آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

روحانی: بازی ایران و آرژانتین نگاه جهان به ایران را تغییر داد/ مردم ما می‌خواهند شاد باشند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار سیاسی - حسن روحانی:
بازی ایران و آرژانتین نگاه جهان به ایران را تغییر داد/گاهی گره دیپلماسی به دست ورزش باز می‌شود مانند بازی پینگ پنگی که گره چین و آمریکا را باز کرد/مردم ما می‌خواهند شاد باشند

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: اصولا قهرمانان هم نشاط آورند و هم قادرند بهترین الگوها برای نسل جوان و جامعه ما باشند..

 روحانی خطاب به ورزشکاران حاضر در مراسم گفت: ما نیاز داریم هم به ادب جسم هم به ادب جان. ما بدن ورزیده می‌خواهیم و اخلاق وارسته هر دو را می‌خواهیم. شما می‌توانید برای نسل جوان ما هر دو باشید و بتوانید نسل ما را به سمت زندگی پر نشاط دعوت کنید. مردم ما می‌خواهند با نشاط و شاد باشند. خوشحالی حق مسلم ماست.

وی افزود: بسیاری از اوقات شما می‌توانید این شادی را برای ملت ما به ارمغان بیاورید البته دولت وظایف بسیار سنگین‌تری برای شادی مردم بر دوش دارد. آن وقت که شاخص تورم پایین می‌آید مردم وقتی این شاخص را می‌بینند که این ماه از ماه پیش شاخص‌ها پایین‌تر آمده این شادی آفرین و نشاط آور است. مردم وقتی می‌بینند دولت تلاش می‌کند تا بر رکود فائق بیاید و قدم‌های اولیه را برداشته برای مردم شادی آفرین است.

وی ادامه داد: در زمینه های مختلف و بخش های دیگر ورزشی همواره توانستید لبخند را بر لبان ملت بزرگ و عزیز ایران بنشانید.

رییس جمهوری گفت: یکی از آثار ورزش قهرمانی ایجاد هیجان و نشاط در جامعه است. البته در گذشته و سالهای قبل از انقلاب گاهی سخنی مطرح می شد که اساسا قهرمانی در میان یک ملت معنا و مفهومی ندارد. مردم همه قهرمانند و همه باید قهرمان باشند.

وی یادآور شد: در دنیای دیپلماسی وقتی قهرمانان دیپلماسی ما در صحنه منطق و گفت و گو با دنیا و دیپلمات های جهان پیروزی بدست می آورند، قهرمانی سیاسی برای ملت ما سرور انگیز است.

رییس جمهوری گفت: اصولا قهرمانان هم نشاط آورند و هم قادرند بهترین الگوها برای نسل جوان و جامعه ما باشند.

وی با بیان این مطلب که ورزش تنها به نشاط و سلامت جامعه خلاصه نمی‌شود و هنرهای زیادی دارد، گفت: گاهی گره دیپلماسی به دست ورزش باز می‌شود. ما بازی پینگ پنگ در دهه 70 را دیدیدم که چگونه توانست گره دیپلماسی بین آمریکا و چین را باز کند.

به گفته روحانی ورزش قابلیت ایجاد فضای جدید جهان را دارد و ورزش بهترین تبلیغ برای کشور است و فرهنگ یک ملت را به بهترین شکل تبلیغ کند.
روحانی به بازی ایران و آرژانتین در مسابقات جام جهانی فوتبال اشاره و تصریح کرد: بازی ایران و آرژانتین نگاه جهان نسبت به ایران را تغییر داد. گاهی ورزش می‌تواند تبلیغی باشد به جای صدها ساعت سخن گفتن و حرف زدن. ورزش می‌تواند جایگاه کشور را در نزد افکار عمومی تغییر دهد و به نوعی به فرهنگ و اقتصاد جامعه نیز کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ورزش بانوان اشاره و تصریح کرد: ورزش بانوان ما از صحنه ورزش سال‌ها دور بودند، همانگونه که ورزش آقایان برای ما مهم است ورزش بانوان نیز از جهتی برای ما مهمتر است.

روحانی بر همین اساس اضافه کرد: بانوان ما شرایطتشان برای ورزش سخت‌تر است. شرایط ورزش برای آقایان آسان‌تر است. می‌بینید که جوان‌ها و نوجوانان ما کوچه و خیابان‌ها را از هر دو طرف می‌بندند و آن را تبدیل به بازی فوتبال، والیبال و یا بسکتبال می‌کنند اما حقیقتا شرایط برای بانوان سخت‌تر است.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تاسیس ورزشگاه‌های ویژه بانوان در کشور و توسعه آنها گفت: فرصت ورزش را باید برابر کنیم. اینکه فرصت تنها برای آقایان باشدو برای خانم‌ها نباشد حتما بی‌عدالتی است.

وی  امنیت، آزادی و اخلاق را 3 مولفه برای ورزش بانوان عنوان کرد و گفت: ما هم امنیت و هم آزادی مشروع و هم اخلاق را باید برای ورزش بانوان مد نظر قرار دهیم و با این 3 اصل در کنار ورزش همگانی باید به سمت ورزش حرفه‌ای پیش برویم.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ورزش سیاسی نیست، تصریح کرد: باید رانت‌ها را کنار بگذاریم. ورزش یک مسئله اجتماعی است؛ فضا را باز کنیم هر چند که ورزش به سیاست ملی در بخش‌هایی می‌تواند کمک کند اما اساس ورزش اجتماعی است و وزارت ورزش باید زمینه را برای بخش خصوصی فراهم کند.

اخبار سیاسی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------