آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

بغض مطهری در حین سخنرانی / برخی معتقدند هاشمی، خاتمی، ناطق، کروبی و موسوی از قطار انقلاب پیاده شوند و رسایی و کوچک‌زاده باقی بمانند



اخبار,اخبار سیاسی ,علی مطهری

 

مطهری: برخی معتقدند هاشمی، خاتمی، ناطق، کروبی و موسوی از قطار انقلاب پیاده شوند و رسایی و کوچک‌زاده باقی بمانند/ فکر می‌کنند من دلبسته موسوی و کروبی‌ام اما این حرف‌ها مطرح نیست

مطبوعات امروز خیلی بیشتر از دولت گذشته از توقیف شدن و لغو امتیازشان می‌ترسند / نباید برخی رفتارها و تصمیمات دوره جنگ را به امروز سرایت دهیم / امام (ره) هم می‌فرمودند که حتی کمونیست‌ها در جمهوری اسلامی حق فعالیت دارند. حال شما این موضوع را با وضع امروز ما مقایسه کنید

نماینده مجلس نهم شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جامعه٬ بی‌توجهی به مساله آزادی بیان است که متاسفانه در دولت جدید کمتر شده است٬ به عبارتی چون دولتی بر سر کار آمده که به اصلاح‌طلبی گرایش دارد فشار‌ها بیشتر شده است.

به گزارش انتخاب ؛ علی مطهری در سیزدهمین کنگره حزب مردمسالاری با اشاره به شعار این همایش مبنی بر «اصلاحات لازمه اعتدال» گفت: به نظرم اصلاحات و پایبندی به اصول، لازمه اعتدال است. برای حفظ اعتدال نظام باید بررسی‌هایی صورت گیرد و آسیب‌ها شناسایی شود.

وی افزود: شهید مطهری در ابتدای انقلاب آسیب‌های احتمالی انقلاب اسلامی را پیش‌بینی کرده بود، بر این اساس نفوذ اندیشه‌های بیگانه، تجددگرایی افراطی، رخنه فرصت‌طلبان، ‌ناتمام گذاشتن نهضت از آفت‌های انقلاب اسلامی هستند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این‌که اندیشه غیراسلامی به نام اسلام وارد اندیشه انقلاب شود یکی از آفات مورد توجه بود که البته این موضوع شاید امروز مشکل اساسی ما نیست. همچنین مساله تجددگرایی افراطی و این‌که بخواهیم اسلام را باب طبع زمان کنیم و برخی احکام را به بهانه مقتضیات زمان تغییر دهیم یکی دیگر از این آفات است که البته امروز کمتر دچار این آسیب هستیم.

مطهری گفت: اما مسأله رخنه فرصت طلبان یکی دیگر از آفت‌ها است که امروز یکی دیگر از مشکلات ما قلمداد می‌شود. همچنین مسأله ابهام طرح‌های آینده از دیگر آفات است که ما از ابتدای انقلاب با این مشکل مواجه بودیم و مخصوصاً در مسائل اقتصادی از ابتدای انقلاب خودمان هم درست نمی‌دانستیم که می‌خواهیم چه کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: کم شدن اخلاص و حسن نیت و زیاد شدن قدرت طلبی‌ها و هواهای نفسانی از دیگر آفت‌هایی است که امروز با آن مواجه‌ایم. اگر بخواهیم آسیب‌های امروز انقلاب را فهرست کنیم یکی از آنها که مخصوصا در چند سال اخیر بر کشور ما حاکم بوده و افزایش پیدا کرده عدم تحمل منتقد و مخالف است.

وی با بیان این‌که آزادی بیان در دولت جدید کمتر شده است، اظهار کرد: من که با مطبوعات و رسانه‌ها در ارتباط هستم و مطالبی را بیان می‌کنم وقتی رسانه‌ها را بررسی می‌کنم می‌بینم که خودسانسوری بیشتر شده و مطبوعات امروز خیلی بیشتر از دولت گذشته از توقیف شدن و لغو امتیازشان می‌ترسند و این یک اشکال جدی است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: روشن شدن تکلیف هیأت نظارت بر مطبوعات یک ضرورت است، در این هیأت یک عده تصمیم کارشناسی می‌گیرند ولی بعد از آن خود تصمیم می‌گیرند. با این حال باید پرسید وظیفه این هیأت چیست یا آن را تعطیل کنید یا این‌که بدون مجوز آن روزنامه‌ای تعطیل نشود.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر موضوع آزادی تفکر و بیان، گفت: شهید مطهری معتقد بودند که در جمهوری اسلامی حتی احزاب غیراسلامی حق فعالیت دارند منتهی مشروط بر این‌که با نام اسلام فعالیت نکنند. خود امام (ره) هم می‌فرمودند که حتی کمونیست‌ها در جمهوری اسلامی حق فعالیت دارند. حال شما این موضوع را با وضع امروز ما مقایسه کنید. ما نباید برخی رفتارها و تصمیمات دوره جنگ را به امروز سرایت دهیم. در آن زمان محدودیت‌هایی وجود داشت.

مطهری در ادامه گفت: به صرف انتقاد افرادی را بازداشت و زندانی می‌کنید در حالی که این رویکرد با سیره ائمه اطهار (ع)، پیغمبر (ص) و امیرالمومنین (ع) سازگار نیست چرا که می‌بینیم مخالفین حضرت علی (ع) در مقابل ایشان حتی فریاد می‌زدند و امیرالمومنین حتی حقوق اینها را قطع نکرد تا زمانیکه دست به سلاح بردند که در این صورت این افراد محارب و قیامشان مسلحانه می‌شود که تکلیفشان روشن است بنابراین تا فرد و گروهی دست به سلاح نبرده نباید به جرم مخالفت او را محدود کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ما به غربی‌ها انتقاد می‌کنیم که شما درباره هولوکاست اجازه اظهارنظر و بررسی به کسی نمی‌دهید و فقط یک تحلیل باید مطرح شود. حالا همین کار را ما درباره حوادث 88 داریم. همه باید یک حرف بزنیم. کسی حق ندارد حرف دیگری بزند و اتفاقی که در مجلس افتاد در همین راستا بود.

نماینده مجلس نهم شورای اسلامی با طبیعی خواندن ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب بیان کرد: چرا عده‌ای اصرار بر ریزش دارند. این افراد معتقدند که هر چه ریزش بیشتر داشته باشیم٬ بهتر است. معتقدند هاشمی، خاتمی ، ناطق، کروبی و موسوی از قطار انقلاب پیاده شوند و رسایی و کوچک‌زاده باقی بمانند، این حرف ها باعث نگرانی انقلاب است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این دوستان فکر می‌کنند من دلبسته موسوی و کروبی‌ام اما بحث این حرف‌ها مطرح نیست٬ چرا که این آسیب است و همه باید با هم باشیم. چرا می‌خواهیم افراد را هل بدهیم و از قطار انقلاب پیاده کنیم؟ متاسفانه به جای وحدت به دنبال طرد افراد هستیم و دایره انقلاب را محدود می‌خواهیم بکنیم.

وی اضافه کرد: دل ما برای انقلاب می‌سوزد یا دل تندرو‌ها که در مجلس هستند؟ من که در شب ۱۵ خرداد شاهد بازداشت شهید مطهری بودم... (بغض و سکوت چند دقیقه‌ای مطهری) به هر حال نفوذ فرصت‌طلبان یک بحث جدی است٬ شهید مطهری می‌گوید انقلاب فرزندخور نیست٬ بلکه این از کوتاهی ماست که انقلاب فرزندانش را می‌خورد و اگر ما هوشیار باشیم و از رخنه فرصت‌طلبان جلوگیری کنیم این مساله رخ نمی‌دهد.

فرزند شهید مطهری با بیان اینکه شهید مطهری معتقد است اگر انقلاب معنوی و مذهبی٬ خلوصش را از دست بدهد زود‌تر از بین می‌رود٬ عنوان کرد: بی‌تقوایی مشکل امروز ماست که متاسفانه در اصولگرا‌ها بیشتر صدق می‌کند. آنها که بیشتر ادعا می‌کنند٬ بیشتر خبر را ناقص منتشر می‌کنند. وقتی من می‌گویم اگر ۹ دی منشا تفرقه باشد٬ دیگر روز وحدت نیست بلکه یوم الشیطان است، آنها می‌گویند علی مطهری گفته ۹ دی یوم‌الشیطان است؛ این کجا و آن کجا؟

مطهری با بیان اینکه باید دیوار مصنوعی میان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی شکسته شود٬ ابراز کرد: این تقسیم‌بندی به انقلاب آسیب می‌زند. معتدلان هر دو جناح باید متحد شوند و مقابل افراط‌ها و فرصت‌طلبی‌ها بایستند تا آینده بهتری داشته باشیم.

این نماینده مجلس با یادآوری اینکه راه حل اساسی رفع مشکلات بازگشت به قانون اساسی است٬ خاطرنشان کرد: ما قانون اساسی مترقی و خوبی داریم٬ اما با ایجاد برخی شوراها اصول آن را نقض می‌کنیم. شورایی ایجاد کردیم که می‌تواند حکم صادر کند و در کار قوه قضاییه دخالت کند. برای شورای دیگر حق قانونگذاری گذاشتیم که آن هم می‌تواند در کار مجلس دخالت کند.

اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------