آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

وکیل فاطمه هاشمی: پرونده موکلم باید شاکی خصوصی داشته باشد



اخبار,اخبار سیاسی , فاطمه هاشمی

 

اخبار سیاسی - وکیل فاطمه هاشمی: پرونده موکلم باید شاکی خصوصی داشته باشد

وکیل فاطمه هاشمی گفت: تشکیل این دادگاه غیرقانونی است چرا که در این پرونده نیاز به شاکی خصوصی است اما هیچ شاکی خصوصی وجود ندارد.

به گزارش فارس، سید وحید ابوالمعالی پیش از ورود به دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه قبلی دادگاه به دلیل عدم حضور نماینده دادستان برگزار نشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در دادگاه تجدیدنظر متهم حاضر می‌شود گفت: وقتی قاضی تشخیص دهد که طرفین دعوا باید حضور داشته باشند از آنها دعوت می‌کنم.

ابوالمعالی با اشاره به اینکه قاضی تشخیص داده تا اظهارات متهم را بشنود و نماینده دادستان نیز کیفرخواست را قرائت کند گفت: اتهامات فاطمه مسخره‌ترین چیزی است که در رویه قضایی دیدم.

ابوالمعالی تصریح کرد: براساس اصل 8 قانون اساسی مردم در بحث امر به معروف و نهی از منکر و همچنین اصل 84 قانون اساسی همه نمایندگان در برابر آحاد مردم مسئول هستند و مردم می‌توانند از آنها انتقاد کنند اما با تشکیل این پرونده جرم‌انگاری صورت گرفته در حالی که هرکسی حق دارد سوال کند.

وکیل فاطمه هاشمی خاطرنشان کرد: پرونده فاطمه آزمون بزرگی برای قوه قضاییه است که امیدواریم از آن سربلند بیرون بیاید و اگر روند رسیدگی به آن طولانی شده تقصیر نماینده دادستان است.

ابوالمعالی در ادامه با اشاره به اینکه جلسه دادگاه حتی به همین جا هم نباید می‌رسید گفت: اینکه موکل من به لاریجانی بگوید کاش مهدی برادر شما بود توهین است یا نشر اکاذیب؟

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد حکام ما سعه صدر نداشته باشد و با کوچک‌ترین انتقادی برآشفته شوند باید در اسلامیت جمهوری اسلامی شک کنیم.

وی در پایان گفت: تشکیل این دادگاه غیرقانونی است چرا که در این پرونده نیاز به شاکی خصوصی است اما هیچ شاکی خصوصی وجود ندارد.
اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------