آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

آخرین جزئیات اسیدپاشی در اصفهان; بررسی اسید پاشی اصفهان در مجلس/ اظهارات دادستان اصفهان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاسی -  بررسی اسید پاشی اصفهان در مجلس

وی ادامه داد: همچنین موضوع اعزام تعدادی از اعضای کمیسیون قضایی مجلس به اصفهان برای بررسی وضعیت اسید پاشی در این استان مطرح شد اما تصمیم خاصی در این باره گرفته نشد.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع اسید پاشی در اصفهان در این کمیسیون بررسی شد.

ابوالفضل ابوترابی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: موضوع اسید پاشی در اصفهان در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی شد ولی در این رابطه تصمیم خاصی اتخاذ نشد.

وی ادامه داد: همچنین موضوع اعزام تعدادی از اعضای کمیسیون قضایی مجلس به اصفهان برای بررسی وضعیت اسید پاشی در این استان مطرح شد اما تصمیم خاصی در این باره گرفته نشد.

ابوترابی یادآور شد: در این جلسه همچنین لایحه 97 ماده ای قضا زدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین بررسی شد و بقیه بررسی این لایحه به جلسات بعدی کمیسیون موکول شد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در این لایحه آمده است که تخلفات سبک دیگر در دادگستری بررسی نشود و شرایطی ایجاد شود تا بتوان این تخلفات را در شوراها حل کرد.

وی یادآور شد: پیش بینی می شود با تصویب و اجرای این لایحه 5/10 درصد ورودی پرونده ها به دادگستری کاهش یابد.

ابوترابی ادامه داد: همچنین طرح تدوین چگونگی رد مصوبات توسط رییس مجلس در کمیسیون بررسی شد که این طرح رد شد.

 

-------------------------------

 

آخرین جزئیات اسیدپاشی در اصفهان تشریح شد
احتمال اسیدپاشی با انگیزه شخصی و ضداجتماعی/اسیدپاشی به دلیل بدحجابی صحت ندارد

فرمانده انتظامی اصفهان با تشریح جزئیات اسیدپاشی در استان، گفت: احتمال می‌رود، فرد اسیدپاش دارای شخصیت ضداجتماعی بوده و یا انگیزه شخصی این کار را کرده است و شایعات مبنی بر بدحجابی صحت ندارد.

به گزارش فارس، سردار عبدالرضا آقاخانی امشب با تشریح آخرین جزئیات ماجرای اسیدپاشی در اصفهان، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون چهار مورد اسیدپاشی در اصفهان رخ داده است که به دلیل اینکه عدم آسیب جدی و عدم پیگیری در سیستم نیروی انتظامی و قضایی داشته، انعکاس خاصی نداشته است.

وی با بیان اینکه مورد آخر اسیدپاشی منجر به آسیب دیدن یک خانم شده است و این موجب ایجاد حساسیت در بین مردم شد، ادامه داد: اما یافته‌های پلیس نشان می‌دهد که فرد اسیدپاش احتمالاً از یک شخصیت ضداجتماعی رنج می‌برد و با انگیزه مشخص و در یک فرصت مناسب با پاشیدن اسید، متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه پیرامون این حادثه شایعات گوناگونی از سوی افراد غیرمسئول و برخی شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است که هیچ کدام صحت ندارد.

آقاخانی عنوان کرد: این موضوع که قربانی اسیدپاشی افراد بدحجاب هستند، صحت ندارد.

*بستری شدن دو زن بر اثر اسیدپاشی در بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان

فریدون عابدینی رئیس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان نیز در پی انتشار این اخبار، گفت: چهار مورد اسیدپاشی داشتیم که دو مورد آن منجر به بستری شد و دو مورد بسیار جزئی بودند و نیاز به بستری شدن نداشتند.

وی اضافه کرد: بحث آسیب به چشم در اثر اسیدپاشی به این زنان  نیز صحت ندارد.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان در پایان متذکر شد: دو نفر از افرادی که بستری شدند، اهل اصفهان هستند، اما دو مورد دیگر که سرپایی درمان شدند، یک خانم افغانی و یک نفر دیگر هم از اصفهان بود.

 

-------------------------------

 

اظهارات دادستان اصفهان درباره اسیدپاشی‌

دادستان اصفهان گفت: سرنخ‌های تازه از اسیدپاشی در استان کشف شده است که امیدواریم در این زمینه به نتایج مطلوب قضایی دست یابیم.

حسن رحیمی با انتقاد از رسانه‌ها مبنی بر اینکه این افراد (اسیدپاشان اصفهانی) به صورت باندی و گروهی عمل کرده‌اند، اظهار کرد: متاسفانه اتفاقاتی در خصوص اسید پاشی در استان رخ داده است و وظیفه قانونی و شرعی دادسرا تعقیب جدی مجرم و کشف جرم و ایجاد امنیت خاطر برای شهروندان است. صرف نظر از اینکه شهروند زن یا مرد بوده و چه جنسیتی داشته و چه کسی بوده است، نگاه دستگاه قضا به این است که حق شهروند در جامعه محفوظ باشد و امنیت را برای اعضای جامعه برقرار کنیم.

رحیمی افزود: دستگاه قضا خود را ملزم به ایجاد امنیت برای مردم در جامعه می‌ داند تا همه شهروندان بتوانند با آرامش و بدون دغدغه خاطر زندگی کنند. وی افزود: دادسرا بعد از این اتفاق به صورت جدی ورود پیدا کرده و ستادی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده و شخصا مسئول رسیدگی به این پرونده هستم و امیدواریم که به نتایج مطلوبی دست یابیم. دادستان اصفهان در پایان از ذکر آمار دراین زمینه خودداری کرد و گفت: آمار‌‌ همان تعدادی است که قبلا اعلام شده بود.
اخبار سیاسی - ایرنا،بهارنیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------