آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

چه کسی عوامل شیمون پرز را وارد سازمان انرژی اتمی کرد؟!



اخبار ,اخبار سیاسی ,سازمان انرژی اتمی

 

اخبار سیاسی - چه کسی عوامل شیمون پرز را وارد سازمان انرژی اتمی کرد؟!

اجرای درخواست‌های شیمون پرز در مورد نیروهای فعال در تاسیسات هسته‌ای ایران توسط افرادی که با یک یا دو واسطه عوامل سازمان‌های اطلاعاتی بیگانه هستند و نیز سهل‌انگاری در حفاظت از احمدی‌روشن تنها بخشی از اتهاماتی است که یک نماینده مجلس علیه مسئولان فعلی و گذشته سازمان انرژی اتمی و نهادهای امنیتی کشور مطرح کرده است.

بسیارند کارشناسانی که با توجه به شرایط خاص منطقه‌ای و جهانی که گاه از ان با عنوان پیچ تاریخی نیز نام برده می‌شود بر ضرورت حفظ انسجام و اجماع داخلی تاکید می‌کنند.

 

شکستن اجماع و انسجام داخلی و ایجاد دوقطبی‌های شدیدا درگیر در همه سالهای گذشته با رد و بدل شدن اتهامات و گاهی افتراهای بزرگ مرتبط بوده است. کمتر دعوای بزرگ سیاسی در سالهای اخیر را می‌توان به یاد آورد که در آن یکی یا همه طرف‌های درگیر برای پیشبرد اهداف خود از اتهام زدن به دیگر ان استفاده نکرده باشند.

موضوع هسته‌ای ایران در حداقل یک دهه اخیر، نه تنها مهم‌ترین عامل سایه افکنده بر روابط خارجی ایران بوده بلکه بازتاب ان در صحنه سیاست داخلی نیز باعث خط‌کشی‌هایی جدی شده که نمود ان به طور جدی حتی در انتخابات ریاست جمهوری ظاهر شده است.

با شروع کار دولت یازدهم، مذاکرات ایران و 5+1 بر سر مساله هسته‌ای با سرعت بیشتری جریان یافت. این در حالی است که اکنون این به واقعیتی آشکار تبدیل شده است که از دوره دولت دهم مجوز مذاکرات با آمریکا در این حوزه خاص صادر شده است و حداقل در سال اخر عمر دولت دهم مذاکراتی بین ایران و آمریکا در جریان بوده است.

در حالی که رویکرد کشور در مساله هسته‌ای با نظارت ارکان نظام و در چارچوب سیاست‌های کلی نظام در جریان است و به طور منطقی، اگر انحراف در روند مدیریت پرونده هسته‌ای ایران در ابعاد مختلف فنی، سیاسی و یا حقوقی از حد مشخصی بیشتر شود با مخالفت ارکان آگاه و هوشیار نظام مواجه خواهد شد، انتشاری بعضی اخبار در باره سازمان انرژی اتمی قابل تامل است.

زاکانی نماینده تهران در مجلس که سابقه‌ای طولانی در انتشار اخبار عجیب دارد، اخیرا پای عوامل داخلی شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی را نیز به برنامه هسته‌ای ایران باز کرده است و پس از طرح ادعاهایی در باره اخراج برخی دانشمندان هسته‌ای از نطنز و انتصاب‌های جدید در آن گفته است: ظاهر ماجرا این است که یک انتقام‌جویی است اما باطن قضیه شک ندارم که با یکی ‌دو واسطه به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه برمی‌گردد.

وی اگر چه اعتراف کرده است که ادله‌ مصداقی برای این بیان خود ندارد اما در ادامه گفته است که: نمی‌شود شیمون پرز چیزی را درخواست کند و آن هم در کشور ما اتفاق بیفتد و ما هم بگوییم این موارد ساده اتفاق افتاده است؛ این خیلی سخت است.

اولین سوال این است که پرز در مورد کارکنان برنامه هسته‌ای ایران چه درخواستی داشته است که توسط عوامل وی در ایران اجرایی شده است و سوال دوم این است که اگر کسانی که تغییرات ادعایی را عملی کرده‌اند با یک یا دو واسطه عامل سرویس‌های بیگانه هستند، نمی‌توان چنین برداشت کرد که سرویس‌های بیگانه در سطوح عالی سازمان انرژی اتمی نفوذ کرده‌اند؟

سخنان زاکانی طرح یک ادعا یا اتهام بزرگ است و سکوت سازمان انرژی در باره آن نمی‌تواند چندان قابل توجیه باشد. نهادها و سازمان‌های دولتی و حاکمیتی ایران سرانجام باید روزی دفاع از حیثیت خود را بیاموزند یا این که سیاه شدن چهره خود در افکار عمومی را بپذیرند.

ادعاهای زاکانی به دوره دولت جدید نیز محدود نشده است. وی مدعی شده که «روزی که شهید احمدی‌روشن ترور شد از قبل گفته بود که آنها می‌خواهند مرا ترور کنند؛ اما هیچکس از او محافظت نکرد. حتی می‌خواستند او را در خانه‌اش ترور کنند اما باز هم کسی حرف او را گوش نکرد، آن سیستمی که باید به وظیفه‌اش عمل کند متاسفانه این کار را نکرد.»

شهید احمدی روشن، مسئول بازرگانی سایت نطنز در دی ماه سال 90 در شرایطی ترور شد که ریاست سازمان انرژی اتمی را فریدون عباسی بر عهده داشت، وزیر اطلاعات حیدر مصلحی و دبیر شورای عالی امنیت ملی دکتر سعید جلیلی بود. مسئولین حفاظت از مسئولان و دانشمندان هسته‌ای نیز احتمالا معلوم هستند.

 

سوال این است که زاکانی دقیقا چه کسی را به امهال در حفاظت از احمدی روشن متهم کرده است. چنین اتهامی در دیگر کشورها اگر به مواخذه و پیگرد قضایی افراد متهم منجر نشود، حداقل به استعفای آنها منجر خواهد شد. اگر ادعای این نماینده مجلس درست است، چرا از پیگیری این کوتاهی‌ها خبری منتشر نشده است؟

اخبار سیاسی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------