آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

پروژه جدید رسانه های محافظه‌کار برای توقیف روزنامه "شرق"



اخبار,اخبار سیاسی , توقیف روزنامه شرق

 

اخبار سیاسی -  پروژه جدید رسانه های محافظه‌کار برای توقیف روزنامه "شرق" در گام اول متوقف شد / انتقاد کوثری از جعل‌اتهام علیه روزنامه"شرق"به نقل از او

شنبه 10اسفندماه باشگاه خبرنگاران جوان خبری به نقل از «اسماعیل کوثری»، نماینده تهران در مجلس منتشر کرد با این مضمون که پرونده ­ای علیه روزنامه شرق تشکیل و به ستاد کل نیروهای مسلح فرستاده شده است.

 رسانه ­های محافظه­ کار آتش بیار توقیف مطبوعات شده ­اند. پس از این که روزنامه «آسمان» در آتشی که این رسانه­ ها از ابتدای انتشار آن به­ پا کردند، سوخت؛ حالا نوبت دیگر مطبوعات اطلاح طلب شده است. رسانه های محافظه کار این بار پروژه ای علیه روزنامه «شرق» آغاز کردند. پروژه ای که در گام اول متوقف شد.

شنبه 10اسفندماه باشگاه خبرنگاران جوان خبری به نقل از «اسماعیل کوثری»، نماینده تهران در مجلس منتشر کرد با این مضمون که پرونده ­ای علیه روزنامه شرق تشکیل و به ستاد کل نیروهای مسلح فرستاده شده است. این رسانه محافظه کار دلیل تشکیل پرونده را هم افشای بودجه دفاعی کشور عنوان کرد که به ادعای این رسانه "محرمانه" است.

اما پیگیری­ های «تدبیر» درباره این خبر صحت آن را تایید نمی­ کند و حتی منبع این خبر، آن را تکذیب کرد.

کوثری در گفتگو با تدبیر درباره انتشار این خبر توسط باشگاه خبرنگاران گفت:« هر رسانه­ ای که این خبر را منتشر کرده، بی خود کرده است! اصلا پرونده ­ای در کار نیست.»

باشگاه خبرنگاران جوان شنبه خبری را با تیتر «پرونده روزنامه شرق به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شد» بر خروجی خود قرار داد که در متن آن آمده است:« رئیس کمیته دفاعی مجلس از واگذاری پرونده روزنامه شرق به ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد.» در ادامه این خبر می­خوانیم:« اسماعیل کوثری، نماینده مردم ری،شمیرانات، اسلامشهر و تهران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به آخرین وضعیت پرونده روزنامه شرق که ریز بودجه دفاعی کشور را منتشر کرده اشاره کرد و گفت: این پرونده را واگذار کردیم به ستاد کل نیروهای مسلح تا خودشان پیگیری کنند.»

 

باشگاه خبرنگاران اضافه می­کند:« روزنامه شرق اخیرا در گزارشی ریز بودجه دفاعی کشور را منتشر کرد این در حالی است که ریز بودجه دفاعی کشور محرمانه بوده و انتشار آن خلاف است.» این خبرگزاری همچنین اسماعیل کوثری را رئیس کمیته­ ای معرفی می­کند که قرار است این پرونده را پیگیری کند.

اما کوثری به خبرنگار تدبیر می ­گوید:« اساسا چنین پرونده ­ای وجود ندارد. من به ­عنوان نماینده در مجلس وقتی این مطلب را در روزنامه شرق دیدم به ستاد کل نیروهای مسلح درباره آن اطلاع­ رسانی کردم تا آنها در جریان این خبر قرار گیرند.»

روزنامه شرق پنج بهمن امسال در گزارشی با عنوان «كاهش 9 درصدي بودجه نظامي» به بررسی ارقام لایحه بودجه سال آینده نيروي انتظامي، ارتش، سپاه پاسداران و نيروي مقاومت بسيج پرداخته بود. جزئیات لایحه بودجه سالانه کشور همواره در اختیار رسانه ­ها قرار می­ گیرد و حتی صداوسیما مردم را به­ صورت زنده در جریان بررسی لایحه بودجه در مجلس قرار می ­دهد.


پیش از این نیز خبرگزاری مهر در 18آذرماه امسال و پس از تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، گزارشی از بودجه نیروهای نظامی کشور منتشر کرد. این گزارش که با عنوان «افزایش 50 درصدی بودجه ارتش و کاهش بودجه بسیج در لایحه دولت» منتشر شده، بخش­هایی از لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال 1393 کل کشور که مربوط به بودجه ارتش، سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، بسیج و... است را به همراه جدول مربوط به این بخش­ها بررسی کرده است.

البته اختلاف هایی میان ارقام ارائه شده در گزارش شرق و گزارش خبرگزاری مهر دیده می­ شود که دلیل اصلی آن مربوط به این است که خبرگزاری مهر این ارقام را پیش از بررسی در مجلس و تصویب توسط شورای نگهبان منتشر کرده است. ولی هم در گزارش روزنامه شرق و هم گزارش خبرگزاری مهر موضوع افزایش بودجه ارتش و کاهش بودجه بسیج دیده می ­شود.

 

اخبار,اخبار سیاسی , توقیف روزنامه شرق

 
کوثری در پاسخ به این سئوال که آیا گزارش خبرگزاری مهر هم به ستاد کل نیروهای مسلح اطلاع ­رسانی خواهد شد، گفت:« بله، من پیگیری می­ کنم تا ببینم جریان این گزارش چه بوده است و اگر این گزارش در این تاریخ منتشر شده باشد، موضوع را به ستاد کل نیروهای مسلح اطلاع خواهیم داد.»

خبر تشکیل پرونده علیه روزنامه شرق بیش از آنکه واقعی باشد، شبیه تلاشی ­ است که پیش از انتشار روزنامه آسمان در رسانه­ های محافظه­ کار با پیش­قراولی خبرگزاری فارس راه افتاد.

تلاشی که 7 روز پس از انتشار این روزنامه به نتیجه رسید و بالاخره جریان محافظه­ کار موفق شد رقیب را از صحنه به در کند.

برای محافظه ­کاران تاریخ نه یک بار و دو بار بلکه همواره در حال تکرار است. توقیف قبلی روزنامه شرق در سال 91 هم در پی هجمه ­ای بود که رسانه ­های محافظه­ کار علیه یک کاریکاتور در این روزنامه راه انداختند. محافظه­ کاران که پس از انتخابات یازدهم دوستان مشترک خود را پراکنده می­ بینند به دنبال دشمنی مشترک می­ گردند تا در زیر سایه این دشمن فرضی قد راست کنند.

انتساب عناوین «اقدام علیه امنیت ملی» و «انتشار اخبار محرمانه» و اتهاماتی از این دست به روزنامه­ های اصلاح طلب دم­دستی ­ترین راهی است که محافظه کاران برای حذف جریان رقیب انتخاب می کنند.

هر چند سابقه این رسانه ها نشان می دهد که برای حذف رقیب دست به هر کاری می زنند. چه رقیب «آسمان» باشد، چه «شرق».

اخبار سیاسی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------