آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

پس چرا مرحوم کردان قربانی شد؟



اخبار,اخبار سیاسی , بورسیه ی غیرقانونی

 

اخبار سیاسی - پس چرا مرحوم کردان قربانی شد؟

این روزها بخشی از نمایندگان اصولگرا به دنبال استیضاح وزیر علومی هستند که بنا دارد مقابل حدود 3000 بورسیه ی غیرقانونی از جمله چند نماینده ی رانتی بایستد؛ اما چرا مجلس اصولگرای هشتم در رفتاری متفاوت، با مرحوم علی کردان بر سر مدرک نامعتبرش درگیر شد؟

به گزارش انصاف نیوز، شش سال پیش مجلس اصولگرای هشتم به خاطر زیر سوال بودن مدرک دکترای مرحوم عوضعلی کردان، وزیر وقت کشور دولت اصولگرای احمدی نژاد، به قدری پافشاری کرد که به استیضاح و عزل او منجر شد؛ اتفاقی که می تواند دلیل اصلی سکته ی منجر به درگذشت کردان 51 ساله، یک سال پس از آن استیضاح بی آبرو کننده باشد.

دولت احمدی نژاد توسط خود اصولگرایان روی کار آمده بود و همان اصولگرایان که اکثریت مطلق مجلس را در دست داشتند در مرداد ماه به کردان رای اعتماد داده بودند اما در اتفاقی عجیب، سه ماهه او را برکنار کردند.

برکنار با آن سرعت سوال برانگیز بود که چطور در طول سه ماه نظر نمایندگان اصولگرا چنین برگشت و تصمیم گرفتند که با آن وضعیت وزیر کشور را به زیر بکشند. این در حالی بود که در همان زمان هم درباره ی وضعیت مدرک تحصیلی او اطلاع دقیقی داشتند.

با این حال، کشیدن مو از ماست احمدی نژاد، در آن تاریخ اینگونه بازتاب یافت که نمایندگان اصولگرا نیز بدون تعارف به دنبال برخورد با «دروغ» و «رانت» به ویژه در حوزه ی علمی هستند؛ اتفاقی که در آن زمان رخ به جوک روز مردم تبدیل شده بود و افکار عمومی از آن به شدت استقبال کرد.

حالا اما با مشخص شدن رانتی بودن بورسیه ی حدود 3000 نفر از جمله چند نماینده، نمایندگانی اصولگرا به جای حمایت از افشای چنین اقداماتی غیرقانونی، تلاش می کنند که وزیر افشاگر عزل شود؛ رفتاری 180 درجه متفاوت با ماجرای کردان.

رفتار دوگانه ی نمایندگانی اصولگرا، این پرسش را پیش آورده که آیا در زمان استیضاح مفتضحانه ی مرحوم کردان نیز آنها دغدغه ی علمی نداشته و به خاطر بازی های سیاسی دست به استیضاح زده بودند؟

چطور می توان باور کرد که این نماینده های اصولگرا دغدغه ی علمی دارند ولی از  بورسیه های غیرقانونی به نفع منسوبان یک جریان سیاسی که پرونده ی آن برای افکار عمومی باز شده حمایت می کنند؟

آیا بهتر نیست پس از 8 سال تخریب ساحت علم از سوی دولت منسوب به اصولگرایان، حالا نمایندگان اصولگرا برای بازسازی وجاهت از دست رفته ی این جریان، دست از بازی سیاسی استیضاح فرجی دانا بردارند و به جای آن با همان قدرتی که در استیضاح مرحوم کردان از خود نشان دادند، ابتدا با چند نماینده ی رانتی بورسیه ها و سپس با تمام بورسیه های غیرقانونی به جای مانده از دولت سابق برخورد کنند؟
اخبار سیاسی - انصاف نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------