آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

ناطق نوری: روحانی در شرایط سختی دولت را تحویل گرفته است/ وضعیت دولت از نظر بودجه بحرانی است



اخبار, حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری

ناطق نوری عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: دکتر روحانی در شرایطی که کشور با بدهی، نزول قیمت نفت، خشکسالی و سایر مشکلات مواجه است، دولت را تحویل گرفته که از این رو شرایط را باید درک کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری پنجشنبه شب در دیدار با نخبگان هرمزگان افزود: بخشی از مسائل و مشکلات به دلیل شرایطی بوده که درکشور رخ داده و امیدواریم در دولت تدبیر وامید آن مشکلات رخ ندهد و همه باید مراقب باشیم و کمک کنیم که مشکلات بیشتری به وجود نیاید و آنچه به وجود آمده نیز رفع شود.

وی با بیان اینکه لازمه تامین بسیاری از خواسته ها وجود امکانات و بودجه است، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت دولت از نظر بودجه بحرانی است و در حالی که قیمت نفت در بودجه 94 روی 74 دلار توسط دولت بسته شده بود، اما هم اکنون قیمت آن در حدود 40 دلار است .

وی ادامه داد: این کسری بودجه و خالی بودن خزانه و تعهداتی که در دولت قبل به وجود آمده موجب بروز مشکلاتی شده و حتی پیمانکارانی داریم که از دولت طلبکار هستند و به دلیل اینکه بودجه ای به آنها داده نشده وضعیت خوبی ندارند.

وی تصریح کرد: البته بخشی از مسائل نیز ربطی به این شرایط ندارد و نیازمند برنامه ریزی مناسب است و در همین استان هرمزگان امکانات بسیار خوبی وجود دارد وحتی جاذبه های توریستی وطبیعی کم نظیر را در این استان مشاهده کردم اما از چنین اقلیم و ظرفیتی به درستی استفاده نشده و باید خود را مواخذه کنیم که چرا از ساحل به این زیبایی و امکانات خوب بهره برداری مناسبی نداشته ایم.

ناطق نوری یاد آور شد: در استانی همچون مازندران و به خصوص در غرب آن یک وجب ساحل نداریم و تمام آن اشغال شده است و خوشحال شدم که حداقل در هرمزگان ساحل آن گونه خراب نشده است و در یک منطقه در بندرعباس اشغال ساحل را دیدم که اگر مسوولی در گذشته در این استان به خلاف مجوز سرمایه گذاری در آنجا را داده باید به هر شکلی است توافق صورت گیرد و جلوی آن کار اشتباه گرفته شود.

رییس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با قدردانی از استاندار هرمزگان به خاطراستفاده از نیروهای اهل سنت در مناصب مدیریتی این استان، اظهار داشت: استفاده از اهل سنت در هرمزگان اقدام خوبی بوده و برادران اهل سنت حافظان مرزهای ما هستند در خطوط مرزی ما در کنار شیعیان حضور دارند و مرزبانان ما هستند.

ناطق نوری یادآور شد: در شرایط بحرانی ابتدای انقلاب کسانی که قبل از همه با ضد انقلاب برخورد می کردند مردم اهل سنت به خصوص در استان هایی همچون کردستان و سیستان و بلوچستان بودند و در جنگ نیز شهدای بسیاری از اهل سنت بوده اند و ما ذره ای نگرانی در این خصوص نداریم چون اهل سنت حافظان مرزها و امین ما هستند.

وی گفت: انتصاب نیروهای اهل سنت در مناصب مدیریتی استان هرمزگان همدلی و وحدت خوبی را در استان به وجود آورده است.

ناطق نوری، با اشاره به موضوع های مطرح شده در این نشست از سوی نخبگان هرمزگانی، افزود: بسیاری از نکاتی که مطرح شد دردها و مشکلاتی بود که امیدواریم با مدیریت خوب و صادقانه رفع شود و برخی مسائل را بنده منتقل خواهم کرد که امیدوارم موثر واقع شود و تا آنجا که بتوانیم این موارد را پیگیری خواهم کرد.

وی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص انتزاع بخش هایی از شهرستان پارسیان استان هرمزگان، بیان داشت: در خصوص مساله گاوبندی یا پارسیان که نمی دانم چرا بی خودی نام آن عوض شده چون اسامی تاریخی باید بمانند و جزئی از تمدن و تاریخ ماست، بحث هایی داشته ایم و بنده قول داده ام این موضوع را پیگیری کنم تا با توجه به راه حل خوبی که پیشنهاد شده حفظ حقوق همه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت هرمزگان در زمینه ورزش های آبی و ساحلی، بیان داشت: دریا و ساحل ظرفیت های خوبی در این استان دارد اما از اینکه ورزش های آبی هنوز به خوبی در آن راه نیفتاده تعجب کردم که می تواند اشتغال بسیاری هم ایجاد کند و همچنین شرکت های بزرگ نیز باید از بخش ورزش حمایت کنند.

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری اضافه کرد: صنایع دستی این استان که در خانه ها تولید می شود نیز دارای جاذبه های بسیاری است و امروز در دنیا گرایش به سمت این محصولات است که باید مورد استفاده قرار گیرند.

در این نشست شماری از نخبگان هرمزگان در زمینه های مختلف به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

علی رضایی از نخبگان فرهنگ و هنر هرمزگان در این نشست خواستار توجه ویژه به اصحاب فرهنگ و هنر استان شد و بیان داشت: هرمزگان دارای هنری کارآمد بوده و از تنوع فرهنگی بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: جای پای مردم هرمزگان در کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد و می توانیم بازار اندیشه آنجا را صاحب شویم اما متاسفانه مکان های فیزیکی بخش فرهنگ و هنر در شان این استان نیست.

منصور روشن قیاس از مربیان و چهره های ورزش هرمزگان نیز با بیان اینکه جوانان هرمزگانی در امر ورزش بسیار مستعد هستند، گفت: با وجود این همه سواحل در هرمزگان، می توانیم از قطب های ورزش های آبی باشیم اما زیرساخت های آن در حد استاندارد نیست و خواسته ما این است که شرکت ها و مناطق آزاد ورزش هرمزگان را مورد حمایت قرار دهند.

حجت الاسلام حسن زارعی از روحانیان هرمزگان با اشاره به وضعیت این قشر، اظهار داشت: از جمله مشکلات قشر روحانی در هرمزگان نبود اشتغال طلاب است و در حالی که 22 حوزه علمیه شیعه در استان داریم، بعد از فراغت از تحصیل با مشکل جذب طلاب مواجه هستیم.

عباس براهیمی از جامعه شناسان استان به نمایندگی ازدانشگاهیان هرمزگان در این نشست اظهار داشت: در دانشگاه ها تشکل های منتقد دولت گذشته به انزوا رفته اند و فضای دانشگاه دچار بی تفاوتی و خودسانسوری است و خواهان فضای صمیمی و علمی شاداب در دانشگاه ها هستیم.

وی همچنین خواستار توجه ویژه به موسسات آموزش عالی غیردولتی نوپا و جلوگیری از خروج اعتبارات پژوهشی از استان هرمزگان شد.

هدی صالحی کارشناس مطالعات زنان به نمایندگی از بانوان هرمزگان عنوان کرد: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و حضور جاسم جادری به عنوان استاندار هرمزگان شاهد تغییراتی در سیاست گذاری ها و تصمیم سازی ها در حوزه بانوان در هرمزگان بوده ایم که از جمله آن انتصاب نخستین فرماندار زن در استان بوده است.

وی با اشاره به مشکلات زنان سرپرست خانوار، افزود: مشکل اشتغال جزء دغدغه های این قشر است و چرخ زندگی بسیاری از این خانواده ها نمی چرخد و همچنین گزارش ها نشان می دهد که تکدی گری زنان و کودکان به دلیل جبر اقتصادی رشد قابل توجهی داشته است.

صالحی ادامه داد: نگاه به مقوله شادی و نشاط و تفریح برای زنان به عنوان سرفصلی مهم باید در سیاست های نظام تبیین شود.

علی صمدی فعال اجتماعی اهل سنت استان هرمزگان دراین نشست گفت: ما را دردی است که باید در هر جمعی آن را فریاد بزنیم و آن انتزاع پنج روستا از پیکره هرمزگان و پیوستن به جایی است که از نظر فرهنگی از زمین تا آسمان با آن متفاوت است.

وی ادامه داد: استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در استان این درد را تمام قد بازگو کرده اند و بنده طوماری که به امضای تمامی اعضای شوراها و ائمه جمعه این منطقه رسیده است را تقدیم می کنم تا با تلاش شما این مصوبه لغو گردد.

این فعال اجتماعی اهل سنت در ادامه افزود: پایین بودن سطح علمی مراکز آموزش عالی به حدی است که دیپلم گرفتن مشکل تر از گرفتن کاردانی و کارشناسی شده و توسعه نامتوازن نیز از دیگر مشکلات هرمزگان است.

صمدی خاطرنشان کرد: اهل سنت طرفدار نظام و انقلاب است و در این استان مردم آرام و مهربان با هم زندگی می کنند و باید کاری کرد که آرامش را بیش از این احساس کنند.

علیرضا خورشیدزاده فعال و پیشکسوت رسانه ای هرمزگان و سردبیر روزنامه صبح ساحل نیز در ادامه این دیدار صمیمی، تصریح کرد: فساد اقتصادی دیگر برای مردم غیرقابل تحمل است و ما به جای اینکه رسانه ها را به عنوان چشمان بیدار جامعه برای رفع این مشکلات تقویت کنیم به صورت سخت افزاری کار کرده و تعداد سازمان ها را افزایش داده ایم.

وی ادامه داد: ما رسانه ای ها نمی توانیم در خصوص بسیاری از مشکلات این چنینی همچون مفاسد حرف بزنیم در حالی که رسانه ها می توانند جلوی فساد را بگیرند.

خورشیدزاده با بیان اینکه مردم هرمزگان تاکنون نجابت بسیاری از خود نشان داده اند، افزود: در سه دهه اخیر ظرفیت هایی همچون ذوب آهن و کرومیت از این استان گرفته شده و این بار هم می خواهند پنج روستای این استان را از کنار یک مرکز اقتصادی جدا کنند.

در این نشست استاندارهرمزگان ، معاونان و مشاوران استاندار حضور داشتند.

 

اخبار سیاسی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------