آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

زیباکلام: نقد سیاست‌های هسته‌ای از دستاوردهای دولت یازدهم است



اخبار,اخبار سیاسی ,صادق زیباکلام

 

اخبار سیاسی - زیباکلام: نقد سیاست‌های هسته‌ای از دستاوردهای دولت یازدهم است

این استاد دانشگاه پیداشدن فرصت نقد سیاست هسته‌ای کشور در 11 سال گذشته را به خاطر اصلاح‌طلبان و روی کارآمدن دولت روحانی و یا روند توسعه سیاسی ندانست و با تندرو خواندن جبهه پایداری افزود: این فضا را مدیون جریان‌های تندرو و طرفداران احمدی‌نژاد هستیم.

یک استاد دانشگاه با مثبت ارزیابی کردن برپایی تریبون‌های نقد سیاست‌های هسته‌ای در کشور گفت: این فرصت را مدیون جریان‌های تندرو باید دانست که پس از توافق ژنو برای اولین‌بار سیاست‌های کلی نظام درباره هسته‌ای را به چالش کشیدند.

به گزارش ایسنا، صادق زیباکلام بعدازظهر چهارشنبه در میزگرد بررسی 10 سال مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با عنوان «درباره یک توافق...» که از سوی انجمن اسلامی دانشگاه ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد گفت: متاسفانه در بحث هسته‌ای از سال 82 تا قبل از سال 92 اجازه داده نشد درباره موضوع هسته‌ای در ابعاد مختلف در کشور در سطوح متفاوت صحبت شود. معتقدم هر وقت به مردم و مطبوعات اجازه اظهارنظر درباره مسائل داده نشود حاصل کار خیلی خوب درنمی‌آید. ما در مقاطع مختلف تجربیاتی داشتیم که متاسفانه سرنوشتی مشابه موضوع هسته‌ای داشته است از جمله اشغال سفارت آمریکا در سال 58، جنگ تحمیلی و قطعنامه 598.

او ادامه داد: متاسفانه در 11 سال گذشته کسانی که در عرصه هسته‌ای تلاش کردند افرادی انقلابی، وطن پرست شدند و کسانی که درباره این موضوع سیاست کج‌دار و مریز پیش گرفتند به قول آقای احمدی‌نژاد آدم‌های خائن شدند و این برای اولین‌بار است که اجازه داده می‌شود درباره مساله هسته‌ای در تریبون‌های مستقل از حکومت صحبت شود و این دستاوردی است که با روی کارآمدن دولت یازدهم به دست آمده است.

زیباکلام گفت: در 8 سال دولت اصولگرای آقای احمدی‌نژاد من مطالب زیادی درباره موضوع هسته‌ای می‌نوشتم و به رسانه‌های تاحدودی منتقد می‌دادم اما سردبیر آن روزنامه مطلب من را به نزدیک‌ترین سطل زباله می‌انداخت و می‌گفتند ما دستورالعمل داریم که مغایر سیاست هسته‌ای کشور چیزی منتشر نکنیم و وقتی در نامه‌ای سرگشاده به آقای رسایی و شریعتمداری نوشتم که هسته‌ای چه گلی به سر ما زده است؟ علیه من اعلام جرم و تشکیل پرونده شد.

این استاد دانشگاه پیداشدن فرصت نقد سیاست هسته‌ای کشور در 11 سال گذشته را به خاطر اصلاح‌طلبان و روی کارآمدن دولت روحانی و یا روند توسعه سیاسی ندانست و با تندرو خواندن جبهه پایداری افزود: این فضا را مدیون جریان‌های تندرو و طرفداران احمدی‌نژاد هستیم. وقتی توافق ژنو صورت گرفت جریان "دلواپسیم" به راه افتاد و این توافق را بدتر از ترکمانچای دانستند و برای اولین‌بار سیاست‌های کلی نظام درباره هسته‌ای به چالش کشیده شد. با این حال این فضا باعث شد تا افرادی مثل من هم به سیاست‌های هسته‌ای 8 ساله دولت احمدی‌نژاد انتقادات‌مان را داشته باشیم.
اخبار سیاسی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------