آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

ترس از ترور، توجیه تندروها برای ادامه حصر



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاسی - وقتی انصار حزب الله مهمتر از مردم باشد؛
ترس از ترور، توجیه تندروها برای ادامه حصر

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در نشست گروه تندروی انصار حزب الله گفته که سناریوی آمریکایی ها این است که حصر موسوی و کروبی برداشته شود و آنها ترور شوند تا «پیراهن عثمانی برای نظام درست کنند». بهانه ای که برای توجیه باقی ماندن حصر منطقی به نظر نمی رسد اما از نظر عوام می تواند قابل توجه باشد.

به گزارش انصاف نیوز، از ابتدای انقلاب در 35 سال پیش تاکنون بسیاری از سیاسیون و مسوولین مورد سوءقصد و ترور قرار گرفته و کشته شده اند. اما کسی به خاطر احتمال سوءقصد حصر نشد. هر چند معمولا برای مقامات مسوول و یا شخصیت های مهم نیروهایی برای حفاظت از جان آنها در نظر گرفته می شود.

در سالهای ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، بارها او از برنامه ی ترور خود خبر می داد یا ادعا می کرد که کسانی می خواسته اند او را بربایند، اما هیچ کدام از آنها باعث نشد که او را حصر کنند یا حتی برای سفرهای استانی متعدد محدودیتی به وجود بیاورند.

روسای جمهور حفاظت ویژه ای می شوند، حتی کسانی که کاندیدای ریاست جمهوری می شوند نیز تا زمان انتخابات مورد حفاظت قرار می گیرند و کسی که رییس جمهور می شود پس از دوره نیز نیروهایی برای حفاظت دارد. وضعیت روسای مجلس نیز همین گونه است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز با توجه به مسوولیت های سابقشان در نخست وزیری و ریاست مجلس، همیشه نیروی محافظ داشته اند، پیش از انتخابات ریاست جمهوری 88 نیز نیروهای حفاظت آنها تقویت شد و به دنبال حوادث پس از انتخابات هم ادامه داشت.

با این وجود، نمی توان پیش بینی کرد که با وجود جریانات تروریست که از ابتدای انقلاب به دنبال حذف نیروهای انقلابی بوده اند، احتمال هیچ تروری برای هیچ کسی وجود ندارد، اما اینکه بنا بر وجود برنامه ی مشخص ترور موسوی و کروبی گذاشته شود نیازمند اطلاعات مستند است و از طرفی علت ناتوانی در حفاظت از جان موسوی و کروبی نیز مشخص نیست که چه تفاوتی بین حفاظت از آنها با دیگر مسوولین است؟

اما حالا محمدحسین آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اخیرا آمریکا بحث رفع حصر سران فتنه را مطرح کرده است، گفته است: «اخیرا آقای جان کری بحث رفع حصر سران فتنه را مطرح کرده است که این عین دخالت در امور داخلی ایران هست و به هیچ وجه ما نباید اجازه دهیم اینها وارد این معرکه شوند البته آنها سناریوی جدیدی را برای ما دیده‌اند، آنها می‌دانند که سران فتنه مهره‌های سوخته هستند و دیگر کسی به صدای میرحسین موسوی و مهدی کروبی حرکتی را انجام نمی‌دهد. اما آنها به دنبال این هستند اینها از حصر بیرون بیایند و گروه‌های وامانده و به جا مانده از عناصر ریگی و جند الشیطان و سازمان منافقین را بسیج کنند و بروند اینها را در تهران ترور کنند و این‌گونه پیراهن عثمان برای نظام درست کنند، نه اینکه دلشان برای این دو نفر سوخته باشد».

به نظر می رسد که دل آقای آصفری هم برای این دو نفر نسوخته باشد و این اظهارات فقط برای سخنرانی در جمع انصار حزب الله مصرف داشته است.


اخبار سیاسی - سایت انصاف نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------