آن حرکت اعتلابخش را در ایران متوقف کنند.

 

این اقتصاددان گفت: تمام بساطی که در زمینه شبهه افکنی و به گونه ای لجن پراکنی و برچسب زنی های غیرعادی درباره دکتر مصدق وجود داشته، درباره قهرمان های مشروطیت و پیروزی انقلاب اسلامی هم وجود داشته و دارد. البته ما نمی توانیم به آنها بگوییم چرا وقتی منافعتان به خطر افتاده است به هر وسیله ای متشبث می شوید تا قهرمانان توسعه خواهی، عدالت طلبی، آزادی محوری و استقلال طلبی در ایران را بدنام کنید؛ تنها کاری که می توانیم مدنظر داشته باشیم و کاش حکومت ما هم به این سطح از بلوغ فکری و شعور برسد که راهبرد تبلیغاتی خود را در این چارچوب قرار دهد این است که به بحث های کارشناسی و عالمانه دامن بزند.

 

رئیس موسسه مطالعات دین و اقتصاد اضافه کرد: براساس پژوهشهای «محمد نقی زاده» ، ایران به ازای هر یک میلیارد دلار واردات کالاهای ساخته شده قابل تولید در کشور، بین 25 تا 100هزار فرصت شغلی اش را در داخل از بین می برد و آن را به خارجی ها تقدیم می کند. از این دریچه می توان به طور اساسی، این سیاست پرفساد و مشکوک را به چالش کشید که از یک سو کار خارجیها را راه می اندازد و از سوی دیگر ایران را در اسارت وابستگیهای مشکوک ذلت آور قرار می دهد.

 

مومنی خاطرنشان کرد: مصدق نه تنها فساد را کنترل و انضباط مالی دولت را ایجاد و فرایندهای تصمیم گیری و تخصیص منابع را شفاف کرد، که خدا می داند چقدر برای آنها چوب خورد و هزینه داد، بلکه تلاش کرد آزادی مطبوعات حفظ شود تا فساد در دولت رخنه نکند. به نهاد دانشگاه استقلال بخشید و سعی کرد از دست اندازی قدرت مصون بماند. اکنون دانشگاه را از جهاتی تبدیل به خانه اموات کرده اند و نفسی از آن بیرون نمی آید. دنبال این هستند که بهانه پیدا کنند و با هر استاد باشرف و صاحب صلاحیتی برخورد کنند و او را از انگیزه بیندازند، خلع کنند و افراد بی کیفیت و کم کیفیتی را جایگزین او کنند. اینها هیچ کدام به نفع کشور نیست.

 

وی اظهارداشت: مصدق با هوشمندی بسیار روی عدالت اجتماعی و موازنه قدرت – ثروت کار کرد. به جای اینکه به جامعه روستایی شوک وارد کند، آرام آرام زور کشاورزان را بالا برد و از قدرت ملاکان غیرمولد کاست و از درون آن، یکسری منابع مالی آزاد کرد تا بستر جهش توسعه ای در بخش کشاورزی را فراهم کند. نمونه این کار در بخش صنعت هم انجام شده که خارق العاده است. یکی دیگر از کارهای حیاتی او، کنترل الگوی مصرف لوکس و تجملی بود. اقدامات او منطق بسیار مستحکمی داشته و هوش از سر می برد که چقدر زمان آگاه بوده است.

 

رئیس موسسه مطالعات دین و اقتصاد، اضافه کرد: او می دانسته اگر ایران بخواهد تمامیت ارضی اش را حفظ کند و به سمت توسعه برود، راهش این نیست که زیر چتر یک قدرت خارجی برود تا از فشارهای قدرت خارجی دیگر خارج شود. چقدر تاسف آور است که اکنون برخی از این راه حلها به ما ارائه می دهند و می گویند اتحاد استراتژیک با روس ببندیم تا زیر فشارهای دیگر نباشیم! جنایتها، ناجوانمردیها و فسادهای پرشمار روس را در تاریخ 200 ساله اخیر تا امروز نمی بینید! گواهی هایی که وزیر خارجه دولت آقای روحانی می دهد و می گوید کارشکنی هایی که روسیه علیه برجام اگر بیش از آمریکا و انگلیس نبود، کمتر از آنها هم نبوده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------