آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

بازهم درباره مصافحه ظريف



اخبار,اخبار سیاسی , محمد جواد ظریف


12 آبان بود كه سوال نماينده بهشهر در مجلس از وزير امور خارجه اعلام وصول شد.

 

محمد دهقان عضو هيات رئيسه مجلس شورای اسلامی پيش از پايان نشست علني آن روز اعلام كرد: «سوال احمدعلي مقيمي نماينده مردم بهشهر از محمدجواد ظريف وزير امور خارجه درباره علت مصافحه وي با رئيس‌جمهور آمريكا اعلام وصول مي‌شود.»

 

اين در حالي است كه ظريف پيش از اين در جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي حاضر و توضيح داده بود كه ناچار به انجام اين كار بوده است اما نماينده سوال‌كننده قانع نشده و سوال به صحن علني ارجاع شد. 15آبان اما عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مي‌گويد: «پاسخ ظريف در جلسه كميسيون امنيت ملي درباره دست دادنش با اوباما براي همه نمايندگان به جز نماينده سوال‌كننده قانع‌كننده بود.» خبرآنلاين نوشت؛ احمد شوهاني درباره اعلام وصول سوال از وزير امورخارجه درباره علت مصافحه با رئيس‌جمهور آمريكا در آخرين جلسه علني مجلس گفت: در جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي كه 21مهرماه برگزار شد اين سوال از سوي احمد مقيمي، نماينده بهشهر مطرح شد كه آقاي ظريف هم توضيح خوبي درباره اين موضوع داد. به نظر من و بسياري از نمايندگان ديگري كه در جلسه حضور داشتند، توضيحات ظريف قانع‌كننده بود اما نماينده سوال‌كننده قانع نشد و سوال به صحن علني ارجاع شد در حالي كه با اين توضيحات، لازم به اين كار نبود.

 

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: با توجه به بحث روابط بين‌الملل و پروتكل‌هاي موجود، اگر هم ايراد باشد مردم آمريكا بايد به اوباما ايراد بگيرند كه پروتكل را رعايت نكرده است نه اينكه ما به ظريف ايراد بگيريم! چرا كه شأن اوباما رئيس‌جمهور است و ظريف وزير خارجه و رئيس‌جمهور يك كشور چرا بايد شأن ديپلماتيك خود را كاهش دهد و با وزير خارجه كشور ديگري دست بدهد؟! وي افزود: حتي اگر اين موضوع را هم ناديده بگيريم آقاي ظريف در آن جلسه گفت كه «اوباما به سمت من آمد و من گوشه‌اي ايستاده بودم. او آمد از سالن ديگري عبور كند كه يكباره به سمتي كه من ايستاده بودم آمد و روبه‌روي من كه رسيد احوالپرسي كرد. ما هم در آموزه‌هاي ديني توصيه داريم كه اخلاق و ادب را رعايت كنيم. او دستش را دراز كرد و من با او دست دادم. اين كار مجموعا يك دقيقه هم طول نكشيد.» 

 

اخبار سیاسی - آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------