آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

سید حسن خمینی: امروز سخن از امام(ره) گفتن، نان دارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سید حسن خمینی:
یاران امام می گویند قبل از انقلاب هفته‌ها چشممان به در بود که یک نفر وارد شود و سلامی بگوید/ نباید «امام» مصادره یک گروه شود

یک بار یک گروهی که جزو امنای امام(ره) بودند، از فردی شنود کرده بودند، بلافاصله امام بیرونشان کرد و پرسید که چرا آبروی فرد را بردید؟ چون آبروی مؤمن از کعبه بالاتر است مگر می‌شد جلوی امام(ره) به کسی تهمت زد؟

آیت الله سیدحسن خمینی گفت: نباید امام (ره) مصادره یک گروه شود، بلکه باید همه دست به دست هم بدهیم و این ارزش‌ها و بیرق را نگه داریم.

در آیین سوگواری شهادت امام صادق(ع) که شامگاه دوشنبه 19 مرداد به همت هیئت ایثارگران انقلاب اسلامی و در محل حسینیه شماره یک جماران برگزار شد، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، یادگار امام راحل(ره) در سخنانی با بیان اینکه «کسی جرأت نمی‌کرد در مقابل امام(ره) غیبت کند»، اظهار کرد: یک بار یک گروهی که جزو امنای امام(ره) بودند، از فردی شنود کرده بودند، بلافاصله امام بیرونشان کرد و پرسید که چرا آبروی فرد را بردید؟ چون آبروی مؤمن از کعبه بالاتر است مگر می‌شد جلوی امام(ره) به کسی تهمت زد؟

وی تأکید کرد: اینگونه نباشد آنچه در اسلام و در کار امام بوده مصادره یک گروه بشود. باید همه دست به دست هم بدهیم و این ارزش‌ها و بیرق را نگه داریم.

سید حسن خمینی در ادامه درباره دین کاریکاتوری اظهار کرد: اسلام کاریکاتوری به این معنی است که تناسب‌ها و نسبت‌ها بهم ریخته است. دین کاریکاتوری یعنی مسئله‌ای که برای پیامبر و خدا 100 بدی دارد، نزد من 5 بدی دارد و چیزی که نزد آنان پنج بدی دارد نزد من 100 بدی پیدا می‌کند.

سید حسن خمینی گفت: نگذاریم به نوعی ارزش‌های دینی در جامعه کمرنگ یا مصادره شود.

وی افزود: وظیفه این است که سعی کنیم، جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم از اندیشه‌ای که نسبت به او احساس دین می‌کنیم، خالی نشود.البته ممکن است سختی‌هایی هم داشته باشد.

سیدحسن خمینی اضافه کرد: آقای حائری می‌گفت که به غیر از طلبه‌ها هر کسی از من غیبت کند حلالش می‌کند، چون آنها اول آدم را فاسق می‌کنند و بعد می‌شود جایزالغیبة.

وی با اشاره به دوران سخت زندگی امام خمینی(ره) در نجف و قم گفت: شیخ حسن صانعی می‌گفت که ما با امام(ره) در خانه یخچال قاضی می‌نشستیم و هفته‌ها چشممان به در بود که یک نفر وارد شود و سلامی بگوید. امروز از امام(ره) گفتن نان دارد. آن‌ها بودند که آن روز ایستاندند و ایستادگی‌شان هزینه داشت. هرکاری از معبر سختی نگذرد به ثمر نمی‌رسد.

 

اخبار سیاسی- انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------