آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پشت پرده برخوردهای تند با پدیده بدحجابی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال…

واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تفاهم سیاسی ایران و 1+5 در لوزان سوییس



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

جعفرزاده: تفاهم سیاسی ایران و 1+5 نشانه شکست نتانیاهو است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تفاهم سیاسی ایران و 1+5 در لوزان سوییس را نشانه شکست نتانیاهو و افراطیون درون آمریکا دانست.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من تفاهم سیاسی ایران و 1+5 را مجموعا خوب و مثبت دیدم و ما قدردان زحمات آقای ظریف و تیمش و حمایت های مقام معظم رهبری و رییس جمهور هستیم چرا که خوشحالی را به میان مردم آوردند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید در جهت مصالح نظام حرکت کنند، اضافه کرد: متاسفانه برخی به هر شکل ممکن می‌خواهند زحمات انجام شده و تفاهم سیاسی حاصل شده را نادیده بگیرند و در این راستا کم لطفی هایی به تیم مذاکره کننده و زحمات شبانه روزی شان صورت گرفته اما به هر حال مردم از رسانه های مختلف اخبار را تعقیب می کنند و همه قدردان تیم مذاکره کننده مورد حمایت رهبری هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته اگر مورد الزام آوری در این تفاهم باشد باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: برای اولین بار است که کشوری مشمول فصل هفت شورای امنیت شده ولی با مذاکره و بدون جنگ توانسته بیرون بیاید. این نشانه هوشمندی مسئولین دولت و مقاومت مردم است.

وی در پایان تاکید کرد: این بیانیه نشانه شکست نتانیاهو و افراطیون درون آمریکاست و جلوی بهانه جویی غرب را گرفت.

----------------------------------

بخشایش: مردم امتیازات داده شده را در برابر امتیازات گرفته شده تایید می‌کنند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مردم با دادن امتیازاتی به 1+5 و گرفتن امتیازاتی از آمریکا و هم پیمانانش موافقند.

احمد بخشایش در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بیانیه لوزان حاکی از این است که مذاکرات ایران و 1+5 در حال به ثمر رسیدن است و چشم‌انداز آن مثبت است.

نماینده مردم اردستان تصریح کرد: برای جلب اعتماد جامعه جهانی نیاز به دادن امتیازاتی به طرف غربی داشتیم ولی امتیازات خوبی نیز به دست آوردیم. غربی‌ها پذیرفتند که غنی سازی در ایران ادامه یابد و کلیه تحریم‌ها ابتدا توسط اتحادیه اروپا و پس از امضای توافق نهایی از سوی آمریکا لغو شود و بانک مرکزی، بیمه، تردد نفتکش‌ها و صنعت نفت نیز به مرور رفع تحریم شوند البته تا 11 تیرماه که توافق نهایی می‌شود، اقدام عملی چندانی از طرف غربی انجام نمی‌شود.

وی ادامه یادآور شد: در مذاکرات انجام شده در نطنز 5 هزار و در فردو هزار دستگاه سانتریفیوژ در حال کار است اما در فردو غنی‌سازی انجام نمی‌شود بلکه برای مقاصد دیگر استفاده می‌شود. تاسیسات فردو نیز بر اساس تفاهم انجام شده باز طراحی می‌شود.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------