آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

دلواپسان نگران شکست‌های بعدی هستند!



اخبار,اخبار سیاسی ,دلواپسان

 

اخبار سیاسی - دلواپسان نگران شکست‌های بعدی هستند!


مخالفان دولت كه امروز آشکارا به نقد دولت نشسته‌اند در واقع بازمانده لشكر شكست‌خورده‌اي هستند كه 8سال در برابر آنچه دلسوزان انتقاد مي‌كردند سكوت پيشه ساختند. در واقع آنها سخني جز تكريم و تعريف در مقابل دولت مورد حمایت خود براي ارائه نداشتند. اما آنچه امروز تعجب همگان را برانگيخته، اين است؛ افرادي كه تا ديروز دولت قبل را معجزه مي‌دانستند و بدون توجه به اقداماتي كه در طول 8سال صورت گرفت لب از لب نگشودند چرا امروز هر اقدام دولت را خلاف قانون تعبير مي‌كنند؟

سردرگمي مخالفان
زماني كه سخن از مخالفان دولت به ميان مي‌آيد ذهن بسیاری افراد به سمت کسانی می‌رود كه تنها انتقاد به دولت را مي‌شناسند و از هر شیوه‌ای استفاده می‌کنند تا دولت را از مسیری که در پیش گرفته دلسرد کنند تا از اين طريق بتوانند سدي در برابر موفقيت دولت ايجاد نمایند اما سوال اينجاست كه چرا اين اقليت مخالف چنين مستاصل به هر ابزاري چنگ انداخته و از آن عليه دولت استفاده مي‌كنند؟! آنچه مسلم است اينكه رفتار اين گروه برخاسته از يك رفتار معقول و منطقي نيست و اين دستپاچگي‌ها و تلاش‌هاي شبانه‌روزي تنها مي‌تواند برآيند دو نظريه باشد؛ اول آنكه اين گروه سال گذشته در انتخابات رياست‌جمهوري شكست سختي متحمل شدند و اين شكست موجبات عصبانيت آنها را فراهم كرد بحث ديگر اينكه منافع خود را در سايه دولت يازدهم متزلزل مي‌بينند بنابراين به دنبال راه چاره براي بازيابي آن هستند.

دلواپسان نگران شكست‌هاي بعدي خود هستند
يكي از سناريو‌هايي كه مخالفين براي ايجاد مانع از آن استفاده مي‌كنند، مذاكرات هسته‌اي است درواقع اين گروه از هر ابزاری استفاده مي‌كنند تا به مردم القا كنند چيزي جز شكست در انتظار مذاكرات نيست.

 

اما اينگونه رفتارها دولتي‌ها را مجبور ساخت تا سكوت خود را بشكنند و در برابر چنين مواضعي واكنش نشان دهند از جمله مشاور رئيس‌جمهور كه در نشستي به مناسبت 24خرداد اظهار داشت: مذاكرات هسته‌اي تحت نظر مقام معظم رهبري انجام مي‌شود، بنابراين افرادي كه اظهار دلواپسي مي‌كنند، به واقع بيشتر دلواپس شكست‌هاي بعدي خود هستند. علي يونسي ادامه داد: انتخابات تنها راه ممكن براي باز كردن درهاي سياسي كشور بود، البته مشكلاتي در اين مسير مانند اينكه نمي‌شود تغيير ايجاد كرد وجود داشت كه با تلاش گسترده و همت ملي اين واقعيات شكل گرفت كه راهي جز انتخابات براي تغيير وجود ندارد.

 

وي انتخابات را تنها راه تنفس ملت عنوان كرد و گفت: در انتخابات سال گذشته آرام آرام موتور خاموش شده روشن شد. يونسي در ادامه تركيب دولت يازدهم را تركيبي از همه جريان‌هاي اصيل سياسي كشور عنوان كرد و گفت: رئيس‌جمهور، دولت را از تركيب اعتدالگرايان اعم از چپ و راست تشكيل داده كه اين مهم نياز و ضرورت كشور براي توسعه و آباداني است. وي وارد شدن احساسات به مديريت را فاجعه‌آميز بيان كرد و گفت: اگر احساسات وارد مديريت شود فاجعه ايجاد مي‌كند زيرا مديريت با احساسات اداره نمي‌شود، لذا بايد با عقلاتيت كارها را به پيش برد كه اين نيز از ضروريات كشور است.

 

وي در ادامه تصریح کرد: دولت از ابتدا تلاش كرد كه اعمال تحريم‌هاي ظالمانه عليه كشور را بشكند و در اين مسير عده‌اي كه نمي‌خواهند اين دولت توفيق پيدا كند به مخالفت با روند مذاكره پرداختند و به اصطلاح دلواپس شدند، اما همه بايد بدانيم كه اين يك كار بزرگ براي كشور است كه حتي اگر قراردادي هم منعقد نشود، بزرگ‌ترين دستاورد آن شكسته شدن اجماع جهاني عليه كشور است كه حاصل شده است.

شيشه عمر مخالفان به لرزه درآمده
البته تنها دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور اقليت‌ها نبود كه نسبت به اقدامات و سنگ‌اندازي‌هاي مخالفان دولت واكنش نشان داد بلكه محمدعلي نجفي مشاور رئيس‌جمهور در امور اقتصادي نيز بيان داشت: مخالفان دولت مي‌دانند كه موفقيت دولت باعث تنگ‌تر شدن فضاي سياسي براي آنهاست و شيشه عمر آنها در دست دولت دكتر روحاني است و اتفاقا نگراني آنها هم از اين موضوع است كه احساس مي‌كنند شيشه عمر سياسي آنها به لرزه در آمده است. وي گفت: من از اين آقايان سوال مي‌كنم كه چه جوابي دارند كه اكنون مواضع‌شان درباره مذاكرات هسته‌ای كشورمان با برخی مخالفان در بیرون یکی شده است.

 

وي افزود: گفتمان قبل از انتخابات سال 92 و سياست توزيعي دولت‌های نهم و دهم با 700ميليارد دلار درآمدهاي نفتي شكست خورده و جالب است كه باز هم مخالفت مي‌كنند. نجفي اظهار كرد: جواب اين سوالات كاملا روشن است، موفقيت اين دولت و حفظ مردم و جوانان به معناي خروج اين طيف از صحنه سياسي كشور است.
اخبار سیاسی - آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------