آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اعتراض یک نماینده مجلس به اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس‌جمهور

نوری قزلجه: نماینده بستان آباد گفت: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس جمهور بدعت محسوب می شود که با عدالت بودجه ریزی و اقدامات کارشناسی…

نماینده مجلس: باید منتظر دلار ۱۰۰ هزار تومانی باشیم | دیگر در کشور قشر متوسط نداریم



یحیی ابراهیمی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
یحیی ابراهیمی، نماینده دلفان می‌گوید: آقای رئیسی در شروع کار دولت گفت ما اقتصاد مملکت را شرطی نخواهیم کرد، حال، دولت چه بخواهد قبول بکند و چه نخواهد قبول کند، باید بگویم قطعاً اقتصاد ما شرطی است.

هرچند دولت به صورت مداوم از خدمات و دستاورد‌های خود در عرصه مدیریت کشور، گزارش می‌دهد، اما کمتر کسی است که این حرف‌ها را جدی بگیرد، زیرا تورم بی‌سابقه در ایران و افزایش سرسام‌آور نرخ ارز، مسکن، خودرو و اقلام اساسی، گویای همه چیز است.

 

از این‌رو، رویداد۲۴ به سراغ یحیی ابراهیمی، نماینده دلفان و سلسه رفته تا نظرات او را در‌این‌باره جویا شود.

 

در ادامه، مهم‌ترین بخش‌های این گفت‌وگو را بخوانید:

* ما از روز اول اعلام کردیم که تیم اقتصادی دولت سیزدهم، ضعیف است و حال که بیش از دو سال و نیم از عمر دولت گذشته، نتایج روشن است.

 

* اقتصاد، دستوری نیست. اقتصاد، یک‌سری مولفه و اصول دارد که اگر براساس قواعد جلو برویم، کار‌ها توام با خروجی مثبت می‌شود. اکنون جالب است که آمار‌ها را هم دستکاری می‌کنند که مثلاً وضع بد جلوه داده نشود.

 

* آمار تورم در کشور از ۴۰ یا ۵۰ درصد هم که اعلام می‌شود، بیشتر است و متاسفانه روز‌به‌روز وضعیت مردم اسفناک‌تر و سفره آن‌ها کوچک‌تر می‌شود.

 

* افزایش جدی قیمت دلار، پیش از عید آغاز شده بود و متاسفانه الان قیمت به حدود ۶۵ هزار تومان رسیده است و اگر روند این باشد، طی چند ماه آینده باید منتظر دلار ۱۰۰ هزار تومانی باشیم. مجموع این اتفاقات نشان می‌دهد دولت باید یک فکر اساسی برای آینده کشور کند.

 

* افرادی که قبلاً نسبت به دلار ۳۰ هزار تومانی معترض بودند، حالا که دلار به بالای ۶۰ هزار تومان رسیده است باید صدای اعتراض‌شان رساتر شود، ولی این‌طور نیست، چون در عمل، دغدغه مردم را ندارند. کسی که دغدغه مردم را داشته باشند، دائم به دنبال افزایش منفعت مردم است و در این راه، کوتاه نمی‌آید.

 

تیم اقتصادی دولت باید ترمیم شود

* دولت باید تیم اقتصادی خود را به شکل کلی ترمیم کند. هنوز در مملکت اتفاق جدیدی رخ نداده، تحریم جدیدی علیه ما صورت نگرفته، حمله نظامی علیه ایران نشده، پس چرا قیمت دلار به ۶۵ هزار تومان رسیده است؟ قرار نیست با هر حرکت جزئی، مملکت به هم بریزد.

 

* هرچند تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، اقتصاد را تا حدی مختل کرده است، اما اگر این بحران را سهم‌بندی کنیم، سوءمدیریت بیشترین سهم را در ایجاد وضع موجود داراست.

 

* آقای رئیسی در شروع کار دولت گفت ما اقتصاد مملکت را شرطی نخواهیم کرد، حال، دولت چه بخواهد قبول بکند و چه نخواهد قبول کند، باید بگویم قطعاً اقتصاد ما شرطی است.

 

* شرایط نامساعد اقتصادی به شدت بر نارضایتی‌های اجتماعی، اثرگذار است. فقط کافیست کمی در سطح جامعه بچرخید تا این حجم بالای نارضایتی را لمس کنید. امروز پای صحبت میوه‌فروشان و سوپرمارکت‌دار بروید تا ببینید چقدر به واسطه کاهش فروش‌شان در شب عید، ناراحت هستند. طبیعی است، وقتی مردم قدرت خریدشان پایین آمده، چاره‌ای جز کم خریدن ندارند.

 

طبقه متوسط نداریم؛ اقلیتی مرفه و اکثریتی فقیر داریم

* شرایط زندگی کردن برای مردم واقعاً سخت شده است. مردم ساکن در مناطق محروم، در حال له شدن هستند. کار به جایی رسیده که ما دیگر در کشور قشر متوسط نداریم. اکنون یک اقلیتی در مملکت مرفه هستند و یک اکثریتی به لحاظ اقتصادی، در طبقه ضعیف تعریف می‌شوند.

 

* به واسطه مدیریت دولت سیزدهم، پایگاه اجتماعی آقای رئیسی، کاهش جدی پیدا کرده است. آقای رییس‌جمهور! چه شد آن شعار‌هایی که در خرداد ۱۴۰۰ دادی؟ بخش عمده درصد پایین مشارکت مردم در انتخابات مجلس، مشکلات اقتصادی بود و این کاهش مشارکت، پیش از انتخابات براساس نظرسنجی‌ها معلوم بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------