آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صدیقه وسمقی آزاد شد

صدیقه وسمقی آزاد شد. در پی تشدید بیماری صدیقه وسمقی که پیشتر منجر به نابینایی او شده بود ساعتی قبل با آزادی وی موافقت و او از زندان اوین…

کوچکی نژاد: جراحان اقتصادی که جراح هم نبودند نتوانستند کاری کنند، تنها راه درمان اقتصاد بیمار ایران سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی است



کوچکی نژاد،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این‌که هنگامی که دولت سیزدهم روی کار آمد گفته شد با توجه به یکدستی دوات و مجلس می‌توانند جراحی اقتصادی انجام دهند و اقتصاد بیمار ایران را درمان کنند چرا این اتفاق نیفتاد، بیان کرد: چون جراحان، جراح نبودند!

به گزارش ایلنا، جبار کوچکی‌نژاد،عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد ضرورت تغییر تیم اقتصادی دولت بعد از نوسانات اخیر ارز و طلا یا تغییر رویه‌ها، گفت: من اعتقادم این است که رویه‌ها را آدم‌ها و تیم‌ها عوض می‌کنند، در نتیجه وقتی تیم افت داشته باشد و نتواند چرخش کند دولت چگونه می‌خواهد ریل عوض کند؟

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به این‌که هنگامی که در بخش اقتصادی می‌گوییم دولت، در واقع منظور ما تیم اقتصادی دولت است، اظهار داشت: اعتقادم این است که این‌ها دچار یک مشکل شده‌اند و این مشکلات پیش‌بینی می‌شد یعنی پیش‌بینی می‌شد که منابع کشور پاسخگوی خرج و هزینه دولت هم نیست و چون منابع کشور هزینه دولت را نمی‌تواند تامین کند دولت باید برود راهکارهای دیگری پیدا کند. راهکار هم سرمایه گذاری بیرونی و داخلی است که می‌تواند اقتصاد ایران را نجات دهد که هر دو جا مغفول مانده و برنامه‌ای هم برایش ندارد.

 

وی یادآور شد: به طور مثال در شهر خود من مشاهده می‌کنید ۱۰ شرکت بزرگ سالیان سال تعطیل هستند و هیچ کاری برای این‌ها نمی‌کنند هزاران میلیارد تومان سرمایه آنجا افتاده است، با سرمایه‌ای که آنجا افتاده است بگذارند بخش خصوصی بیاید.

 

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: چرا از بخش خصوصی می‌ترسیم؟ بخش خصوصی که هیولا نیست! آدمی است که تلاش کرده و پول به دست آورده است؛ کنترلش کنند و مالیات و عوارض از آن بگیرند، این طرف دولت جیب خودش را پر کند و آن طرف هم بیاید تولید خودش را کند.

 

وی یادآور شد: این نگاه وجود دارد که دولت می‌تواند اقتصاد ایران را نگه دارد و دولت می‌تواند تولید بیش از ۶۰ درصد را انجام دهد، اما من معتقدم دولت‌ها در تولید همیشه پر هزینه و کم بهره هستند.

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این‌که هنگامی که دولت سیزدهم روی کار آمد گفته شد با توجه به یکدستی دوات و مجلس می‌توانند جراحی اقتصادی انجام دهند و اقتصاد بیمار ایران را درمان کنند چرا این اتفاق نیفتاد، بیان کرد: چون جراحان، جراح نبودند!

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------