آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

کارنامه یکسال دولت روحانی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وعده‌های دولت اقتصادی بود/ دولت در توسعه سیاسی کشور خیلی موفق نبود

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: وعده‌های دولت اغلب در مورد وضعیت اقتصادی بود و کمتر شاهد وعده‌های توسعه سیاسی کشور از سوی دولت بوده‌ایم.

صادق زیباکلام در گفت‌و‌گو با ایلنا در پاسخ به این سوال که به نظر شما در سال ۹۳ چه میزان از وعده‌های دولت روحانی محقق شد، گفت: وعده‌های دولت روحانی اغلب در مورد وضعیت اقتصادی کشور بود و کمتر شاهد وعده‌هایی در خصوص توسعه سیاسی کشور از سوی این دولت بوده‌ایم بنابراین دولت خیلی در زمینه توسعه سیاسی موفق نبود.

 وی افزود: بر همین اساس بیشتر تلاش‌های دولت هم در رابطه با مسائل اقتصادی معطوف بود، البته آقای روحانی در دوران انتخابات وعده‌هایی در مورد رفع فضای امنیتی از دانشگاه‌های کشور داد که انصافا باید گفت کارنامه دولت در تحقق این وعده کاملا مثبت بوده است.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه‌ تهران، با بیان اینکه گشایش در فضای دانشگاه‌ها را می‌توان به طور محسوس لمس کرد، گفت: از فضای امنیتی دانشگاه‌ها در سال ۹۳ به شدت کاسته شد، به گونه‌ای که این فضا با فضای دانشگاه‌ها در دولت نهم و دهم قابل مقایسه نیست. متاسفانه در آن دوران سایه کمیته‌های انضباطی به شدت بر سر دانشجویان و اساتید سنگینی می‌کرد. برای همین انگیزه کارهای سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌ها از بین رفته بود، در حالی که امروز این فضای سنگین از بین رفته است.

وی افزود: در موضوع زندانیان و مسئله حصر کارنامه دولت روحانی منفی است، اما این را هم نباید فراموش کرد، که اگرچه در این زمینه همه انتظارات از دولت است، اما در واقع همه اختیارات در این خصوص در دست دولت نیست. با این حال در همین اندازه، همه از سوی برخی صاحب‌نظران این احساس وجود دارد که دولت در این زمینه تلاش‌های لازم را انجام نداده است.


اخبار سیاسی- ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------