آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

مدیران نفتی در پرونده بابک زنجانی



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده بابک زنجانی

 

اخبار سیاسی - مدیران نفتی در پرونده بابک زنجانی
«مدیران نفتی در پرونده بابک زنجانی!» این آخرین خبر درباره میلیاردر متخلف بود که وزیر نفت اعلام کرد.
برای برخی جالب است زمانی که می‌بینند و می‌شنوند مدیران نفتی که خود باید بهتر از هر فرد دیگری به آسیب‌های اقدامات زنجانی به کشور آگاه باشند نامشان در این پرونده مطرح می‌شود که البته ظاهرا تنها «س.ج» گزینه جدی است!
 
وزیر نفت همچنین درباره اینکه گفته می‌شود تعدادی از مدیران نفتی که در پرونده بابک زنجانی دخالت داشته‌اند همچنان بر سر کار هستند، تصریح کرد: از مدیران نفتی که سر کار هستند کسی در این پرونده دخالت نداشته است.
 
زنگنه درباره «س.ج» از مدیران نفتی که نامش در این پرونده مطرح می‌شود، گفت: اسم ایشان در این پرونده مطرح است اما فرد دیگری نبوده است؛ البته برای تکمیل شدن پرونده بازپرسی‌ها از برخی مدیران انجام و اطلاعات گرفته می‌شود. وی درباره اینکه آیا این مدیر ارشد نفتی که نامش در پرونده مطرح شده همچنان بازداشت است؟ تصریح کرد: من اسم بازداشت کسی را نمی‌برم؛ زیرا هیچ جا چنین چیزی را نگفته‌اند.
 
 اسطوره یا متخلف بزرگ؟
بابک زنجانی اسطوره میلیاردر است یا متخلف بزرگ اقتصادی؟ از هر دو جنبه می‌توان از او یاد کرد؛ چه زمانی که به‌عنوان قهرمان در دورزدن تحریم‌ها به نفع کشور گام برداشت و چه زمانی که مشخص نشد چرا مبالغی که باید به حساب دولت واریز می‌کرد را برای خرید سهام یک شرکت هواپیمایی در ترکیه و بسیاری موضوعات دیگر صرف کرد.
 
امروز اقتصاددانان که بیش از مردم عادی به عملکرد زنجانی آشنایی دارند با شنیدن نام او لبخند می‌زنند و می‌گویند حیف که از اعتمادها سوءاستفاده کرد! کار به جایی رسیده که رضا ضراب هم دیگر حاضر نیست نام او در کنار بابک زنجانی آورده شود و پیام می‌دهد تنها در یک معامله با او شریک بوده که تقلبی بودن طلاهای آن سبب ضرر و زیان زیادی به او شده است.
 
این روزها برخی آشنایان دیروز بابک زنجانی با شنیدن نامش ابرو بالا می‌اندازند؛ تو گویی شاید به‌صورت عبوری یک یا دو بار او را دیده باشند، همین و بس! اما در چنین شرایطی، فردی در خارج کشور خواست بدهی او را به ازای دریافت دارایی‌هایش بپردازد که به دلایلی منصرف شد.
 
آنچه محرز و مشخص است اینکه بابک زنجانی باید بدهی‌های خود را بپردازد.  چنانکه چند روز پیش وزیر دادگستری هم گفت پرونده بابک زنجانی دارای پیچیدگی‌های زیادی است و متاسفانه راه‌ها در این پرونده هموار نمی‌شود. پرونده بابک زنجانی علاوه بر اینکه پرسروصداترین پرونده اقتصادی در سال‌های اخیر بعد از فساد 3هزار میلیاردی است، پرابهام‌ترین پرونده هم است، پرونده‌ای که مشخص نیست با هر خبر درباره آن باید خوشحال بود یا تامل کرد؛ مثل همین لغو تحریم‌های انگلیس که یک مورد آن سورینت، شرکت متعلق به زنجانی بود.
 
آیا از این لغوتحریم سودی به کشور می‌رسد یا نه؟ نفتا نوشت؛ سلطانی، نماینده مجلس که پیگیر پرونده زنجانی است چندان خوشبین نیست، وی می‌گوید: «آقای زنجانی از ابتدا بنایی بر پرداخت پول و همکاری نداشته و الان هم ندارد لذا این رفع تحریم‌ها نیز تغییری در این پرونده نخواهد داد.» عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه می‌دهد: «زنجانی ادعا کرده اموالش در خارج از کشور است و به خاطر تحریم‌ها نمی‌تواند آنها را بازگرداند، اما از کجا معلوم که این ادعا درست باشد؟ پرونده او پر است از حقه و دروغ.» وی خبر می‌دهد تا یکی دو هفته دیگر اتفاقات مهمی در این خصوص خواهد افتاد. هر چند به جزئیات این اتفاقات جدید اشاره نمی‌کند اما تصریح دارد که باید ظرف ۴۰- ۳۰ روز آینده تکلیف این موضوع مشخص شده و پرونده به نتیجه برسد.
اخبار سیاسی -آرمان
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------