آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

گزارش فایننشال تایمز از معنای جوک های وایبری ایرانیان در مورد توافق لوزان / همه نگران...



اخبار,جوک های وایبری ایرانیان در مورد توافق لوزان


گزارش فایننشال تایمز از معنای جوک های وایبری ایرانیان در مورد توافق لوزان / همه نگران بر باد دادن این توافق توسط تندروها هستند

مردان ایرانی مواظب خودشان باشند چون شوهران آمریکایی در راه هستند ، این جمله لطیفه¬ای است که پس از توافق هسته ای ایران با آمریکا و دیگر قدرت های جهانی در شبکه های اجتماعی ایرانیان به طور گسترده بازتاب یافته است.

به گزارش تیک، با افزایش و تشدید تحریم های غرب این گونه جوک ها در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است .با پر شدن بازار ایران از کالاهای چینی ، مردان ایرانی جوکی را درست کردند که در آن آمده است چنانچه زنان ایران سطح توقع خودشان را پایین نیاوردند مردان با زنان چینی ازدواج می کنند که احتمالا برای مهریه خود نسبت به زنان ایرانی طلای کمتری را مطالبه می کنند.

پس از رسیدن ایران به توافق اخیر در لوزان سوئیس، امیدها و انتظارات افزایش یافته است . ایرانیان امروزه برای بیان امیدها و ترس هایشان درباره سیاست خارجی کشورشان به تلفن هایشان و رسانه های اجتماعی روی آورده اند . کاربری در یکی از رسانه های اجتماعی به طنز نوشته بود «خوابم نمی برد... حالا که باید با آمریکایی ها رفت و آمد و معاشرت کنیم، نمی دونم چی باید بپوشم؟»

اما این نوشته های طنز همچنین بیانگر بدبینی درباره این مساله است که این توافقنامه واقعاً چه تفاوتی را در زندگی های آسیب دیده ناشی از یک دهه دشمنی با قدرت های غربی و سال ها فشار اقتصادی ، ایجاد خواهد کرد.

این توافق که با برنامه مشخص و تحت نظارت مستقیم بین المللی اجرا خواهد شد با توافقی که در مذاکرات 12 سال پیش مطرح شد، فرقی ندارد.

رسیدن به این توافق توسط اقدامات حسن روحانی ،رییس جمهور میانه روی ایران، ممکن و میسر شد. وی پس از انتخابش به ریاست جمهوری ایران قول آشتی با جهان را داده بود. وی بلافاصله یک دیپلمات حرفه ایی را به عنوان وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای منصوب کرد. پس از مذاکرات هشت روزه در لوزان سوئیس، اکنون از جواد ظریف به عنوان قهرمان ملی برای کار شبانه روزی برای رسیدن به این توافق تجلیل می شود. جواد ظریف حتی به علت این مذاکرات در ایام نوروز نیز نتوانست درکنار خانواده اش باشد. با اینکه درباره سخنان ظریف و جان کری با یکدیگر جوک هایی بر سر زبان هاست اما ترس از برباد دادن این توافق توسط تندروها نیز وجود دارد.

روحانی و حامیانش می دانند که تندروها برای کارشکنی در مذاکرات که تا پایان ماه ‍‍‍‍ژوئن ادامه دارد، از هر فرصتی استفاده خواهند کرد . پایان ماه ‍‍‍‍ژوئن ضرب الاجلی است که ایران و شش قدرت جهانی باید توافقنامه موقت را به توافق نهایی و جامع تبدیل کنند. گمان می رود که دولت ایران این جشن های مردمی را از قبل هماهنگ و سازماندهی کرده است چون هر گونه نمایشی از حمایت های مردمی درباره توافقنامه به تضمین آینده این توافقنامه کمک خواهد کرد.

هنگامی که خبر این توافق در تهران پخش شد مردم همان نیمه شب به خیابان ها آمدند و با به صدا درآوردن بوق خودروها، به شادی و پایکوبی برداختند. روز بعد نیز حضور مردم بیشتر شد و بسیاری از ناظران سیاسی را متعجب کرد.

یک پیام وایبری که در آن خواسته شده بود مردم در ساعت 8 شب در خیابان ها جمع شوند همچون ویروسی پس از چند ساعت همه جا پخش شد. یکی از تحلیلگران سیاسی نزدیک به دولت روحانی گفت: گروه های سیاسی میانه رو درباره سازماندهی این رویداد ها و تحرکات، چندان تلاش نکردند.

 

اخبار سیاسی - تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------