آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

انتقاد شدید علی مطهری از حمید روحانی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاسی - انتقاد علی مطهری از حمید روحانی:
خیرخواه کسی است که واقعیت‌ها را بگوید

علی مطهری، با انتشار نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام حمید روحانی، از سخنان او درباره جلسه ملاقات فراکسیون شاهد مجلس با مقام‌معظم‌رهبری انتقاد کرد و گفت: «خیرخواه مقام‌رهبری کسانی هستند که واقعیات جامعه را به اطلاع ایشان می‌رسانند.»

 حمید روحانی، رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی از جلسه ملاقات دیدار فراکسیون فرزندان شهید مجلس با مقام‌معظم‌رهبری که در 26خرداد سال جاری برگزار شده، روایتی را در سایت «رسا» مطرح کرده که با واکنش علی مطهری روبه‌رو شده است. روحانی در آن روایت، سخنان علی مطهری را به باد انتقاد گرفته و او را حامی «فتنه» نامید.


 روایت روحانی از جلسه
روحانی در روایت خود درباره سخنان علی مطهری در آن نشست اینچنین می‌نویسد: «در این میان یکی از نزدیکان باند قدرت‌طلبان که متاسفانه عنوان فرزند شهید را یدک می‌کشد و نان آن شهید را می‌خورد و آش فتنه‌سازان را هم می‌زند، بر آن شد به اصطلاح ما طلاب اظهارلحیه‌ای کرده باشد! از این‌رو، خطاب به رهبری از ناهنجاری‌های موتورسواران که مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند و در پیاده‌روها، در لابه‌لای عابران مانور می‌دهند، سخن به میان آورد! و اضافه کرد که بله شنیده است دفتر رهبری به اداره راهنمایی و رانندگی توصیه کرده است که قشر موتورسواران را که از طبقه مستضعف‌اند مورد تعرض و تعقیب قرار ندهند! به دنبال این سخن اصلاح‌طلبانه!! از مقام‌معظم‌رهبری خواست که دستور دهند آقایان کروبی و موسوی (از عوامل فتنه) را یا آزاد یا محاکمه و مجازات کنند!»

 

این روایت اینگونه ادامه پیدا می‌کند: «مسوول دفتر رهبری که در جلسه حضور داشت هرگونه دخالت دفتر در امور راهنمایی و رانندگی را تکذیب کرد. مقام‌معظم‌رهبری نیز یادآور شدند که حل مشکل ترافیک موتورسواران چه ارتباطی به ایشان و دفتر دارد. در مورد عوامل فتنه نیز فرمودند مسلم بدانید اگر اینها محاکمه شوند کیفرشان آن نیست که شما را راضی کند. (نزدیک به این مضامین)»


پاسخ مطهری به روحانی
به گزارش «ایسنا»، علی مطهری اما در جواب به این روایت در نامه‌اش به روحانی نوشته است: «جنابعالی مطرح‌کردن یک مساله فرهنگی مرتبط با ساماندهی موتورسواران در آن جلسه را مورد نقد قرار دادید که اصلا چرا مطرح شده است، یعنی در حضور مقام‌رهبری فقط باید از وضع موجود تعریف و تمجید کرد و احیانا به تملق و چاپلوسی پرداخت، کاری که خوشایند ایشان نیست.

 

به علاوه، مساله انضباط اجتماعی مساله‌ای است که خود مقام‌رهبری با ذکر مصداق جزیی‌تر آن یعنی نحوه رانندگی ما ایرانیان در سخنرانی سال گذشته خود در بجنورد آنجا که درباره تمدن نوین اسلامی و سبک زندگی اسلامی بحث می‌کردند ذکر کرده‌اند و مطلب اینجانب در پیگیری همان مساله بود. ظاهرا ناراحتی جنابعالی از مطرح شدن مساله حصر خانگی بوده و این موضوع را بهانه قرار داده‌اید.» مطهری ادامه می‌دهد: «اگر تاریخ‌نگاری شما از نهضت اسلامی به همین منوال بوده و در نقل وقایع و اقوال به همین میزان امانت و انصاف را رعایت کرده‌اید، بسیار مایه تاسف و شرمساری است.»


مطهری در پایان می‌نویسد: «مشکل جنابعالی این است که فکر می‌کنید در مواجهه با رهبر انقلاب فقط باید دل ایشان را شاد کنید و از مطرح‌کردن واقعیات و نقاط ضعف جامعه برای برطرف‌کردن آن خودداری نمایید. اصل «النصیحه لائمه المسلمین» را عمدا فراموش کرده‌اید و موید این حرف، ‌سخن پایانی جنابعالی در آن جلسه است که برای آنکه اظهار لحیه‌ای کرده باشید جملاتی گفتید که تعفن ناشی از تملق و چاپلوسی شما بسیاری از حضار جلسه را متأذی کرد.

 

خیرخواه مقام رهبری کسانی هستند که واقعیات جامعه را به اطلاع ایشان می‌رسانند نه کسانی که سهوا و به خیال خود برای شادکردن دل ایشان، یا عمدا و به طمع دنیا مطالب بی‌ارزش یا غیرواقعی و احیانا تملق‌آمیز را مطرح می‌کنند. نحوه رفتار با امام و پیشوا را باید در نحوه رفتار شهید آیت‌الله مطهری با امام‌خمینی جست‌وجو کرد که شرح آن در این مقاله نمی‌گنجد.»
 اخبار سیاسی - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------