آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

نماینده مجلس: برای جاده های استان خراسان شمالی با دفتر رهبری رایزنی کردیم/ استعفا نمی دهیم، وزیر را استیضاح می کنیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار,نماینده مجلس

اخبار سیاسی - نماینده بجنورد:

برای جاده های استان خراسان شمالی با دفتر رهبری رایزنی کردیم/ استعفا نمی دهیم، وزیر را استیضاح می کنیم

استعفای نماینده کار درستی نیست و ما باید به وکالت از مردم دولت را وادار کنیم تا به وظیفه اش عمل کند

در حالی یکی از نمایندگان بجنورد در مجلس در پی تصادفات استان خراسان شمالی از احتمال استعفای خود سخن گفته بود، نماینده دیگر این شهرستان می گوید که راه حل مشکل استیضاح وزیر راه است. در پی تصادفات هفته گذشته در محورهای استان خراسان شمال، قاسم جعفری گفته بود در صورت ادامه این وضعیت از سمت نمایندگی استعفا خواهد داد. با این وجود موسی الرضا ثروتی، دیگر نماینده بجنورد به خرداد می گوید: «استعفای نماینده کار درستی نیست و ما باید به وکالت از مردم دولت را وادار کنیم تا به وظیفه اش عمل کند.»

60 درصد حوادث جاده ای این استان در محور بجنورد به گرگان روی می دهد که گفته می شود پر ترافیک ترین محور کشور است. این در حالی است که هنوز جاده بجنورد به گرگان دو طرفه است و آنطور که موسی الرضا ثروتی می گوید، تنها 40 درصد از عملیات دوبانده کردن آن طی 18 سال گذشته انجام شده است.
 
ثروتی درباره وضعیت راه های استان خراسان شمالی توضیح می دهد: «ما به لحاظ شاخص برخورداری از راه های روستایی و راه بین شهری در استان خراسان شمالی در وضعیت بسیار پائینی هستیم.» وی ادامه می دهد: «شاخص کل کشور در این زمینه 70 است. یعنی از هر 100 کیلومتر، 70 آن آسفالت است اما در استان خراسان شمالی این عدد 35 است و یعنی شاخص ما نصف شاخص کشور است. این نشان می دهد که دولت های مختلف توجهی به بحث راه های استان خراسان شمالی نداشته اند.»

این نماینده بجنورد در مجلس در رابطه با اعتبار تخصیص پیدا کرده به جاده های این استان هم می گوید: «در رابطه با راه های بین شهری تقریبا به لحاظ استاندارد بدترین راه های ایران در استان خراسان شمالی هستند. من در رابطه با تصادف اخیر که 10 کشته و 70 زخمی داشت با آقای آخوندی هم صحبت کردم و گفتم ببینید آقای آخوندی این وضعیت منطبق با اصل 48 قانون اساسی و توسعه متوازن نیست. در زمانی که رهبری در سال 91به استان ما تشریف آورده بودند، برای جاده بجنورد به گرگان 70 میلیارد تومان بودجه تصویب شد. 50 میلیارد تومان هم در بودجه سالانه برای آن دیده شده بود که روی هم می شد 120 میلیارد تومان. از این مبلغ تا حالا فقط 10 میلیارد تومان داده شد و 110 میلیارد تومان آن معلوم نیست چه شد. این بودجه برای سال 92 بود.»

به گفته موسی الرضا ثروتی برای امسال در بودجه 43 میلیارد تومان است که باز با آن 70 میلیارد تومان سفر مقام معظم رهبری می شود 113 میلیارد تومان. از این مبلغ هم تا حالا فقط 4 میلیارد تومان داده شده است. وی درباره رایزنی های خود و دیگر نمایندگان استان خراسان شمالی با مقامات دولتی هم توضیح می دهد: «ما راجع به همین موضوع هم با آقای نوبخت و هم شخص رئیس جمهوری صحبت کردیم و قول دادند مصوبات سفر رهبری را اجرا کنند، ولی عملا این اتفاق نیفتاده است.»

ثروتی همچنین می گوید که این موضوع با دفتر مقام معظم رهبری هم در میان گذاشته شده است. او می گوید: «ما چون چاره نداشتیم با اقای شمعی مسئول دفتر مقام معظم رهبری و آقای ممبینی مسئول بودجه سفرهای رهبری هم صحبت کردیم. اما هنوز دولت توجه لازم را  ندارد و دفتر مقام معظم رهبری هم ابراز ناراحتی کردند و گفتند که به آقای نوبخت خواهند گفت.»

وی با بیان اینکه وزیر راه نیز در پاسخ به مطالبه نمایندگان این استان گفته که نیازمند تخصیص بودجه از سوی معاونت برنامه ریزی رئیس جمهوری است، ادامه می دهد: «این جاده از سال 75 شروع شده است و تا الان که 18 سال می گذرد، تقریبا چیزی حدود 40 درصد پیشرفت داشته و 60 درصد ان باقی مانده است. الان طبق اعلام وزارت راه برای اتمام این جاده نیاز به 400 میلیارد تومان اعتبار است. آقای نوبخت هم متاسفانه ضریب درصد تخصیص را پائین می دهد.»

ثروتی همچنین به موضوع راه آهن گرگان به مشهد اشاره کرده و می گوید: «بحث دیگر هم بحث راه آهن گرگان به مشهد است که ترافیک را خیلی کم می کند و تصادفات هم کم می شوند. الان یک سال  نیم است که پروژه متوقف است. ما سر همین مسایل استیضاح آقای آخوندی را پیش بردیم و فقط تا اینجا اقای لاریجانی واسطه شده است. ما به آقای لاریجانی هم گفتیم که یا خودتان مداخله کنید یا بگذارید ما استیضاح کنیم که متاسفانه ایشان هم می گوید من پیگیری کردم، اما نتایج آن را ما نمی بینیم. »
 
وی در پایان تاکید می کند: «همکار ما گفته که استعفا می دهیم، اما با استعفای ما مشکلی حل نمی شود، اگر اتفاق خاصی در آینده نزدیک نیفتد نمایندگان استان های خراسان شمالی و گلستان مصمم هستند که وزیر راه را استیضاح کنند و در این میان خیلی دیگر از نمایندگان هم چنین تمایلی دارند، چون به هر حال مسایل مربوط به مسکن مهر و راه های روستایی در خیلی از نقاط کشور مشکلات جدی دارد. هم اکنون استان خراسان شمالی به لحاظ حوادث و تلفات جاده ای رتبه اول کشور را دارد. دادستان استان همین روزهای گذشته با من تماس داشت و نگران تعداد بسیار بالای کشته های جاده ای بود. من هم خواهش کردم که این اعداد را به آقای رئیس جمهور بدهند.»

اخبار سیاسی - خردادنیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------