آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

عراقچی: نامه‌ روحانی به‌ رهبری‌ عین واقعیت‌ بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاسی - عراقچی: نامه‌ روحانی به‌ رهبری‌ عین واقعیت‌ بود

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت که نامه رئیس جمهور به مقام معظم رهبری درباره توافقنامه ژنو عین واقعیت بوده است.

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد که نامه حسن روحانی رئیس جمهور به مقام معظم رهبری درباره توافقنامه ژنو عین واقعیت بود.

وی خاطرنشان کرد: فقط بدخواهان دستاورد بزرگ توافق ژنو که حقوق هسته‌ای ایران از جمله غنی سازی را به رسمیت شناخت، زیر سؤال می‌برند.

عراقچی پیش از این نیز در گفت‌وگو با فارس در خصوص انتشار فایل صوتی منتسب به وی در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها، با ابراز تعجب از پخش ناقص و تحریف شده‌ی سخنانش در یک جلسه خصوصی، عنوان کرد:‌نگرانم که اینطور بازی با منافع ملی تا کجا می‌خواهد پیش برود!

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌‌‌ای از همه رسانه‌ها خواست در شرایطی که مذاکرات به مراحل حساس و پیچیده کنونی رسیده، از اظهارات و ادعاهای بی پایه‌ و اساسی که مغایر با منافع ملی و در راستای اهداف بیگانگان و دشمنان ایران اسلامی است خودداری کنند.

عراقچی به رسانه‌ها توصیه کرد که منافع ملی کشور و احقاق حقوق هسته‌ای ملت بزرگ ایران را قربانی اهداف کوتاه مدت سیاسی خود نکنند.

وی در عین حال تاکید کرد همان طور که رئیس جمهور محترم در نامه خود به مقام معظم رهبری نیز اشاره فرموده‌اند توافق ژنو صراحتا حقوق هسته‌ای کشورمان را به رسمیت شناخته و با پذیرش ادامه غنی سازی در ایران، حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کرده است.

لازم به ذکر است برخی رسانه‌ها مطالبی منتسب به سید عباس عراقچی درباره شناسایی حق غنی‌سازی ایران را منتشر کرده و مدعی شده‌اند که نظر عراقچی با نظر رئیس جمهور در این خصوص مغایرت دارد.

اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------