آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

روحانی: می خواهیم خرید گاز از ترکمنستان را ادامه دهیم



اخبار,اخبار سیاسی , حسن روحانی

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به برنامه های سفر دو روزه خود به ترکمنستان خاطر نشان کرد: در این سفر همچنین بحث های متنوعی از جمله افزایش سطح مبادلات اقتصادی و تجاری میان دو کشور مطرح خواهد شد.

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه اولویت ایران در سیاست خارجی روابط با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان است اظهار کرد: امیدوارم سفر به ترکمنستان در توسعه روابط دوکشور دوست، برادر و همسایه تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی بعد از ظهر امروز پیش از عزیمت به ترکمنستان با تاکید بر اینکه در سیاست خارجی ما اولویت روابط با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان است، خاطر نشان کرد: در طول یک سال و نیم اخیر من سه نوبت با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌و‌گو داشته ام وسفر امروز پاسخی است به دعوت رئیس جمهور این کشور از من.

وی با بیان اینکه برای ایران منطقه آسیای میانه اهمیت ویژه و خاصی دارد گفت:‌ برای ایران کشورهای آسیای میانه به ویژه کشورهای همسایه اهمیت ویژه ای دارند.

روحانی با اشاره به محورهای ارتباطی ایران و ترکمنستان گفت: از لحاظ ارتباطی میان ایران و ترکمنستان چهار محور اتصال جاده ای و راه آهن وجود دارد.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به افتتاح ایستگاه اینچه برون و خط ریلی میان ایران و ترکمنستان و کشورهای شرق آسیا اظهار کرد: ما می‌خواهیم در زمینه حمل ونقل جاده ای و هم حمل و نقل راه آهن وضعیت موجود را توسعه دهیم در همین راستا یکی از محورهای مذاکرات ما در این سفر در زمینه حمل و نقل و راه های اتصال راه آهن و جاده است چرا که ترانزیت برای توسعه کشورهای منطقه نیز اهمیت ویژه ای دارد.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به برنامه های سفر دو روزه خود به ترکمنستان خاطر نشان کرد: در این سفر همچنین بحث های متنوعی از جمله افزایش سطح مبادلات اقتصادی و تجاری میان دو کشور مطرح خواهد شد.

روحانی ابراز امیدواری کرد که در این دسفلر روابط دو کشور در سطح مطلوبی قرار بگیرد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های فنی و مهندسی موجود در کشورمان با تاکید بر اینکه ما از لحاظ فنی و مهندسی در شرایط بسیاری خوبی به سر می بریم تصریح کرد: کشور ما شرکت های بسیار قدرتمند و تخصصی در زمینه های مختلف از جمله زمینه ساخت نیروگاه و سد دارد. در همین راستا ما می توانیم سطح روابط خود مبادلات فنی و مهندسی با کشورهای همسایه را افزایش دهیم.

روحانی همچنین با اشاره به تبادلات انرژی میان ایران و ترکمنستان گفت:‌ ما اکنون با ترکمنستان تبادل برق داریم و همچنین از این کشور نیز گاز خریداری می کنیم و می خواهیم خرید گاز از این کشور را ادامه دهیم ما همچنین می خواهیم درزمینه کالا و خدمات میزان صادرات خود را افزایش دهیم.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه با بیان اینکه امیدواریم در زمینه روابط بین الملل هم از نظر مسائل اقتصادی وفرهنگی و هم از لحاظ مسائل سیاسی و علمی و فناوری روابط خود با ترکمنستان را افزایش دهیم ، گفت: ترکمنستان یکی از کشور های حاشیه خلیج فارس است در همین راستا طی سفر جاری دررابطه با مسائل مربوط به دریای خزر بحث و گفت‌و‌گو خواهیم داشت.

وی همچنین به تاثیر این سفر در منطقه اشاره کرد و گفت:‌ امروز در زمینه مسائل منطقه ای مسئله ترور و بی ثباتی موضوع اصلی کشورهای منطقه است. در همین راستا طی سفر به ترکمنستان در این زمینه گفت‌و‌گوهایی انجام خواهد گرفت.

روحانی در پایان با اشاره به برگزاری جلسه ای مشترک با حضور تجار ایرانی و ترکمنستانی خاطر نشان کرد: امیدواریم این سفر در توسعه روابط دو کشور دوست و برادر و همسایه تاثیر گذار باشد.


اخبار سیاسی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------