آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

رئيس‌جمهور آدم حسابي چه کسي است؟



اخبار,اخبار سیاسی ,قوه مجريه

 

اخبار سیاسی - رئيس‌جمهور آدم حسابي چه کسي است؟

روزنامه ابتکار به سخنان شيخ جعفر شجونی درباره رئیس جمهور واکنش نشان داد و نوشت: رئيس جمهور از زماني دوره رياستش بر قوه مجريه آغاز مي‌شود که حکمش توسط رهبر انقلاب تنفيذ و در صحن علني مجلس سوگند ياد کند، بدين ترتيب هنوز دولت روحاني به يک سالگي خود نرسيده است که عده‌اي به دنبال برگزاري انتخابات مجدد بعد از استعفا دادن روحاني هستند.

يکي از اعضاي جنجالي جامعه روحانيت مبارز تهران در گفت‌وگويي به سيد راي روحاني اشاره کرده و گفته است که يکسري زن بي حجاب به روحاني راي دادند تا بعد از آن حجاب از سر خود بردارند. شيخ جعفر شجوني از روحاني، « رئيس جمهوري که نصف راي مردم را دارد» خواسته است تا از سمت خود استعفا دهد تا يک رئيس جمهور آدم حسابي بياوريم.

اينکه چگونه آقاي شجوني مي‌خواهد رئيس جمهور بياورد جاي خود و اينکه چگونه به اين نتيجه رسيده‌اند که يکسري زن بي حجاب به روحاني راي داده‌اند هم به جاي خود، اما رئيس جمهور آدم حسابي به نظر شجوني چه کسي است؟با بررسي نظرات شيخ شجوني طي سال‌هاي گذشته مي‌توانيم پي به اين معنا ببريم که او هيچکدام از روساي جمهور بعد از رحلت امام را آدم حسابي نمي‌دانسته است. شجوني يک زماني از نزديکان هاشمي رفسنجاني بود و اين نزديکي در دهه 60 و اوايل دهه 70 تبلور بيشتري داشت ولي بعد از آن او و آيت‌الله دچار اختلاف شدند و هاشمي رفسنجاني تبديل به رئيس جمهور نامحبوب، عضو جامعه روحانيت مبارز تهران شد. تکليف خاتمي هم که از همان ابتدا روشن بود و شيخ،‌از همان روز اول آبش با رئيس جمهور اصلاحات در يک جوي نرفت و شجوني در هر منبر و‌‌هرجلسه‌اي باب انتقاد از رئيس جمهور را باز مي‌کرد.

اين شيخ اصول گرا در مورد احمدي نژاد نيز رفتاري همچون هاشمي رفسنجاني داشت. از مدافع تمام قد تبديل به يک منتقد بي رحم شد و کار به جايي رسيد که امروز اعتقاد دارد احمدي نژاد مرده است و نبايد در مورد او صحبت کنيم. نظر او در مورد روحاني را نيز که در ابتداي اين نوشتار خوانديد، حالا بايد از شيخ شجوني پرسيد که رئيس جمهور آدم حسابي کيست؟ هاشمي با آن سابقه در رياست قوه مقننه و فرماندهي جنگ، آدم حسابي نبود، خاتمي که سابقه نمايندگي مجلس و وزارت را در کارنامه داشت، به درد رياست جمهوري نمي‌خورد، احمدي نژادي را هم که خودتان بزرگ کرديد را مرده مي‌دانيد و امروز روحاني که عضو جامعه روحانيت است و سابقه بسيار در انقلاب دارد را هم لايق رياست جمهوري نمي‌دانيد.

لطفا مي‌شود بگوييد در اين مملکت 70 ميليوني چه کسي لياقت رياست جمهور دارد؟ با اين طرز تفکر شما هيچکس حق نزديک شدن به اين پست را ندارد مگر اينکه شما و دوستانتان آن را انتخاب کرده باشيد. قبل از انتخابات رياست جمهوري، شجوني در گفت‌وگويي گفته بود که کانديداي اصلح حسين شريعتمداري است و من وي را به ديگر کانديداهاي مطرح ترجيح مي دهم. با اين سخن شايد مردم متوجه شوند، آدم حسابي براي پست رياست جمهوري از نظر شما کيست.

اخبار سیاسی - ابتکار

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------