آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اعتراض یک نماینده مجلس به اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس‌جمهور

نوری قزلجه: نماینده بستان آباد گفت: اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس جمهور بدعت محسوب می شود که با عدالت بودجه ریزی و اقدامات کارشناسی…

توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده زمین حوزه علمیه ازگل، پرونده متهم قتل مهران سماک و کوروش کمپانی



سخنگوی قوه قضائیه،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
نشست خبری مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه امروز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه با حضور خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش میزان، سخنگوی قوه قضاییه در این نشست درباره برنامه قوه قضاییه به منظور تحقق شعار سال، گفت: رهبری معظم انقلاب از ما مسئولان انتظار عمل کردن به شعار‌ها را دارند لذا تلف کردن زمان درباره ابعاد تئوریک شعار‌ها راه رسیدن به ابعاد آن را دشوار می‌سازد. به میدان کشاندن ظرفیت‌های عظیم مردمی در میدان اقتصاد و تولید نیازمند مانع زدایی از حضور و مشارکت مردمی است لذا رفع موانع تولید برای مردم از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

 

وی افزود: قوه قضاییه خود را از مخاطبان اصلی موضوع دانسته است و معتقدیم که همراهی قوا بر اجرای منویات رهبری شرط اصلی این راه است. در موضوع عفو مورد نظر رهبری اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفته است.

 

وی درباره اقدامات رژیم منحوس و نجس صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان و مستشاران ایرانی در سوریه گفت: رژیم صهیونسیتی در ادامه خوی وحشی‌گری و خباثت‌های خود خدوم‌ترین فرماندهان و مستشاران ایرانی را در قاعده‌مندترین محیط بین‌المللی، رسماً و علنا و در مقابل چشم جهانیان ترور کرد.

 

ستایشی افزود: این تروریست‌های شرور به گمان ترور فرماندهان غیور مقاومت و کاهش حجم مطالبه ملت‌ها دست به چنین جنایاتی زده‌اند، اما غافل از اینکه اضمحلال رژیم صهیونسیتی و آزادی قدس شریف بیش از پیش نزدیک شده است و روز موعود بدون اسرائیل تحقق یافتنی است گرچه پاسخ قاطع علیه این غده چرکین محقق خواهد شد، اما پیگیری‌های حقوقی و قانونی باید همزمان در ابعاد بین‌المللی دنبال شود.

 

آخرین وضعیت پرونده زمین ۱۰۰۰ میلیاردی حوزه علمیه ازگل

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده زمین ۱۰۰۰ میلیاردی حوزه علمیه ازگل گفت: موسسه پیروان اندیشه‌های قائم برابر سند اقاله ثبت شده به شماره ۲۳۵۱۴ به تاریخ ۹ فرودین ۱۴۰۳ دفتر اسناد رسمی ۶۷، ۱۴ تهران مورد خریداری شده را به حوزه علمیه امام خمینی (ره) اقاله کرده است.

 

جزئیاتی دیگر از پرونده کوروش کمپانی

سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی گفت: تعداد شکات این پرونده قابل توجه هستند. ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در این زمینه طرح شکایت کردند. پرونده به صورت ویژه و خاص در حال رسیدگی است. دادستان تهران، سرپرست ناحیه ۵ دادسرای تهران نظارت کامل دارند. ریاست قوه قضاییه همواره تاکیدات موکدی داشتند که از تمام ظرفیت‌های قانونی بهره گرفته شود که بتوانیم با اولویت موجبات استرداد حقوق شکات را فراهم آوریم. اقدامات خوبی در جهت شناسایی وجوه متهم و مرتبطین به عمل آمده است. در آینده به اتخاد تصمیمات قضایی موجبات تعبیه حقوق مال باختمان فراهم می‌شود.

 

پرونده کارخانه پلی اکریل اصفهان به کجا رسید؟

سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت پرونده کارخانه پلی اکریل اصفهان گفت: پرونده‌های متعددی له و علیه این شرکت مطرح شده است. این پرونده‌ها به دلیل اینکه دقیق مطابق موازین قانونی مورد رسیدگی واقع شود، از ناحیه مقامات قضایی استان تجمیع شده است. این پرونده‌ها به شعبه پنج بازپرسی دادسرای اصفهان ارجاع و در حال رسیدگی قضایی و در حال تحقیقات مقدماتی است.

 

وی افزود: نظریه کارشناسی پرونده ابلاغ شده است. یک شخصیت حقوقی تقاضای نظریه تکمیلی کرده است. پرونده تحقیقات مقدماتی در آینده نزدیک به پایان می‌رسد. پس از صدور قرار نهایی به مرجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود.

 

آخرین وضعیت پرونده «سالار آقاخانی» در پرونده فساد ارزی

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده «سالار آقاخانی» در پرونده فساد ارزی گفت: سالار آقاخانی به اتهام مشارکت در قاچاق ارز و پرداخت رشوه به تحمل سه سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از جرم محکوم شده است. پرونده در دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی و اجرای احکام در شرف عملیات اجرایی حکم صادره است.

 

آخرین وضعیت پرونده متهم قتل مهران سماک

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده سرهنگ جوانمردی گفت: حکم صادره نسبت به پرونده مطروحه در شعبه هم عرض صادر شده، اما این حکم غیرقطعی است. چنانچه محکوم علیه اعتراض کند و تقاضای فرجام خواهی داشته باشد، این پرونده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد. در همه پرونده‌هایی که دارای جنبه خصوصی است؛ تمام اهتمام قوه قضاییه بر این استوار است که به تجلی صلح و سازش بیانجامد.

 

سید جعفر جوانمردی، فرمانده انتظامی بندرانزلی در اعتراضات سال ۱۴۰۱ در حین ماموریت به‌دلیل شلیک گلوله‌ای ساچمه‌ای که منجر به کشته‌شدن مهران سماک شد، به جرم قتل عمد به قصاص محکوم شد.

 

سخنگوی قوه قضاییه از سمت خود خداحافظی کرد
مسعود ستایشی پس از برگزاری ۴۷ نشست خبری امروز سه‌شنبه ۲۱ فروردین در نخستین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد که این نشست آخرین حضور وی در این سمت است.

 

ستایشی در پایان این نشست خبری ضمن قدردانی از اصحاب رسانه‌، گفت: هر آمدنی رفتنی دارد و چه خوب است که آبرومندانه در یک سمت باشیم؛ با نشاط بیاییم و با نشاط برویم؛ تمام وجودم نشاط است از اینرو که مدتی در خدمت اصحاب رسانه بودم.

 

وی با اشاره به مصائب و سختی‌ها در دوران سخنگویی این دوره را فراموش نشدنی توصیف کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------