آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

مه آفرید باید افزون بر مجازات جایزه می گرفت



اخبار,اخبار سیاسی , اختلاس سه هزار ملیاردی

 

اخبار سیاسی - مه آفرید باید افزون بر مجازات جایزه می گرفت

حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اختلاس سه هزار ملیاردی گفت: اگر شخصی مانند امیر منصور آریا دچار مشکل شد هر چند باید مجازات می شد به دلیل اینکه آبروی نظام را برد و مشکل ایجاد کرد، ولی از سوی دیگر باید به او جایزه داد نه از بابت کاری که انجام داده است بلکه از بابت اینکه دالان قانونی فساد را در سیستم نشان داد و کشف کرد.

به گزارش ایرنا وی افزود: شاید این دالانی بوده که خیلی ها از آن سوء استفاده می کردند ولی کسی اطلاع نداشته است. البته ما از این مشکلات زیاد داریم.

طلا ادامه داد : به طور مثال زمانی که به این اختلاس سه هزار میلیاردی نگاهی می اندازید، مشکل اصلی برگه های اعتبار اسنادی LC کپی بود. هنگامی که شما چکی را می گیرید بر روی آن پرفراژ و شماره درج شده است و اسم و شماره صاحب حساب نیز روی آن نوشته می شود اما ال سی اینگونه نبوده است؛ یعنی برگه ای که فرمی ثابت داشت و از آن کپی می گیرند و بعد از آن روی برگه شماره و تاریخ ثبت می شد.

وی افزود: به مدت دو سال اشکال ال سی(برگه های اعتبار اسنادی) در کارگروهی که مسئول آن کارگروه اتفاقاً از خود بانک ملی مربوطه بودند، مطرح بود که اصلاح شود. ولی مشاهده می کنید که در این جریان نسبت به این موضوع کوتاهی می شود و این آسیب در سیستم بانکی کشور رخ می دهد. لذا وظیفه ما و کارشناسان و قانون گذاران این است که دالان های قانونی فساد که آسیب، خلأ و ضعف در آن وجود دارد را پیدا کرده و برای آن قانون ایجاد کنیم. 

اخبار سیاسی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------