آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

مقام بلند پایه دولت آمریکا؛ آمريکا بدنبال پاسخ رسمي ايران است



مذاکرات ايران با 1+5 در نيويورک, پاسخ رسمي ايران به پيشنهاد گروه 5+1

اهميت مذاکرات با 1+5 در نيويورک؛ آمريکا بدنبال پاسخ رسمي ايران است

آمريکا به دنبال پاسخ رسمي ايران به پيشنهادي است که گروه 5+1 ماه فوريه به تهران ارائه کرد.

يک مقام بلند پايه دولت امريکا گفته است اين کشور انتظار دارد در مذاکرات روز پنج شنبه ظريف با وزراي خارجه گروه 1+5، ايران پاسخ جديدي به پيشنهاد آلماتي ارائه کند.


منابع غربي از جمله شبکه تلويزيوني سي ان ان و خبرگزاري رويترز هم زمان  از قول يک مقام بلند پايه در وزارت خارجه امريکا که مايل نبوده نامش فاش شود اعلام کردند که اين کشور جلسه روز پنج شنبه ظريف با وزراي خارجه 1+5 را که جان کري هم در آن حضور خواهد داشت، گفته است که امريکا مي خواهد روز پنج شنبه جديت ايران را آزمايش کند.


اين مقام امريکايي در جمع خبرنگاران گفته است: «فرصت ديدار با وزير امور خارجه ايران، حس جدي بودن مذاکرات را به وزراي ما خواهد داد و اينکه آيا آنها پيشنهادهاي جديد ملموسي ارائه مي دهند يا خير».


وي ادامه داده است که امريکا به دنبال پاسخ رسمي ايران به پيشنهادي است که گروه 5+1 ماه فوريه به تهران ارائه کرد.


اين مقام امريکايي گفته است که امريکايي ها لزوما انتظار ندارند ايران اين هفته پاسخ قاطعي به پيشنهاد ماه فوريه دهد، روشن است که مقامات آمريکايي مي خواهند اين چنين شود و آنها اين مسئله را نشانه مهمي از جديت ايران مي دانند.


وي تاکيد کرد: « ما هرگز پاسخ قاطع يا مفصلي دريافت نکرده ايم».


وي افزود: «نخستين نشست در سطح وزيران که ايراني ها نيز به آن مي پيوندند ، حس راه پيش رو با دولت جديد ايران را مي دهد و ما اميدواريم پاسخ جدي به اين پيشنهاد روي ميز باشد».


علاوه بر اين، بنجامين رودز معاون مشاور امنيت ملي اوباما هم گفته است که امريکا اين نشيت را فرصتي مي داند تا بر اهميت عمل ايران به تعهدات بين المللي اش تاکيد کند.
رودز روز داخل هواپيمايي که اوباما را از واشينگتن به نيويورک مي برد، به خبرنگاران گفته است نشست روز پنج شنبه فرصتي براي شرکا در گروه 1+5 خواهد بود تا بر اهميت حرکت ايران در چارچوب تعهدات بين المللي، تاکيد کنند.


وي تاکيد کرده است: « ما از مشارکت جدي ايران در آن روند استقبال مي کنيم زيرا اين نشان دهنده تعهد جامعه بين المللي به وادار کردن ايران به پايبندي به تعهدات خود و همچنين نشانه اي از آمادگي جامعه بين المللي براي يافتن راه حلي ديپلماتيک است».


وي در ادامه ضمن تاکيد بر اينکه ميان ايران و امريکا هشچ اتفاقي به طور تصادفي رخ نخواهد داد، اضافه مي کند: «آمريکا آماده تعامل با دولت ايران در سطوح مختلف است مشروط بر اين که آنها به تعهدات خود براي رفع نگراني هاي جامعه بين المللي در خصوص برنامه هسته اي تهران عمل کنند». /آريا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------