آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

سردار نقدی: اگر قرار بود تحریم لغو نشود؛ چرا مذاکره کردیم!؟



اخبار,اخبار سیاسی,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاسی - توصیه رئیس سازمان بسیج به تیم مذاکره کننده
سردار نقدی: اگر قرار بود تحریم لغو نشود؛ چرا مذاکره کردیم!؟ / کف فعالیت صنعت هسته‌ای، تامین همه نیاز کشور به انرژی هسته‌ای است

سردار محمدرضا نقدی در گفتگویی تفصیلی با رجانیوز به اخباری درباره سیاست کاخ سفید در حفظ رژیم تحریم ها پس از توافق احتمالی هسته ای واکنش نشان داد. 

به گزارش رجانیوز، رئیس سازمان بسیج در بخشی از این گفتگو که متن کامل آن در روزهای آتی منتشر می‌شود، با اشاره به خطوط قرمز نظام در مذاکرات هسته ای گفت: حقوق هسته ای و مساله استقلال کشور از جمله مسائلی است که جای هیچ گونه مماشاتی ندارد. هیچ کس حق معامله بر سر حقوق ایران ندارد. ایران حق دارد انرژی هسته ای داشته باشد. ایران بر اساس قوانین بین المللی می تواند هر مقدار که می خواهد حتی برای فروش اورانیوم غنی سازی کند .

سردار نقدی در ادامه افزود: با این حال برای اینکه بهانه ها از دشمنان گرفته شود ایران از برخی مسائل مانند فروش اورانیوم مازاد غنی شده چشم پوشی کرده ولی حداقل و کف فعالیت باید به میزانی باشد که به نیاز کشور تماما پاسخ دهد.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا گفت:بنابر قول یکی از ائمه جمعه کشور باید به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به دلیل آنکه با آمریکایی های وحشی دور یک میز نشسته اند حق توحش داد، حال طرف ایرانی گفته با این دلیل وارد مذاکرات شده که کشورهای مقابل به حق هسته ای ایران احترام بگذارند و تمام تحریم‌ها  علیه ایران لغو شود.اگر قرار نیست همه تحریم ها برداشته شود اصلا حجتی برای مذاکره نمی ماند و چنین مذاکره ای ارزشی ندارد.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به وضعیت داخلی آمریکا و کشورهای اروپایی گفت: در حال حاضر کشورهای غربی بر لبه بحران اقتصادی قرار دارند و به توافق با ایران احتیاج دارند. در آمریکا به دلیل شرایط بحرانی اقتصادی و علاوه بر آن به دلیل مسائل سیاسی این کشور نیاز به توافق هسته ای با ایران دارد تا دولت فعلی آمریکا بتواند در جریان انتخابات آتی در این کشور از آن استفاده کنند.

سردار نقدی با بیان اینکه در مذاکرات هسته ای طرف مقابل در پیشنهادات خود علاوه بر ایجاد محدودیت در موضوع غنی سازی و آب سنگین اراک و ... محدودیت های جدی درباره موضوع تحقیق و توسعه در نظر گرفته به تیم مذاکره کننده کشور توصیه کرد همواره خطوط قرمز نظام در موضوع هسته ای را مورد توجه قرار داده و ذره ای درباره حقوق ملت مماشات نکنند.

اخبار سیاسی - رجانیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------